ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت نویسنده و مولف در چیست؟

0

اصطلاح نویسنده و مولف بجای همدیگر در محاوره عمومی استفاده می شود. حتی نویسندگان با تجربه و مولفانی که کتابی به چاپ رسانده اند ممکن است تفاوت نویسنده و مولف را ندادند. گرچه تفاوت بین نویسنده و مولف خیلی مختصر است اما این تفاوت های جزئی اهمیت دارد.

نویسنده کیست؟

بطور ساده می توان گفت: کسی که در فرآیند نوشتن درگیر است یک نویسنده (Writer) می باشد. اگر شما روزها برای نوشتن یک رمان، یک کتاب یا داستان کوتاه صرف کنید، شما یک نویسنده هستید. نویسنده حتی مجبور نیست که ایده اورجینال کار را خودش بنویسد، اگر خبرنگار، نویسنده ساعتی، وبلاگ نویس یا فیلم نامه نویس باشید. ایده اصلی یا محتوای محوری کار این افراد را کسان دیگری عرضه می کنند و اینها در مورد آن می نویسند. اینها نیز نویسنده محسوب می شوند. هر کسی که در فرآیند نویسندگی فعال باشد، صرفنظر از اینکه کارش منتشر شود یا خیر، بطور فنی یک نویسنده می باشد.

مولف کیست؟

مولف (Author) کسی است که نوشته هایش منتشر شده است. علاوه بر چاپ شدن نوشته ها، مولف کسی است که ایده اصلی کارهایش را خودش ایجاد می کند و در مورد ایده های خود می نویسد. به همین دلیل مولفان همه نویسنده هستند اما نویسنده ها همه مولف نیستند.

تفاوت بین نویسنده و مولف

نویسنده کتاب فنیبنظر می رسد که تفاوت بین نویسنده و مولف در مدت زمانی است که صرف نوشتن می کنند، صرفنظر از اینکه نویسنده داستانی یا غیر داستانی باشد یا اینکه دارای اسم مستعار (Pen name) باشد یا خیر. ولی چنین نیست. تفاوت اصلی بین نویسنده و مولف در منتشر شدن کار آنها است.

اگر کسی دهها داستان، رمان یا کتاب کودکان نوشته باشد و قطعات ادبی خوبی داشته باشد اما هیچکدام منتشر نشده باشند، وی یک نویسنده است. اما اگر فقط یک کتاب نوشته و منتشر شده باشد، انتشار کتاب وی را به مولف تبدیل می کند.

به همین دلیل خیلی از نویسندگان به خود-انتشاری روی می آورند. زیرا بدون نیاز به لحاظ کردن ملزومات سخت گیرانه ناشر، ادیتور و یا شرکت های انتشاراتی، می توانند کار خود را منتشر کرد و رسما به یک مولف تبدیل شوند.

منبع : https://tarjomac.com/writer-versus-author-difference

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار