ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برای عیدی هم حق بیمه کم کنند تا وقتی فردی بازنشسته می‌شود، دست‌کم براساس زمان اشتغالش عیدی بگیرد:

0

چرا مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را موقع پرداخت عیدی کارمند دولت حساب می‌کنند؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: شاهد تبعیض در قانون پرداخت عیدی به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم.

بازنشستگان باید به حقوق کارگری و عیدی کارمندی رضایت دهند. بازنشستگانی که هر سال افزایش حقوقشان برابر با افزایش مزد کارگران و براساس حداقل مزد کارگری مصوب شورای عالی کار تعیین می‌شود، اما به عیدی سالیانه که می‌رسد، یک‌باره از «کارگر» به «کارمند» تبدیل می‌شوند و به اندازه بازنشستگان دولت و کارمندان عیدی می‌گیرند.

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی، دولت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام می‌کند که طبق سال‌های گذشته، مبلغ آن به اندازه عیدی کارمندان دولت است. ما چند سالی است با این تبعیض قانونی در پرداخت عیدی بازنشستگان مواجه هستیم و حتی پیگیری ما از سوی نمایندگان مجلس شهرمان هم نتیجه‌ای نداده است.

رمضانی در ادامه تأکید کرد: عیدی کارگران بازنشسته باید مطابق عیدی کارگران شاغل پرداخت شود و یکی از مطالبات کانون‌های بازنشستگان، افزایش مبلغ عیدی است؛ باتوجه‌به اینکه این قشر در نوسانات قیمتی به‌ویژه کالاهای اساسی با مشکلات و کمبودهای بیشتر مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عیدی به بازنشستگان تأمین اجتماعی به اندازه‌ کارمندان دولت، نمونه بارز تبعیض است، گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی کارگر و مشمول قانون کار هستند. آنجایی که به ضرر ماست، کارمند دولت محسوب می‌شویم، اما آنجایی که به نفع ماست، می‌گویند کارگریم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان تأکید کرد: ۶۵ درصد جمعیت بازنشسته کارگری حداقل‌بگیر هستند. این حداقل‌بگیری خودش فاجعه‌ای است. حداقل‌بگیری در طول سال باتوجه‌به هزینه‌های درمان و افزایش قیمت کالاهای اساسی برای یک خانواده بازنشسته تأمین اجتماعی، کم‌وکاستی‌هایی به همراه دارد. یکی از خواسته‌های کانون‌های بازنشستگان این است که عیدی بازنشستگان باید مطابق عیدی کارگری باشد تا دست‌کم بازنشستگان در آخر سال از این عیدی رضایت کامل داشته باشد.

رمضانی در ادامه گفت: این موضوع را دوباره به نمایندگان مجلس پیشنهاد کردیم، اما گفته شده است چون از کارگران برای عیدی حق بیمه کسر نمی‌شود، حتی شامل عیدی هم نمی‌شوید، اما ما مصوبه‌ای تصویب کردیم و براساس آن عیدی را پرداخت می‌کنیم و به عبارتی همین که پرداخت می‌شود هم لطف است.

وی ادامه داد: ما حتی حاضریم مجلس مصوب کند که مانند اینکه از حقوق کارگر حق بیمه کم می‌کنند، برای عیدی هم حق بیمه کم کنند تا وقتی فردی بازنشسته می‌شود، دست‌کم براساس زمان اشتغالش عیدی بگیرد.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی، تصمیم‌گیری درباره این قوانین و حل خلأهای قانونی آن در سطح کلان کشور انجام می‌شود و ما در استان تصمیم‌گیرنده نیستیم.

طنین همتی

برگرفته از : https://shahraranews.ir/fa/news/53880

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار