ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان در انتظار تحقق لایحه همسان‌سازی حقوق هستند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازنشستگان در انتظار تحقق لایحه همسان‌سازی حقوق هستند/ حاضریم حقوقمان را با نمایندگان جابجا کنیم.

یک فعال کارگری در استان قزوین می‌گوید: در برابر نمایندگانی که ساز مخالفت با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌زنند، سکوت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) گفت: سرنوشت لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان در هاله‌ای از ابهام است و دلیلش آن است که متاسفانه برخی نمایندگان بدون درک وضعیت معیشتی بازنشستگان در اجرای لایحه سنگ‌اندازی می‌کنند.

او با بیان اینکه همواره یکی از مطالبات اصلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، همسان‌سازی حقوق آن‌ها بوده است، افزود: نمایندگانی که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری خود را مدافع حقوق کارگران نشان می‌دادند و برای همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها وعده‌های فراوان می‌دادند، اکنون چرا از زیر بار عمل به این وعده‌ها شانه خالی می‌‌‌‌‌‌کنند.

او گفت: انتظار ما این است مجلس با تعیین منابع مالی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به دل‌نگرانی‌ها و بلاتکلیفی این جامعه شریف و پیشکسوتان عرصه تولید و خودکفایی پایان دهد.

این فعال کارگری خطاب به مخالفان طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما بازنشستگان حاضریم فقط برای چند ماه حقوقمان را با شما مسئولان جابجا کنیم. کدامیک از شما می‌تواند با ماهی ۴ میلیون تومان هزینه‌های زندگی خانوادگی خود را تامین کند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر لزوم اقدام فوری مجلس در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یادآور شد: برخی مخالفان لایحه همسان‌سازی بر این دیدگاهند که افزایش حقوق بازنشستگان تورم‌زاست و همسان‌سازی نباید به‌طور دائم اجرا شود و عده‌ای دیگر هم معتقدند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید از طریق منابع خود صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی تأمین شود و بر منابع پایدار دولت اتکا نشود. در هر دو حالت، ساز مخالفت با اجرای این لایحه می‌زنند.

به گفته وی؛ اگر نمایندگان مجلس بخواهند تصویب دائمی شدن همسان‌سازی را به تاخیر بیاندازند یا آن را رد کنند، بزرگترین ظلم و بی‌عدالتی را در حق چند میلیون بازنشسته‌ی کم درآمد کشور روا داشته‌اند.

کریمی همچنین اظهار کرد: انتظار کارگران از مجلس این بود که وقتی این لایحه می‌آید در اولین فرصت و با بالاترین رای تصویب شود تا ما شعار انقلابیِ مجلس را بتوانیم باور کنیم. پنهان شدن پشت این چنین شعارهایی نه به نفع نمایندگان است و نه به نفع جامعه‌ای که اینچنین در سختی‌ها گرفتار شده و برای گذران زندگی خود با مشکلات بسیاری مواجه است.

این فعال کارگری تاکید کرد: در واقع این نگاه برخی از نمایندگان مجلس به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، نمونه‌ی کوچکی از بی‌توجهی این دوستان به کارگران و اقشار ضعیف جامعه است.

کریمی در ادامه اظهار داشت: در عین حال بازنشستگان تامین اجتماعی می‌خواهند بدانند چه مقدار از ۸۹ هزار میلیارد بار مالی که از سوی دولت (که بدهی معوقش به تأمین اجتماعی بابت حق بیمه سهم کارفرمایی برخی اقشار و صنوف از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است) بابت همسان‌سازی هزینه شده است.

او با بیان اینکه نمایندگان مجلس بهتر است در مقابل حقوق معیشتی بازنشستگان و سایر اقشار ضعیف جامعه ایستادگی نکنند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس و دولتمردان بدانند وضعیت معیشتی بازنشستگان خوب نیست و انتظار این است که در عمل ثابت کنند به فکر بازنشستگان و وضعیت زندگی و معیشت آن‌ها هستند. آنها اگر قرار باشد علیه متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان موضع‌گیری کنند، بازنشستگان نیز ساکت نمی‌نشینند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار