ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پول فیات چیست؟

0

رمز ارز یک ارز رمز نگاری شده است که توسط یک رشته رمزنگاری مورد حفاظت قرار می‌گیرد. پول فیات (Fiat Currency) به واحد پولی گفته می‌شود که دولت‌ها آن را منتشر می‌کنند، اما پشتوانه فیزیکی (مانند طلا، نقره) ندارد.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارز فیات یا پول بی‌پشتوانه مانند دلار آمریکا، در واقع یک پول قانونی است که ارزش خود را از دولت صادرکننده‌اش می‌گیرد و برخلاف پول کالایی، ارزش آن به یک کالای فیزیکی بستگی ندارد. فیات از واژه لاتین به همین نام و به معنی «بگذارید انجام شود» گرفته شده است. دولتی که پول فیات را چاپ می‌کند، عامل تعیین‌کننده در ارزش آن است و در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها از سیستم ارز فیات برای خرید کالا، خدمات، سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری استفاده می‌کنند. این سیستم پولی در واقع جایگزین استاندارد طلا و پول کالایی شده است.

در واقع پول فیات (Fiat Currency) به واحد پولی گفته می‌شود که دولت‌ها آن را منتشر می‌کنند، اما پشتوانه فیزیکی (مانند طلا، نقره) ندارد. ارزش این نوع پول به‌جای آنکه وابسته به ارزش ذاتی دارایی‌هایی دیگر به‌ عنوان پشتوانه باشد، ناشی از ارتباط بین میزان عرضه و تقاضاست.


بیشتر بخوانید:


رمز ارز چیست؟

رمز ارز یک ارز رمز نگاری شده است که توسط یک رشته رمزنگاری مورد حفاظت قرار می‌گیرند. این حفاظت جلوی تقریباً هرگونه جعل یا دو بار خرج کردن را می‌گیرد.

بسیاری از رمز ارز‌ها از شبکه‌های غیر متمرکزی مبنی بر تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کنند. این تکنولوژی مانند دفتر کلی است که در کامپیوتر‌های پخش‌شده در شبکه اجرا می‌شود.

یکی از شاخصه‌های سیستم بلاکچین آن است که تابع هیچ یک از قدرت‌های مرکزی (دولت‌ها) نیست، که آن‌ها را از دخالت‌های دولتی و دست‌کاری محفوظ نگه می‌دارد.

تفاوت رمزارز و پول فیات چیست؟

رمزارز برخلاف پول فیات توسط مقامات مرکزی تنظیم، و توسط دولت‌ها پشتیبانی نمی‌شود. این امر باعث می‌شود که ارز مجازی نسبت به پول واقعی (پول نقد یا پول واقعی در حساب‌های بانکی) اعتبار کمتری داشته باشد. همچنین رمزارز نسبت به پول فیات نوسانات بیشتری دارد. این نوسانات در درجه اول ناشی از ماهیت پرمخاطره آن در داد و ستد بوده و سرمایه گذاران با تکیه بر سود، بر ایجاد ثروت در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمرکز می‌کنند.

سکه‌های کریپتو مانند یک بانک، نیازی به واسطه برای تایید معامله ندارند. تراکنش‌های رمزارز‌ها با استفاده از فناوری بلاک چین تایید می‌شوند و از این رو تمام فعالیت‌های تجاری به طور دائم ثبت شده و امنیت هر صرافی را افزایش می‌دهند.

شباهت رمزارز و پول فیات چیست؟

ارزش هر دوی این ارزها، از استقبال گسترده در سراسر جهان نشات می‌گیرد. پذیرش بیشتر به معنای اعتبار بیشتر است. همچنین آن‌ها قابل تقسیم شدن هستند؛ به عنوان مثال، یک دلار را می‌توان به صد سنت و بیت کوین را به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱بیت کوین تقسیم کرد. از رمزارزها، مانند پول فیات می‌توان برای پرداخت خدمات یا خرید کالا‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را برای هدیه دادن یا پس انداز کردن مورد استفاده قرار داد.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7884018

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار