ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پیشنهادهای “کانون بازنشستگان اصفهان” به وزیر رفاه برای اجرای “متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان”:

0

در نامه‌ای مطرح شد؛

پیشنهادهای “کانون بازنشستگان اصفهان” به وزیر رفاه برای اجرای “متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان”.

کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران اصفهان، ضرورت پیگیری تصویب دائمی شدن قانون متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان، مستمری‌بگیران و از کار افتادگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به وزیر رفاه متذکر شد و پیشنهاداتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران اصفهان، در نامه‌ای به حجت الله عبدالملکی، وزیر رفاه، با یادآوری وضعیت معیشتی بازنشستگان حداقلی‌بگیر به دنبال اجرای دو مرحله متناسب‌سازی حقوق، نوشت: متأسفانه با اجرای این طرح عده کثیری از افراد حداقلی‌بگیر در بهره‌مندی از حلاوت آن ناکام مانده و از عدم توجه به وضعیت معیشتی خویش به شدت گلایه‌مند هستند.

نویسندگان نامه با اشاره به تورمِ لجام گسیخته موجود، نوشتند: تورم از افزایش حقوق سایر سطوح هم پیشی گرفته و مجددا شرایط ناپایدار قبل از اجرای طرح را برای تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران به ویژه افراد حداقلی‌بگیر و از کار افتاده ایجاد نموده و از نظر اقتصادی و معیشتی آسیب‌های سنگینی به آنان وارد نموده است.

کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران اصفهان از عبدالملکی خواست: درخواست می‌‌شود ترتیبی اتخاذ فرمائید تا لایحه دائمی شدن قانون متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که در نیمه اول مرداد ماه سال ۱۳۹۹ توسط دولت دوازدهم با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، همانند بازنشستگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای (کشوری و لشگری) تصویب و به یکی از روش‌های پیشنهادی زیر اجرائی گردد؛ تا امکان بهره‌مندی عادلانه تمامی آنان (بویژه افراد حداقلی‌بگیر و متوسط‌بگیری که دارای بیشترین سابقه پرداخت حق بیمه می‌باشند) از افزایش حقوق و مزایا، متناسب با نرخ تورم موجود و هزینه‌های واقعی زندگی فراهم گردد.

الف – روش پیشنهادی اول:

۱٫ به ازای هر سال بازنشستگی از زمان صدور حکم بازنشستگی فرد تا پایان سال جاری، یک امتیاز، و حداکثر تا سقف ۳۵ امتیاز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال افرادی که در سال ۱۳۹۰ بازنشسته شده‌اند، ۱۰ امتیاز و افرادی که در سال ۱۳۶۵ بازنشست شده‌اند ۳۵ امتیاز از این عامل کسب خواهند نمود.

۲٫ به ازای هر سال پرداخت حق بیمه فرد به سازمان تأمین اجتماعی یک امتیاز و تا سقف ۳۵ امتیاز در نظر گرفته شود. (به عنوان مثال افرادی که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، ۱۰ امتیاز و افرادی که ۳۵ سال بیمه پرداخت کرده‌اند ۳۵ امتیاز از این عامل کسب خواهند نمود).

۳٫ به ازای هر واحد حق بیمه پرداخت شده توسط هر نفر به سازمان تأمین اجتماعی یک امتیاز و حداکثر تا سقف ۳۰ امتیاز در نظر گرفته شود. هر واحد حق بیمه در این عامل می‌تواند سقف حق بیمه در زمان بازنشستگی افراد باشد و برای محاسبه این عامل لازم است کل حق بیمه واریز شده توسط افراد (اعم از سهم کارگر، سهم کارفرما، بیمه بیکاری و حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور) در طول سال‌های اشتغال، با در نظر گرفتن نرخ تورم مورد تائید بانک مرکزی تا پایان سال ۱۴۰۰ محاسبه و از تقسیم این عدد بر سقف پرداخت حق بیمه امتیاز این عامل تعیین گردد.

۴٫ مجموع امتیازات هر شخص از عوامل سه‌گانه فوق و مجموع کل امتیازات بازنشستگان محاسبه و با تقسیم کل بودجه مصوب بر مجموع کل امتیازات ضریبی حاصل می‌شود که چنانچه این ضریب در مجموع امتیازات هر فرد ضرب شود، مبلغ متناسب‌سازی مشخص و معین می‌گردد.

ب – روش پیشنهادی دوم:

نسبت اولین حقوق بازنشستگی فرد بازنشسته به نسبت حداکثر حقوق مشمول پرداخت حق بیمه در همان سال محاسبه و این نسبت برای کل دوران بازنشستگی حفظ شود.

به عنوان مثال:

چنانچه فردی در سال ۱۳۸۴ بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی وی در آن زمان ۸۰٪ از حداکثر حقوق و مزایای مشمول بیمه بوده، و بر اثر عدم اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی به مرور زمان کاهش یافته، در سال ۱۴۰۰ و سال‌های بعد نیز باید ۸۰٪ از حداکثر حقوق و مزایای مشمول بیمه در همان سال را دریافت تا قدرت خرید وی در طول دوران بازنشستگی ثابت و محفوظ بماند.

در خاتمه کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران اصفهان آمادگی خود جهت رایزنی و تبادل نظر با کارشناسان محترم سازمان تأمین اجتماعی در جهت بهره‌مندی و توزیع عادلانه بودجه مصوب و رضایتمندی حداکثری بازنشستگان، مستمری‌بگیران و از کار افتادگان از قانون را اعلام می‌دارد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار