ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبعیض در وام پرداختی را از میان بردارید تا نوبت به رفع تبعیض حقوقی برسد:

0

درد دل‌های صادقانه یک کارگر بازنشسته؛

آقایانِ صاحب درآمدهای بالا مدعیِ تورم‌زا بودنِ «متناسب‌سازی» هستند/ چرا کشوری‌ها دو برابر ما درآمد دارند؟

یک بازنشسته کارگری گفت: در اولین قدم، تبعیض در وام پرداختی را از میان بردارید تا نوبت به رفع تبعیض حقوقی برسد. ما انتظار داریم هرچه سریعتر دریافتی‌مان به خط فقر برسد تا از شرمندگی مقابل خانواده نجات یابیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس معتقدند؛ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موجب ایجاد تورم شده است؛ همان بازنشستگانی که امروز بعد از سی سال خدمت، فقط چهار میلیون یا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه می‌گیرند.

محمدعلی براتی، یکی از همین بازنشستگان از قروه کردستان است؛ او تقاضا دارد تمام گفته‌هایش به همان سادگی و صداقتی که بیان می‌شود، روایت شود. می‌گوید حرف‌هایم، درد دل‌های شخصی نیست؛ من از جانب چند میلیون بازنشسته حداقل بگیر، حداقل ۲.۵ میلیون نفر، صحبت می‌کنم؛ ۲.۵ میلیون خانواده‌ی کارگری، که امروز از ناداری در عذاب هستند؛ یعنی همه آن‌هایی که از حرف‌های نسنجیده‌ی یک نماینده مجلس ناراحت شده‌اند و یاد سی سال تلاش مثبت برای سازندگی مملکت افتاده‌اند.

براتی خطاب به وزیر کار جدید می‌گوید: من یکی از میلیونها مستمری بگیر تامین اجتماعی، البته حداقل بگیر و ۳۰ سال سابقه هستم. جمعیتی بالغ بر سه میلیون و پانصد هزار نفر به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند و شاید به خوبی می‌دانید که نزدیک به هفتاد درصد از این مستمری بگیران، حداقل بگیر هستند. یعنی حقوق ماهیانه چهار میلیون و یا چهار میلیون و دویست هزارتومان دارند. جناب وزیر، شما خیلی بهتر از من و ما می‌دانید که این میزان حقوق در این شرایط بغرنج، غیرقابل تحمل و در مقابل گرانی افسارگسیخته بسیار ناچیز است.

او تاکید می کند: به نظر شما یک مستمری بگیرِ حداقل بگیر با موی سپید و دارای عروس و داماد و نوه، چند روز از ماه را می‌تواند با این حقوق عزتمندانه زندگی کند؟!

او ادامه می‌دهد: ما عمری است شرمنده زن وبچه و خانواده‌هایمان هستیم و نمی‌دانیم این شرمندگی تا کی ادامه دارد. انتظار داریم از همه لحاظ مانند بازنشستگان محترم سایر صندوق‌ها با ما رفتار کنید. خودم را مثال می‌زنم؛ بنده با مدرک فوق دیپلم و دارای ۳۰ سال سابقه بعد از این همه هیاهو به خاطر اجرای متناسب‌سازی، اکنون ماهیانه چهار میلیون و دویست هزارتومان دریافت می‌کنم اما دوستان و آشنایان من در آموزش و پرورش و در دیگر ادارات (کشوری‌ها) با همین مدرک و همین سابقه، ماهیانه مبلغ هشت میلیون و برخی بیشتر از هشت میلیون دریافتی دارند. البته نوش جانشان، حق‌شان است، همه بازنشستگان باید حداقل همین میزان دریافتی ماهانه داشته باشند تا چرخ زندگی‌شان بچرخد؛ لذا خواهش و انتظار ما این است که این ظلم آشکار و این تبعیض ناروای چندین‌ساله را از میان بردارید و حقوق ما را هم به اندازه آن‌ها افزایش دهید.

شصت میلیون حقوق نمایندگان تورم ایجاد نمی‌کند؟

براتی اضافه می‌کند: شخص رئیس جمهور محترم بارها فرمودند متناسب‌سازی باید عادلانه انجام شود و متعلق به قشر خاصی نباشد. ظاهراً ایشان نظر مساعد دارند، اما متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس محترم شورای اسلامی در اظهارنظر عجیبی گفته است اجرای متناسب‌سازی باعث تورم می‌شود. چطور برخی از آقایان برای خودشان و مجموعه کسانی که در قدرت هستند و به بالا وصلند، حقوقی معادل پانزده برابر حداقل را به تصویب رسانند. از آنجایی که حداقل حقوق منِ نوعی چهار میلیون است، پانزده برابر چهار میلیون تومان یعنی شصت میلیون تومان! چطور این شصت میلیون تومان تورم ایجاد نمی‌کند و برداشت ناروا از بیت‌المال نیست ولی نوبت به ما که می‌رسد هزار مسئله ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه انتظار داریم حقوق ما را به خط فقر برسانید؛ می‌افزاید: مستمری بگیران تامین اجتماعی بارها به انحای مختلف نارضایتی خودشان را نشان داده و اعتراض کرده‌اند ولی متاسفانه نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. اکنون که دولت سیزدهم با شعارهای امیدوارکننده روی کار آمده است، انتظار داریم ما حداقل بگیران ۳۰ سال سابقه خدمت را درک نموده و اقدام عملی مناسب در جهت ترمیم حقوق و مزایای ما انجام دهد.

هفت میلیون تومان وام به چه درد می‌خورد؟!

براتی ضمن تاکید بر لزوم رفع تبعیض مزدی و اختلاف میان حقوق مستمری بگیران صندوق‌های مختلف، به تفاوت در وام و تسهیلات رفاهی، به عنوان یک دلیل دیگرِ تبعیض اشاره می‌کند و می‌گوید: به بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های ده میلیونی، بیست میلیونی و وامهای ازدواج فرزندان از طریق ثبت نام در سامانه‌های غیرحضوری (الکترونیکی) پرداخت می‌شود اما به مستمری بگیران تامین اجتماعی به تازگی مبلغ هفت میلیون تومان آن هم به تعداد قلیلی پرداخت شده است، در ضمن سامانه غیرحضوری فقط برای مستمری بگیران تهران فعال است.

او ادامه می‌دهد: انتظار داریم اولاً وام‌های ما هم به اندازه کشوری‌ها پرداخت شود و مهمتر اینکه سامانه غیرحضوری برای تمام شهرستانها فعال شود تا هم تسریع و تسهیل در کار انجام گیرد و هم حق بازنشستگان ضایع نشود؛ چرا برای ما هفت میلیون، برای آن‌ها بیست میلیون تومان! هفت میلیون تومان در این دوره و زمانه به چه درد می‌خورد؛ آیا می‌توانیم با آن یک یخچال ساده یا دو قلم وسیله زندگی بخریم. ما بازنشستگان کارگری اصلاً امکانات رفاهی نداریم فقط همین وام هفت میلیون تومانی است که بعد از پشت سر گذاشتنِ هفت خوان رستم و کلی مراحل سخت، به ما پرداخت می‌شود!

براتی در پایان مجدداً خطاب به وزیر کار جدید می‌گوید: در اولین قدم، تبعیض در وام پرداختی را از میان بردارید تا نوبت به رفع تبعیض حقوقی برسد. ما انتظار داریم هرچه سریعتر دریافتی‌مان به خط فقر برسد تا از شرمندگی مقابل خانواده نجات یابیم. ما به شعارهای دولت سیزدهم و جناب رئیسی امید بسته‌ایم، ما را ناامید نکنید لطفاً.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار