ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایجاب چیست و چه کاربردی دارد؟

0

ایجاب معادل یک پیشنهاد مکتوب و دقیق از پیش طراحی شده برای ارائه خدمت حقوقی توسط یک وکیل است که برای یک نیاز مشخص و شرایط از قبل پیش بینی شده طراحی و ارائه شده است.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، یک ایجاب (eJob) در تعریف دادپرداز، یک پیشنهاد مکتوب برای انجام مجموعه‌ای از خدمات توسط یک وکیل است که دارای سه مشخصه ۱- قیمت ثابت و قابل پیش بینی، ۲-شرایط شفاف نحوه ارائه خدمت و ۳-نظارت و پشتیبانی و داوری اختلافات توسط شخص ثالث (دادپرداز) است.

تعریف ایجاب در دیکشنری آبادیس
|| در علم حقوق اعلام تعهد و یا اعلام تملیک (در عقد تملیکی) را ایجاب گویند و اعلام پذیرفتن را قبول. اظهار تعهد را ایجاب و پذیرفتن آنرا قبول نامند. مجموع دو رضای متوافق علت وجودی عقد است. جزء اخیر این علت را «قبول» و جزء دیگرش را «ایجاب» میگویند.

چرا ایجاب‌ها لازم هستند؟
مسائل حقوقی مانند کوه یخ هستند. در ابتدای راه که تازه با مشکل مواجه شدید ایده‌ای راجع به میزان پیچیدگی آن ندارید. پیچیدگی و ابهام ذاتی موجود در مسائل حقوقی باعث شده که قیمت گذاری خدمات حقوقی با مشکل مواجه شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل رشد نیافتن بازار خدمات حقوقی و گسترش استفاده از خدمات وکلا در کشور ما، عدم شفافیت قیمت خدمات حقوقی است. ما در دادپرداز با طراحی و معرفی مفهوم ایجاب، سعی داریم تا با برداشتن قدمی در راه شفاف سازی این بازار به توسعه آن کمک کنیم.

یک ایجاب دقیقا یعنی چه و شامل چه مواردی است؟
به زبان ساده، ایجاب معادل یک پیشنهاد مکتوب و دقیق از پیش طراحی شده برای ارائه خدمت حقوقی توسط یک وکیل است که برای یک نیاز مشخص و شرایط از قبل پیش بینی شده طراحی و ارائه شده است.

هر ایجاب شامل سه بخش اصلی است.

موضوع ایجاب: کلیت موضوع پیشنهاد ارائه خدمت

اقساط و مراحل انجام کار: در این قسمت مشخص می‌شود که هزینه انجام این ایجاب در چند قسط پرداخته می‌شود و هر قسط در چه زمانی و بعد از انجام چه مراحلی از کار باید توسط دادخواه پرداخته شود.

شروط و توضیحات انجام کار: در این قسمت سایر شروط و جزییات و مواردی که انجام این خدمت با موضوع و شرایط پرداخت ذکر شده همراه با آن‌ها انجام می‌شود، ذکر می‌شود.

نمونه‌هایی از ایجاب‌های ارائه شده توسط وکلا در دادپرداز

موضوع ایجاب

طلاق توافقی فوری در تهران

دستمزد:

کل مبلغ دستمزد مبلغ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است که به شکل زیر پرداخت می‌شود:

۱- قسط اول به مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال در ابتدای کار توسط دادخواه پرداخت و بعد از تشکیل جلسه مشاوره و مصالحه حضوری با موکلین (همزمان با پرداخت قسط دوم) به حساب دادفر واریز می‌شود.

قسط دوم به مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال بعد از تشکیل جلسه مشاوره و مصالحه حضوری با موکلین توسط دادخواه پرداخت و بعد از ثبت دادخواست بدوی (همزمان با پرداخت قسط سوم) به حساب دادفر واریز می‌شود
قسط سوم به مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال بعد از ثبت دادخواست بدوی توسط دادخواه پرداخت و بعد از ثبت دادخواست بدوی و بعد از دریافت طلاقنامه (همزمان با تایید اتمام کار) توسط دادخواه، به حساب دادفر واریز می‌شود

شروط و سایر توضیحات:
۱- قسط اول حق‌الوکاله (مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ تومان) جهت تشکیل جلسه اولیه مشاوره در دفتر وکیل و تلاش وکیل جهت مصالحه بین زوجین دریافت می‌شود. در صورتی که زن و شوهر توانستند ظرف یک جلسه مشاوره‌ی حداکثر ۳ ساعته در دفتر وکیل، به توافق کامل در مورد طلاق توافقی برسند، سند توافقنامه طلاق توافقی توسط وکیل تنظیم شده و توسط زوجین امضا می‌شود و در همان جلسه، وکالتنامه نیز از زوجین دریافت می‌شود.

در صورتی که زوجین نتوانند در این جلسه به توافق برسند، می‌توانند با پرداخت حق‌المشاوره هر ساعت ۲۰۰ هزار تومان، جلسات دیگری را برای رسیدن به مصالحه و توافقنامه طلاق توافقی ادامه داده و یا از ادامه مسیر طلاق توافقی انصراف دهند. در هر صورت، قسط اول حق‌الوکاله وکلا غیر قابل استرداد است.

۲- پرداخت کلیه‌ی هزینه‌های دادرسی و جانبی از جمله حق‌المشاوره وکیل، حق‌الزحمه تنظیم سند توافقنامه طلاق توافقی، هزینه‌ی دادرسی و دفتر خدمات قضایی، هزینه گواهی عدم بارداری، هزینه دفتر ازدواج و طلاق، هزینه تامین شاهد طلاق و … بر عهده‌ی وکیل است.

۳- مبلغ کل پرداختی موکل بابت حق‌الوکاله‌ی هر دو وکیل (وکیل زن – وکیل مرد) و پرداخت کلیه‌ی هزینه‌های جانبی به شرح بند ۲ است.

۴- مدت زمان انجام طلاق توافقی فوری از زمان امضای برگه وکالتنامه توسط موکلین تا زمان دریافت طلاق‌نامه بین یک هفته تا ده روز است. (در صورتی که ثبت درخواست پس از روز بیستم ماه باشد، ممکن است فرایند طلاق توافقی با ۱۰ روز یا بیشتر تاخیر مواجه شود.)

ایجاب چیست و چه کاربردی دارد؟

موضوع ایجاب:

تدوین توافقنامه سهامداران شامل جمع آوری و تجمیع اطلاعات مورد نیاز، تدوین نسخه پیش نویس و انجام اصلاحات مورد نیاز و ارائه مشاوره تلفنی و برگزاری جلسات آنلاین تا سقف ۳ ساعت

دستمزد:

کل مبلغ دستمزد مبلغ ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است که به شکل زیر پرداخت می‌شود:

۱- قسط اول به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در ابتدای کار توسط دادخواه پرداخت و بعد از مشاوره‌های اولیه و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تدوین و ارائه نسخه پیش نویس و تعیین زمان جلسه آنلاین گروهی با اعضای تیم، همزمان با پرداخت قسط دوم، به حساب دادفر واریز می‌شود.

۲- قسط دوم به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بعد از مشاوره‌های اولیه و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تدوین و ارائه نسخه پیش نویس و تعیین زمان جلسه آنلاین گروهی با اعضای تیم، توسط دادخواه پرداخت، و بعد از برگزاری جلسه آنلاین گروهی و رسیدن سهامداران به اتفاق نظر و انجام اصلاحات مورد نیاز روی سند و ارائه نسخه نهایی توافقنامه سهامداران به دادخواه و تایید اتمام کار، به حساب دادفر واریز می‌شود.

شروط و سایر توضیحات:

۱- در صورت نیاز به بیش از ۳ ساعت جلسه، به ازای هر ساعت اضافه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به هزینه‌ها اضافه می‌شود.

۲- تعداد صفحات تقریبی توافقنامه سهامداران حدود ۱۵ صفحه و شامل مفادی از جمله، موضوع فعالیت، میزان سهام هر یک از شرکا، تعهدات سهامداران موظف و غیرموظف، محرمانگی و عدم رقابت، ساختار تصمیم گیری، وستینگ، جذب سرمایه، اخراج یک هم بنیان گذار، استاک آپشن و ورود سهامدار موظف جدید، انتقال و فروش سهام، وقفه و بلاتکلیفی، روش رفع اختلاف و داوری خواهد بود.

ایجاب چیست و چه کاربردی دارد؟

موضوع ایجاب:

مشاوره و ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی در ایران

دستمزد:

کل مبلغ دستمزد مبلغ ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است که به شکل زیر پرداخت می‌شود:

۱- قسط اول به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال در ابتدای کار توسط دادخواه پرداخت و بعد از صدور ابلاغیه پذیرش از سوی اداره علامت، همزمان با پرداخت قسط دوم، به حساب دادفر واریز می‌شود.

۲- قسط دوم به مبلغ ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال بعد از صدور ابلاغیه پذیرش از سوی اداره علامت، توسط دادخواه پرداخت، و بعد از تحویل گواهی ثبت علامت تجاری به دادخواه و تایید اتمام کار، به حساب دادفر واریز می‌شود.

شروط و سایر توضیحات:

۱- مبلغ ایجاب شامل هزینه‌های گواهی امضا برای تایید حساب کاربری مرکز مالکیت معنوی، هزینه ثبت اظهارنامه تا سقف ۵ طبقه اضافه، حداکثر تا دو مرحله اعتراض و یا رفع نقص، حق ثبت اداره ثبت علامت تا سقف ۵ طبقه اضافه، انتشار دو مرتبه آگهی تا سقف ۲۰۰ کلمه و هزینه تشکیل پرونده و صدور گواهی است. در صورت بروز موارد اضافه بر موارد ذکر شده هزینه جداگانه محاسبه و دریافت می‌شود.

۲- مبلغ پرداختی تنها هزینه‌ای است که پرداخت می‌شود و شامل بر کلیه هزینه هاست و هیچ هزینه دیگری از دادخواه دریافت نخواهد شد.

روند مراحل ارائه یک خدمت حقوقی که در قالب ایجاب عرضه شده چیست؟
دادخواه شرایط و جزییات ایجاب را مطالعه می‌کند. در صورت موافقت با شرایط ایجاب، با پرداخت قسط اول ایجاب را قبول کرده و فرآیند ارائه خدمت حقوقی آغاز می‌شود.
دادخواه و وکیل از طریق تلفن، چت آنلاین از طریق دادپرداز و سایر ابزار‌های ارتباطی با یکدیگر گفتگو می‌کنند و جلسات آنلاین و حضوری را به تناسب نیاز تنظیم می‌نمایند. وکیل اطلاعات و مستندات مورد نیاز برای پیشبرد کار را دریافت می‌کند و مراحل انجام کار توسط وکیل به پیش می‌روند.
بعد از انجام یک مرحله از کار و در صورت موافقت و تایید انجام آن مرحله، دادخواه اقساط مرحله بعدی را پرداخت می‌نماید. بدین وسیله ضمن رضایت از پیشرفت کار تا آن مرحله تمایل خود را به ادامه مسیر نشان می‌دهد.
بعد از انجام کلیه مراحل و پایان کار، دادخواه اتمام کار را اعلام می‌نماید و نظر و امتیاز خود را برای خدمت دریافتی برای وکیل ثبت می‌کند.

مزایای استفاده از ایجاب‌های حقوقی
پیش بینی پذیری
هزینه‌های مخفی و مراحل پیش بینی نشده شما را سورپرایز نخواهد کرد.

شفافیت
مراحل و زمان بندی انجام کار برای شما شفاف خواهد بود و تا انتهای مسیر را می‌بینید.

پشتیبانی و داوری
از ابتدا تا انتها همراه شما هستیم و در صورت بروز اختلاف، برای رفع آن به شما یاری خواهیم کرد.

منبع : https://www.iribnews.ir/fa/news/3255151

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار