ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش اشتغال با نوآوری صنایع و احیای شهرک‌های صنعتی:

0

کارشناس اقتصادی در گفت وگو با ایرنا مطرح کرد؛

افزایش اشتغال با نوآوری صنایع و احیای شهرک‌های صنعتی.

کارشناس اقتصادی گفت: نوآوری و نوسازی صنایع واحیای شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد اگر به موقع نوسازی صنایع، انجام شده بود، اکنون شاهد چند صد هزار اشتغال جدید در کشور بودیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، زیست‌بوم اشتغال در دولت سیزدهم با هدف ایجاد به‌طور میانگین سالیانه یک میلیون شغل با حضور رییس‌جمهور در آبان امسال رونمایی شد. این زیست‌بوم ۲ الزام در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های ایجاد اشتغال و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور در راستای اشتغال آفرینی بر روی ۲۲ رسته شغلی دارد که بر اساس آن دو گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی موظف هستند تا قواعد و منابع تامین مالی را برای شبکه بانکی تنظیم و در جلسه آتی شورای عالی اشتغال ارائه کنند تا در صورت تصویب، بانک‌ها از روش‌های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده کنند. در این روش ایجاد اشتغال، قطعی است و امکان جابه‌جایی منابع وجود ندارد.

«حجت الله عبدالملکی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم از تصویب ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱ با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: ۲۰ مصوبه برای ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاه‌ها تصویب و همچنین ۱۶ توافقنامه نیزبرای امضا معرفی شد.

طبق آخرین آمار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۲.۴ میلیون نفر بیکار و ۲.۲ میلیون نفر دارای اشتغال ناقص یا ناپایدار هستند، همچنین حدود ۲ میلیون نفر ناامید از یافتن کار در کشور داریم که جزو جمعیت فعال نیستند. طبق آمارها، ۹.۷ میلیون نفر نیز با اشتغال کم درآمد روبرو هستند و ۴.۵ میلیون نفر دارای اشتغال غیر رسمی بوده و بیمه ندارند.

«اکبر شوکت» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با نوسازی تجهیزات صنایع می توانیم از صفر تا صد یک کالا و یا محصول را در کشور خودمان تولید کنیم.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بیان داشت: امروزه باید همزمان با پیشرفت تکنولوژی ها و نوآوری صنایع اقدام به احیای شهرک های صنعتی کنیم.

وی افزود: نبود زیرساخت های لازم متاسفانه باعث شده است تا مواد اولیه از کشورمان به سایر کشورهای صادر و بر روی آنها فراوری شده و دوباره به کشورمان وارد شود در حالی ما در تمام عرصه ها توانمند هستیم و باید زیرساخت ها اصلاح شوند.

شوکت تصریح کرد: تجهیزات در شهرک‌های صنعتی بسیار قدیمی بوده و فناوری های نوین در آن به روز نشده که این امر باعث نیمه فعال شدن و یا تعطیلی تعدادی از صنایع شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت نیز نقش مهمی در احیای شهرک ها دارد، گفت: باید تسهیلاتی با سود و بهره کمتر به صاحبان صنایع پرداخت شود.

کارشناس و فعال حوزه کار ابراز داشت: در کنار ایجاد اشتغال جدید، باید مشاغل قبلی و موجود حفظ شود، اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت شهرک های صنعتی خالی است در حالی که با فعال سازی آن می تواند به اشتغال مولد کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به اشتغال از چندین وجه نگاه کرد گفت: باید قاچاق کالاها را به نزدیک صفر برسانیم و نظارت ها را قوی کنیم.

شوکت افزود: وجود کالاهای قاچاق نیاز بازار را تامین و تولیدکنندگان را دلسرد می کند از این رو برای رونق تولید بستگی دارد که به اشتغال از چه جنبه ای نگاه کرد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال به معیشت و بیمه کارگران نیز باید توجه کرد گفت: انتظار داریم سالیانه به تعداد بیمه شدگان اضافه شود و  در راستای معیشت و رفاه کارگران باید یکسری شاخصه ها را در کشور مورد بازنگری قرار داده و یا تقویت کنیم.

وی ادامه داد: کارگران به عنوان نیروهای کار باید مورد حمایت های قانونی و بیمه ای قرار گیرند نه اینکه توسط کارفرمایان استثمار شوند.

این کارشناس با بیان اینکه ارائه مشوق های وارداتی و صادراتی به کارفرمایان کمک می کند، گفت: بروکراسی های سنگین برای ارائه مجوزها داریم که در این امر باید تسهیل صورت گیرد تا کارفرمایان مشوق به تولیدات و کیفی سازی شوند.

وی گفت: برای ایجاد کردن شغل نباید تک بعدی نگاه کرد بلکه باید همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد بعضی ها در گذشته کشور را به سمت مشاغل دلالی و واسطه گری سوق داده اند، به طوری که تولید ارزش خود را از دست داده است که این روند باید اصلاح شود.

منبع : https://www.irna.ir/news/84556815

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار