ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا افراد بعد از بازنشستگی هم دنبال کار می روند؟

0

یک مقام مسئول کارگری بکارگیری نیروهای تازه نفس و آماده کار را در ورودی های تامین اجتماعی اثرگذار دانست و با تاکید بر ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان گفت: اگر کارگر و بازنشسته تامین باشند و دریافتی آنها هزینه های زندگی را پوشش دهد دیگر در شصت سالگی و بعد از بازنشستگی دنبال شغل دوم و سوم نمی روند تا امورات زندگیشان بچرخد!

فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اهمیت دخل و خرج های تامین اجتماعی و شفاف سازی آن اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که از وزیر کار انتظار داریم مورد توجه قرار دهند، بحث ورودی خروجی های سازمان تامین اجتماعی و شفاف سازی دخل و خرج های آن است. متاسفانه امروز میزان ورودی های سازمان و حق بیمه ها در حال کم شدن است و به تبع آن اشتغال هم کاهش پیدا کرده است؛ از آن طرف نیروهای قدیمی بسیاری داریم که هنوز بازنشست نشده یا بازنشسته شده اند ولی به جای آنها نیروی جدید به کار گرفته نمی‌شود.

وی گفت: باید نیروهای تازه نفس و جدید وارد این چرخه شوند تا از این طریق هم اشتغالزایی به وجود آید و هم ورودی های بیمه در تامین اجتماعی تقویت شود.

بیات خاطرنشان کرد: طرح هایی مثل افزایش سن بازنشستگی که جز افزایش استرس و فشارهای روانی برای نیروی کار و خانوار نتیجه ای به دنبال ندارد اشتباه است، به جای این طرح ها باید نیروهای قدیمی از چرخه خارج شوند و نیروهای تازه نفس و جدیدتر به این مجموعه اضافه و به کار گرفته شوند تا با اشتغال جدید و افزایش پرداختی های حق بیمه، سازمان متحول شود.

این مقام مسئول کارگری در پاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از افراد پس از بازنشستگی هم دنبال کار هستند و در چند جا مشغول کار می شوند؟ اظهار کرد: متاسفانه مخارج زندگی بالا رفته و تامین هزینه ها دشوار شده است. نیروهای بازنشسته ای که اکنون می بینیم در دو یا حتی سه شغل کار می کنند به این دلیل است که هزینه های زندگی آنها با حقوق و دریافتی فعلی تامین نمی شود و ناچار می شوند بعد از هم بازنشستگی هم کار کنند.

وی ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان را خواستار شد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد و دریافتی کارگر و بازنشسته هزینه های زندگی آنها را پوشش دهد دیگر در شصت هفتاد سالگی و بعد بازنشستگی دنبال شغل دوم و سوم نمی روند که امورات زندگیشان بچرخد.

بیات افزود: تامین اجتماعی در این شرایط نامساعد اقتصادی باید یک فکر اساسی بکند و به اشتغال نیروهای جوان آماده کار و ترمیم حقوق و دستمزد بازنشستگان توجه کند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان بر لزوم ساماندهی قراردادهای کار تاکید کرد و گفت: امروز جوان فوق لیسانس و لیسانس مملکت به کار گرفته می‌شوند ولی پایه مزد برای آنها محاسبه می‌شود در حالی که این کار منصفانه نیست و به ضرر سازمان تامین اجتماعی است. مجموع دریافتی کارگر نسبت به سابقه، شغل، مدرک و مسئولیتهایش باید در حق بیمه لحاظ شود تا در ورودی سازمان تاثیر بگذارد و  سازمان بتواند با قدرت عمل بیشتری در خصوص بازنشستگی افراد اقدام کند و در مقابل نیروهای کار جوان و آماده به کار را به خدمت بگیرد.

منبع : https://www.isna.ir/news/1400061007615

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار