ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت سه‌جانبه‌گرایی را از شعار به واقعیت تبدیل کند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت سه‌جانبه‌گرایی را از شعار به واقعیت تبدیل کند/ کارگران باید برای سرنوشت خودشان تصمیم‌گیری کنند.

علی اصلانی گفت: مگر مسئولان شعار سه جانبه‌گرایی نمی‌دهند؟ مگر نمی‌گویند تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی عمومی است پس چرا ۹۸ درصد سهامداران از سهام خود باخبر نیستند و نمی‌دانند با سهامشان چه کار می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصلانی (عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) درخصوص لزوم توجه به سه‌جانبه‌گرایی در دولت سیزدهم گفت: دولت برای حل مسائل کارگران باید بتواند با شرکای اجتماعی تصمیم گیری مشترکی داشته باشد. متاسفانه هر دولتی که تاکنون آمده به موضوع سه‌جانبه‌گرایی توجهی نداشته است.

وی افزود: در زمان وزرای قبل، آنها مطرح کردند که به موضوع سه‌جانبه‌گرایی توجه ویژه‌ای خواهند کرد ما هم از آنها حمایت کردیم اما باز دیدیم که این وعده در حد شعار باقی ماند و هیچ اقدام ویژه‌ای در این خصوص انجام نشد. دولت‌ها اگر بتوانند شرکای اجتماعی خود را در تصمیم‌گیری‌ها وارد کنند، موفق خواهند شد، این موضوع باید از سطح شعار به واقعیت برسد.

عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با تاکید به توجه به موضوع سه‌جانبه‌گرایی در قانون اساسی گفت: در همه‌ی کشورها از سه‌جانبه‌گرایی برای رونق تولید استفاده می‌کنند. کارگر، کارفرما و دولت سه ضلع اساسی تولید هستند و اگر ما یک ضلع را کنار بگذاریم و به خواسته و نیازهای آن توجه نداشته باشیم، ضلع‌های دیگر نیز نمی‌توانند حرکت کنند و حتما تولید زمین می‌خورد. نه کارفرما بدون کارگر می‌تواند کاری کند و نه کارگر بدون کارفرما، و از طرفی بدون نظارت دولت هم کارگر و کارفرما نمی‌توانند در کنار هم فعالیت کنند.

اصلانی بیان کرد: بحث سه‌جانبه‌گرایی در ایران فقط در شعار است و ما در عمل نمی‌بینیم اگر ما هم مثل کشورهای دیگر بتوانیم از این سه‌جانبه‌گرایی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر یادتان باشد چند ماه پیش در خصوص موضوع همسان‌سازی در همه‌ی استان‌ها تجمعاتی برقرار شد. در این موارد؛ تشکل‌های کارگری مسیر این تجمعات را هدایت می‌کردند و ماع از ایجاد تنش شدند. ما در آن زمان در رابطه با همسان‌سازی کنار آمدیم. یعنی آنچه که باید به ما پرداخت می‌کردند و حق کارگران بود به آن‌ها پرداخت نشد اما به خاطر وضع بد اقتصاد مملکت و وضعیت بد بودجه دولت با همین مدل همسان‌سازی کنار آمدیم. پس اهمیت و مزیت سه‌جانبه‌گرایی را هم وزیر کار و هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دیدند اما هنوز در حد شعار باقی مانده است.

عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور تاکید کرد: نمونه‌ی بارز سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی و عمومی است و ربطی به دولت ندارد. ۹۸درصد سهام سازمان تامین اجتماعی برای کارگر و کارفرما است و در کل برای کارگر است خب سوال ما این است که چرا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را رئیس جمهور انتخاب می‌کند؟

اصلانی ادامه داد: مگر شعار سه‌جانبه‌گرایی نمی‌دهند؟ مگر نمی‌گویند تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی عمومی است پس چرا ۹۸ درصد سهامداران از سهام خود باخبر نیستند و نمی‌دانند با سهامشان چه کار می‌کنند؟ اعضای هیئت امنا چه کسانی هستند؟ برای همین است که می‌گوییم در شعار از سه‌جانبه‌گرایی گفته می‌شود و در عمل چیزی نمی‌بینیم.

عضو هیئت مدیره کانون‌های شوراهای اسلامی کار سراسر کشور در پایان گفت: ما سالهاست که به همه‌ی دولت‌ها می‌گوییم سازمان تامین اجتماعی برای کارگران است و بگذارید مدیرعامل آن را هم خود کارگران انتخاب کنند. اگر دولت جدید واقعا در عمل برای سه‌جانبه‌گرایی ارزش قائل شود و به آنچه در قانون اساسی آمده عمل کند، من مطمئن هستم که این دولت موفق‌ترین دولت می‌شود. تشکل کارگری بسیار بزرگ است و کارگران با خانواده‌های خود نزدیک به ۴۵میلیون نفر می‌شوند، این ۴۵میلیون نفر می‌توانند کمک حال دولت شوند. اما متاسفانه هر وقت دولت‌ها مشکلی داشتند سراغ کارگران آمدند و مشکل که رفع شد کارگران را فراموش کردند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار