ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران نباید اخراج شوند:

0

علی بابایی رییس فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با کارگر آنلاین ؛

کارگران نباید اخراج شوند/پیشنهاد تغییر در ماده ۲۴ قانون کار را در مجلس دنبال می کنیم.

مطابق ماده ۲۴ قانون کار در صورت خاتمه ی کار، کارفرما مکلف به پرداخت یکماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به کارگر میباشد ولی در هیچ جای این قانون برای کارفرما زمانی را تعیین نکرده و بسیاری از کارفرماها حق کارگر را تا سالها پرداخت نمی نمایند.

 علی بابایی علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با کارگر آنلاین و در پاسخ به لزوم تغییر در ماده ۲۴ قانون کار و تعیین زمان برای پرداخت حقوق حقه کارگران پس از پایان قرارداد ضمن تاکید بر عدم اخراج کارگران توسط کارفرمایان گفت : مطالبه تغییر در ماده ۲۴ قانون کار طرح و پیشنهادی خوبی است که مطرح شده است و ما در مجلس و فراکسیون کارگری آن را دنبال می کنیم .

علی بابایی تاکید کرد : البته می بایست طرح جامعی برای تغییرات در قانون کار آماده شود که هم اکنون با نظرات تشکل های کارگری و کارفرمایی بدنبال به روز رسانی قانون هستیم .

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت : البته حقوق و مطالبات کارگران جزء دیون ممتاز است که نسبت به دیون دیگر شخصِ مدیون، دارای امتیاز خاص قانونی باشد و طلبکار در مطالبه طلب خود نسبت به سایر طلبکاران دارای حق تقدم و رجحان است؛ دیونی است که بستانکار آنها با وجود اینکه وثیقه از بدهکار ندارد، در استیفای طلب خود بر سایر بستانکاران، به موجبِ قانون مقدم باشد؛ اینها را ماده ۲۲۶ قانون امور حسبی و ماده ۱۲۰۶ قانون مدنی به صراحت می‌گوید.

در ماده ۲۴ قانون کار آمده است :

  • در صورت خاتمه قرارداد کار ، کار معین یا مدت موقت ، کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد ، یک سال یا بیشتر ، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه ، اعم از متوالی یا متناوب بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت نماید .
  • این در حالی است که میبایست در قانون کار مدت زمانی را برای پرداخت مزایای پایان کار به کارگران در نظر بگیرد تا کارگران برای دریافت حق و حقوق قانونی خود نیازی به شکایت به ادارات کار نداشته باشند.
  • منبع : https://kargaronline.ir/fa/news-details/1039954

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار