ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا رهائی از استرس درمان دارد؟

0

افسردگی و عواقب مخرب آن بر زندگی/ آیا رهائی از استرس درمان دارد؟

افسردگی روی فکر، عمل و احساسات تأثیرات مخربی می‌گذارد و شاید عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از آسیب‌های روانی، مسئله افسردگی است که این‌روز‌ها بسیار زیاد درباره آن زیاد می‌شنویم، افسردگی روی فکر، عمل و احساسات تأثیرات مخربی می‌گذارد و شاید عواقب جبران ناپذیری داشته باشد همچنین طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا از اختلال افسردگی رنج می‌برند.

گاهی وقتی افسردگی در پی یک رویداد رخ دهد که زندگی شما را تغییر داده، مانند فقدان یا یک رویداد غیر منتظره همچون آسیب روحی، مدت زمان آن کوتاه و موقتی است. برخی از متخصصان معتقدند، فردی که دچار افسردگی است دارای ویژگی‌هایی همچون احساس پوچی و اندوه در اکثر روزها، عدم تمایل به فعالیت‌هایی که قبلا از آن‌ها لذت می برد، کاهش یا افزایش وزن در اثر تغییر اشتها، احساس کندی، تنبلی یا پریشانی، خستگی به علت پایین بودن انرژی، تمرکز پایین یا عدم توانایی در تمرکز و تصمیم گیری و فکر به خودآزاری، مرگ یا خودکشی است.

تاپ

البته نباید غم و ناراحتی موقتی را با افسردگی اشتباه گرفت و به خود تلقین کرد که حتما دچار افسردگی شدم، خیر! غم و اندوه بخش کوچکی از افسردگی است که احساس اضطراب، پشیمانی و انزجار را تقویت می‌کند و نمی‌توان آن را به عنوان افسردگی سو تعبیر کرد. غم و اندوه احساسی موقتی است که ممکن است بیش از آنکه به خودی خود بروز کند، تحریک شود. در واقع اندوه احساسی است که برای لحظاتی کوتاه می‌آید و می‌رود، اما تاریکی طولانی بر جای نمی‌گذارد. مژگان نیکنام روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره افسردگی پنهان، اظهار کرد: افسردگی یک اختلال روانی است که در واقع فرد را درگیر یک‌ سری علائم خاصی مانند تغییر خلق‌ و خو، فعالیت‌های روزمره و تغییر در عادات و… می‌کند.

وی بر این باور است که «افسردگی یک بیماری مانند سرطان است و گاهی به دلیل اینکه نمود ظاهری ندارد، فرد با بی‌توجهی موجب رشد آن می‌شود و آن را پشت نقابی که برای خود ساخته پنهان می‌کند و در نهایت فرد از یک جایی به بعد نمی‌تواند آن سبک زندگی را که برای خود ساخته است، ادامه دهد و آن مسائل درونی در زندگی‌اش نمایان و در این مرحله از هم پاشیدگی رخ می‌دهد. بسیاری از افراد در ظاهر شادی فراوانی دارند، اما ناگهان در یک ماه و یا مدت کوتاهی به یکباره چهره و حالت‌های آن‌ها تغییر پیدا می‌کند و حتی دست به خودکشی هم می‌زنند.مسئله‌ای که موجب می‌شود فرد یک فعالیت روزانه مفید داشته باشد انگیزه، هدف‌ و کارهای مثبتی است که در طول دوران زندگی انجام می‌دهد.

تاپ

در این راستا، برای از بین بردن یا کاهش افسردگی راه‌های مختلفی وجود دارد، برای مثال از پزشک در مورد درمان‌های طبیعی مانند B ۹ وB ۱۲، روغن ماهی و غیره مشورت کنند، قند خونشان را مدام کنترل و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند.

در فعالیت‌های خیرخواهانه داوطلب و فعال باشند، کار‌های جدید را امتحان و تعاملات اجتماعی خود را برقرار کنند، اهداف و مسئولیت‌هایشان را با جدیت دنبال کنند، ساعات خواب و بیداریشان را تنظیم کنند، هر روز در معرض نور خورشید قرار بگیرند، تنفس عمیق و یوگا و ورزش را فراموش نکنند، با یک درمانگر حرفه‌ای حتما صحبت کنند و سخت کار کنند و خوب بخوابند.

همچنین تغییرات سبک زندگی و تکنیک‌های مدیریت استرس زیادی وجود دارند که می‌توانید برای جلوگیری و اجتناب از افسردگی از آنها استفاده کنید. عوامل خاصی وجود دارد که می‌توانند موجب شوند تا ما رویدادهای افسردگی را تجربه کنیم. ضمن اینکه این عوامل ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد، برخی از بهترین روش‌ها وجود دارند که می‌توانید برای جلوگیری و اجتناب از عودکردن افسردگی و درمان افسردگی و اضطراب از آن‌ها استفاده کنید. طبق آمارهای اخیر، شخصی که به طور منظم ورزش می‌کند، به افت عملکرد در زندگی دچار نمی‌شود همچنین موفقیت‌های کوچکی که فرد در ورزش به دست می‌آورد، او را امیدوار و اعتماد به نفسش را تقویت می‌کند.

تاپ

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که «بیماری افسردگی ممکن است به دلایل جسمی مختلف مانند کم خونی، اختلالات هورمونی، مشکلات مرتبط با تیروئید و عوارض مصرف داروهای خاصی اتفاق بیفتد، در این صورت باید به کمک پزشک این دلایل را شناسایی و درمان کرد. در صورت عدم وجود مشکل جسمانی با استفاده از روان درمانی، مصرف دارو، ایجاد تغییرات در سبک زندگی و مدیریت استرس می‌توان این بیماری را درمان کرد.داشتن تغذیه مناسب و منظم و همچنین به حداقل رساندن مصرف غذا‌های فست فود نیز کمک کننده است، همچنین داشتن خواب منظم و با کیفیت در بهبود شرایط بسیار اثربخش است و بهتر است افراد در طول شبانه روز حداقل ۸ ساعت خواب کافی داشته باشند.

این روانشناس یادآور شد «همه ما ممکن است در برهه‌ای از زمان در زندگی‌مان احساس بدبختی، تنهایی، غمگینی، خستگی و بی‌حوصلگی داشته باشیم، این احساسات معمولا بیش از یک یا دو هفته دوام نمی‌آورند و در روند زندگی ما تداخل ایجاد نمی‌کنند. گاهی اوقات این شرایط طولانی می‌شود و بر جنبه‌های مختلف زندگی ما تاثیر منفی می‌گذارد که نیاز به درمان و کمک از متخصص دارد. افسردگی برای بسیاری از افراد تکرارشونده است، بدین معنی که ممکن است فردی بار‌ها در طول زندگی خود مبتلا به افسردگی شود.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7959767

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار