ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضم وکیل یعنی چه

0

یکی از سوالات رایجی که در ذهن اغلب مردم به وجود می آید این است که ضم وکیل در چه زمانی ایجاد می شود و آیا می توان آن را در وکالت بلاعزل نیز انجام داد؟ پیش از آن که به دنبال پاسخ این پرسش ها باشیم باید بدانیم اصلا ضم وکیل یعنی چه و در چه زمانی استفاده می شود. در حالت کلی در یک وکالت ضم وکیل به این صورت است که موکل علاوه بر وکیلی که اختیار کرده، یک وکیل دیگری نیز انتخاب می کند و به او متذکر می شود که برای انجام هر گونه اقدامی باید با وکیل نخست مشورت کند، به عبارتی هر اقدامی تنها با توافق هر دو وکیل و یا نظارت موکل انجام می گیرد، به چنین اقدامی که موکل دو وکیل برای خود برمی گزیند ضم وکیل می گویند که این عمل تغییراتی را در مفاد مربوط به تعهدات ایجاد می کند، از همین رو وکیل موظف نیست تمام امور مربوط به وکالت را انجام دهد. به عنوان مثال در رابطه با سوال ضم وکیل چیست، گاهی مرد به همسرش وکالت بلاعزل طلاق می دهد اما بعد از مدتی پشیمان می شود و قصد دارد وکالت بلاعزل را بی اثر کند، در چنین شرایطی وی باید به دفترخانه مراجعه کرده و یک وکیل دیگری را ضمیمه پرونده کند، این حالت را ضم وکیل می گویند. حال ما امروز در مقاله ضم وکیل یعنی چه قصد داریم هر آن چه که شما باید در رابطه با ضم وکیل بدانید را بیان کنیم.

اصل و ماهیت وکالت، اعطای نیابت است که براساس آن وکیل از جانب موکل خود برای رسیدگی امور اقدام می کند، در حقیقت وکیل تمامی اختیارات خود را از موکل می گیرد از همین رو موکل می تواند در هر زمان که بخواهد وکیل را عزل کند و موضوع وکالت را منتفی کند. در مقاله ضم وکیل یعنی چه جا دارد به این موضوع اشاره داشته باشیم که در وکالت ساده موکل می تواند وکیل جدیدی را اختیار کند و به عبارتی حق ضم وکیل دارد تا برای موضوع مورد نظر وکیل نخست با وکیل جدید باهم و یا مستقل از هم اقدام نمایند، در چنین وضعیتی وکالت استقلالی وکیل اول به وکالت اجتماعی تبدیل می شود.

وکالت بلاعزل
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مقالات مربوط به ضم وکیل یعنی چه به آن اشاره می شود، وکالت بلاعزل است، وکالت بلاعزل تنظیم عقدی است که تنها با مرگ یکی از طرفین، استعفای وکیل، جنون و … باطل می شود. در وکالت بلاعزل موکل هر زمان که بخواهد می تواند وکیل را عزل کند مگر آن که در وکالت، عدم عزل وکیل و عدم ضم وکیل شرط شده باشد، که در چنین شرایطی موکل به هیچ عنوان حق عزل و یا فسخ قرارداد را ندارد.

در چه مواردی وکالت بلاعزل باطل می شود؟

  • انصراف وکیل از وکالت
  • فوت و یا جنون موکل
  • فوت یا جنون وکیل

وکالت بلاعزل در چه اموری می باشد؟
همان طور که اشاره کردیم یکی از موضوعات بسیار مهمی که در مقالات ضم وکیل یعنی چه به آن اشاره می شود وکالت بلاعزل است، حال جا دارد در این جا اشاره کنیم که وکالت بلاعزل در چه اموری به کار برده می شود. در وکالت بلاعزل نیازی نیست که حتما شخصی که به آن وکیل می گوییم شغل وکالت داشته باشد، بلکه حتی یک فرد عادی نیز می تواند در وکالت بلاعزل از جانب شما به سمت وکالت منصوب گردد. وکالت بلاعزل در امور مالی و اداری، وکالت طلاق، خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و … به کار گرفته می شود. بیشترین موارد مورد استفاده در وکالت بلاعزل زمانی است که فرد ماشین و یا ملکی را از شخصی خریداری می کند و جهت اعمال مراحلی چون تغییر سند و یا تغییر پلاک از فرد فروشنده وکالت بلاعزل می گیرد تا مابقی مراحل را بدون نیاز به موکل و به تنهایی انجام دهد. یکی دیگر از نمونه های رایج وکالت بلاعزل گرفتن حق طلاق است، در مقاله ضم وکیل یعنی چه لازم به ذکر است که شما در وکالت بلاعزل نیز می توانید از ضم وکیل استفاده کنید، یعنی هم زمان از دو وکیل بهره ببرید.

سوالات رایج در رابطه با ضم وکیل
موکل بعد از اعطای وکالت به وکیل می تواند وکیل دیگری را جهت موضوع وکالت ضم وکیل نماید؟ تمامی اختیارات وکیل توسط موکل تعیین می شود، بنابراین او می تواند وکیل دیگری را نیز ضمیمه وکالت قرار دهد.

آیا با ضم وکیل وکالت وکیل نخست از حالت استقلالی به حالت اجتماعی تبدیل می شود یا در همان حالت باقی می ماند؟ وکیل نخست استقلال دارد مگر در حالتی که موکل او را از وکالت عزل کند و سپس ضمیمه وکالت قرار دهد.

آیا در این رابطه عقد نکاح با دیگر عقود تفاوتی دارد؟ هیچ تفاوتی ندارد و این شرایط در تمام عقود صدق می کند.

منبع : http://mediaday.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار