ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت؛ کمک به تکمیل ضرایب متناسب‌سازی و ترمیم قدرت خرید:

0

جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواسته‌های خود را از دولت جدید در قبال کمک به استمرار اجرای متناسب‌سازی و ترمیم مستمری برشمردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با این خبرگزاری با اشاره به اعمال دو مرحله متناسب‌سازی و ضرورت تکمیل اجرای متناسب‌سازی تا سقف ۱۰۰ درصد سال زمان برقراری مستمری (بر اساس بخشنامه ۱۴۰۰ مستمری‌ها) یادآور شدند که ترمیم ضرایب اعمال متناسب‌سازی تا ۷۵ درصد سال برقراری مستمری انجام شده است؛ در حالی که ۲۵ درصد باقی مانده آن در دولت گذشته و در زمان مدیریت مصطفی سالاری، در سازمان تامین اجتماعی اعمال نشد.

آن‌ها با بیان اینکه در نتیجه ۲۵ درصد تفاوت اعمال ضرایب متناسب‌سازی همچنان باقی مانده است که باید تا سقف  ۱۰۰ درصد تکمیل شود، تاکید کردند: دولت سیزدهم با تضمینِ استمرار اجرای متناسب‌سازی و همچنین انجام وظایف نظارتی خود در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از به تاخیر افتادن ترمیم مستمری‌ها جلوگیری کند تا مستمری از ثابت ماندن در سطح قدرت خرید سال گذشته، رها شود.

به گفته این بازنشستگان نزدیک به ۷۰ درصد از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و می‌توان با ترمیم مستمری آن‌ها همزمان با متعهد شدن دولت به پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به جهت انطباق مستمری بازنشستگان با حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌ها و افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد شاغلین دولتی همتراز، از ثابت ماندن قدرت خرید در سطح سال گذشته جلوگیری کرد.

بر اساس حداقل مزد سال ۱۴۰۰، تنها حدود ۳۶ درصد از هزینه‌های سبد معیشت پوشش داده می‌شود. با توجه به اینکه حداقل مستمری بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تابعی از حداقل مزد است، هر میزان سقوط قدرت خرید کارگران، مستقیم بر مستمری هم تاثیر می‌گذارد و اندازه‌ی آن را در سبد معیشت کوچک می‌کند. در حال حاضر، بر اساس محاسبات کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار، نرخ سبد معیشت خانوارهای کارگری به ۱۱ میلیون تومان رسیده است. به همین دلیل، این بازنشستگان، تاکید می‌کنند که نظام حقوق و دستمزد باید در دولت سیزدهم به نحوی مورد بازنگری قرار گیرد تا بدین ترتیب، شاهد جهش کمی حقوق و دستمزد باشیم.

به گفته‌ی این بازنشستگان دولت باید در ترمیم مزد و مستمری به کمک کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی بیاید و در قبال هر دو پوشش‌های خود را تقویت کند؛ در غیر این صورت مزد و مستمری با جهش‌های تورمی و نه الزاما افزایش نرخ تورم اعلامی ارزش خود را پیوسته از دست می‌دهند. توصیه بازنشستگان به دولت این است که جایگزین‌های لازم برای ترمیم مزد کارگران را پیدا کند و به جای تمرکز بر افزایش رقم یارانه‌های نقدی، مستمری بازنشستگان را با پرداخت روز بدهی سازمان تامین اجتماعی ترمیم کند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار