ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا نمایندگان بیمه باید مفاصاحساب از سازمان تامین اجتماعی برای دریافت کارمزد از شرکت بیمه دریافت کنند ؟

0

ماده ۳۸ تامین اجتماعی برای نمایندگان (و کارگزاران) شرکت های بیمه در سه حالت متفاوت می باشد:

  1. نمایندگان (یا کارگزاران ) حقیقی بیمه که شخصا به تنهایی و بدون بازاریاب کار می کنند و کارمندی به استخدام ندارند
  2. نمایندگان (یا کارگزاران) حقوقی بیمه که فاکتور رسمی ارایه می کنند
  3. نمایندگان (یا کارگزاران) حقیقی بیمه که بازاریاب یا کارمند دارند

دسته اول: نمایندگان یا کارگزاران بیمه که به صورت حقیقی شخصا به تنهایی و بدون بازاریاب یا کارمند کار می کنند.

با توجه به بند ۴ از بخش چهارم بخشنامه ۱۱٫۳ جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی و با توجه به رای دیوان عدالت اداری شماره ۱۸۱۵مورخ ۹۳/۱۱/۰۶، این دسته از نمایندگان و کارگزاران از شمول ماده ۳۸ تامین اجتماعی و اخذ مفاصاحساب معاف می باشند. برای این دسته از نمایندگان، شرکت های بیمه می توانند بدون اخذ ۵% موضوع ماده ۳۸ تامین اجتماعی، پرداخت کارمزد را انجام دهند.

البته نمایندگان و شرکت های بیمه باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی نماینده یا کارگزار مشمول این دسته می شود که در قرارداد فی مابین ذکر شود: نماینده یا کارگزار بیمه می بایست به صورت شخصا به تنهایی اقدام به ارائه خدمت به شرکت بیمه کند و هیچگونه استخدام بازاریاب و کارمند نمی بایست انجام دهد.

 

دسته دوم: نمایندگان (یا کارگزاران) حقوقی بیمه که فاکتور رسمی ارایه می کنند

مطابق بند ۳ از هزینه های مشمول حق بیمه بخشنامه شماره ۱۱ جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی، این دسته از نمایندگان و کارگزاران بیمه از شمول ماده ۳۸ تامین اجتماعی و اخذ مفاصاحساب معاف می باشند. برای این دسته از نمایندگان، شرکت های بیمه می توانند بدون اخذ ۵% موضوع ماده ۳۸ تامین اجتماعی، پرداخت کارمزد را انجام دهند.

 

 

 

دسته سوم: نمایندگان (یا کارگزاران) حقیقی بیمه که با بازاریاب یا کارمند دارند

این دسته از نمایندگان مشمول ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی می شوند.

مطابق ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، شرکت بیمه از پرداخت هر کارمزد ۵% کسر می کنه و به عنوان کارفرما یه معرفی نامه باید بده نماینده یا کارگزار بیمه (پیمانکار) تا نماینده بیمه در شعبه تامین اجتماعی محل خودش اقدام به اخذ مفاصاحساب بیمه کنه. بعد از اخذ مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی، نماینده بیمه مجدد به شرکت بیمه رجوع می کنه و شرکت بیمه ۵% کسر شده رو به نماینده بیمه پرداخت می کنه.

در مرحله اخذ مفاصاحساب بیمه در سازمان تامین اجتماعی، براساس بند ۳ از هزینه های مشمول حق بیمه بخشنامه شماره ۱۱ جدید درآمد سازمان تامین اجتماعی، مشمول کسر حق بیمه قرارداد دستمزدی میشه.

نماینده یا کارگزار بیمه توجه داشته باشد، در صورت پرداخت حق بیمه اجباری برای کارمند یا بازایاب خود و ارسال لیست بیمه ماهانه به سازمان تامین اجتماعی، این مبلغ از حق بیمه قرارداد دستمزدی برای اخذ مفاصاحساب بیمه کسر می شود.

نماینده یا کارگزار بیمه بعد از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، مفاصاحساب بیمه را اخذ کرده و به شرکت بیمه ارائه می کند تا ۵% کسر شده را شرکت بیمه به نماینده یا کارگزار بیمه پرداخت کند.

برگرفته از : https://www.bidbarg.com/bimeh/85089

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار