ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وضعیت نامناسب اقتصادی شرایط زندگی بازنشستگان کارگری را سخت کرده است:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دریافت وام برای گذران زندگی/ وضعیت نامناسب اقتصادی شرایط زندگی بازنشستگان کارگری را سخت کرده است.

یک فعال کارگری می‌گوید؛ بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار که بازنشسته می‌شود با حقوق بازنشستگی نمی‌تواند امرار معاش کند و هزینه‌های درمان خود را بپردازند.

«علی ترکاشوند» دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری به خبرنگار ایلنا گفت: با ۴ میلیون دریافتی ماهانه؛ بازنشستگان چگونه می‌توانند جوابگوی هزینه‌های خورد وخوراک، مسکن و در عین حال درمان خود باشند؟ با این حال شمار زیادی از بازنشستگان برای جبران هزینه‌های روزانه زندگی به دریافت انواع وام روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که حقوق ۴ میلیونی پاسخگوی نیازهای یک بازنشسته نیست، گفت: حقوق به اندازه‌ای ناچیز است که هزینه درمان، آموزش و تفریحات سالم از زندگی افراد حذف شده و تنها به معیشت می‌پردازند بنابراین یک بازنشسته مجبور می‌شود برای تامین نیازهای حداقلی رورانه خود مانند خوراک، وام بگیرد. دریافت این وام‌ها در گذشته برای تامین مسکن و خرید کالا انجام می‌شد.

او با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اقتصادی مستمری‌بگیران گفت: شرایط اقتصادی به اندازه‌ای نامناسب است که مردم با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و در این بین بازنشستگان که مستمری ناچیزی دریافت می‌کنند، برای تامین نیازهای خانواده خود ناچار هستند به مشاغلی همچون سرایداری و نگهبانی روی بیاورند و بدتر اینکه برخی از این افراد دست نیاز به سوی مردم دراز می‌کنند.

ترکاشوند با بیان اینکه وضعیت اقتصادی به اندازه‌ای نامناسب است که در معیشت اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بازنشستگان که تنها محل درآمدشان مستمری ماهیانه است تاثیرات منفی می‌گذارد، گفت: مسوولان باید بپذیرند که بازنشستگان در شرایط بدی به سر می‌برند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر ثبات اقتصادی باشد، بازنشستگان و حقوق‌بگیران همه روزه شاهد تغییر قیمت‌ها که معیشت‌شان را با خطر رو به رو می‌کند، نخواهد شد. درواقع بازنشستگان درآمد دیگری ندارند که با استفاده از آن، توان تحمل تغییرات گسترده قیمت‌ها را داشته باشند.

او اضهار داشت: مسئولان کاری کنند که ثبات اقتصادی در جامعه حکمفرما شود تا بازنشستگان و اقشار حقوق‌بگیر بیش از این درگیر مشکلات معیشتی نباشند.

دبیر خانه کارگر با تاکید بر اینکه این وضعیت زندگی به هیچ وجه درشان یک بازنشسته نیست، گفت: اگر مسئولان تدبیری بیاندیشند تا یک بازنشسته بتواند کالاهای اساسی زندگی‌اش را تامین کند، هرگز به چنین مشکلاتی گرفتار نمی‌شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار