ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان فقط یک سوم سبد هزینه خانوار را دریافت می‌کنند:

0

علی دهقان کیا گفت: دولت بابت طرح تحول سلامت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه برداشت کرده تا برای بیمه کرونا در سطح کشور هزینه کند. چهل و سه میلیون نفر از شهروندان یعنی بیش از پنجاه و سه درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است. اما حتی یک ریال از این مبلغ برداشت شده به این سازمان اختصاص داده نشد.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص تاثیر اجرای اصولی قوانین مصوب برای تامین نیاز‌های بازنشستگان به میزان گفت: اگر به ماده چهل و یک قانون کار به درستی عمل می‌شد شاهد مشکلاتی که امروز برای سازمان تامین اجتماعی پیش آمده نبودیم. مطابق با مصوبات مجلس شورای اسلامی سهم بیمه کارفرما را که دولت باید پرداخت می‌کرد متاسفانه در دولت‌های گذشته پرداخت نشده و امروز ما با پیامدهایش روبرو هستیم. اگر دولت‌های ما به موقع این مطالبات را پرداخت می‌کردند و با آن مبالغ دست به سرمایه گذاری می‌زدیم مطابق برآوردی که اقتصاددان به ما ارائه کرده اند ارزش این پول امروز به یک تریلیون و چهارصدهزار میلیارد تومان می‌رسید.
وی ادامه داد: گفته می‌شود امروز طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت به رقمی در حدود سیصد و شصت هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر این مطالبات به موقع به ما پرداخت می‌شد امروز ما نه مشکل متناسب سازی‌ها را داشتیم و نه مشکل اجرای ماده نود و شش یا ماده صد و یازده قانون کار برای ما مطرح بود. در آن صورت ما مشکل خدمات درمانی بازنشستگان را هم نداشتیم و به سمت بیمه تکمیلی هم نمی‌رفتیم. درواقع ما در سازمان تامین اجتماعی هر مشکلی که داریم نتیجه عدم پرداخت مطالباتی است که دولت باید به ما پرداخت می‌کرد.
دهقان کیا خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت هم به خوبی می‌توان این را دید که چه بلایی بر سر سازمان تامین اجتماعی آمده است. دولت بابت طرح تحول سلامت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه برداشت کرده است تا برای بیمه کرونا در سطح کشور هزینه کند. چهل و سه میلیون نفر از شهروندان یعنی بیش از پنجاه و سه درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است. اما دولت حتی یک ریال از این مبلغ برداشت شده را به این سازمان اختصاص نداد. مسوولان بیست درصد از بیمه شخص ثالث را برای طرح تحول سلامت اختصاص دادند، اما از آن بیست درصد هم باز یک ریال به تامین اجتماعی داده نشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران افزود: در این مدت هم با وجود اینکه بیمارستان‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی در اختیار طرح تحول سلامت قرار گرفته، اما باز هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده است. برای همین من تاکید دارم عامل اصلی مشکلات پدید آمده برای سازمان تامین اجتماعی سیاست‌های دستوری و قانون گریزی‌هایی است که اتفاق افتاده است. با این نحوه عمل امروز سازمان تامین اجتماعی واقعا در یک وضع فلاکت باری افتاده و بازنشستگان ما یک سوم سبد هزینه خانوار را دریافت می‌کنند. سوال اینجاست که این بازنشستگان باقی هزینه‌های زندگی را چطور می‌توانند تامین کنند. این‌ها نشان می‌دهد که ما مشکلات بسیار زیادی برای ساماندهی وضع معیشت بازنشستگان داریم.

دهقان کیا درباره اینکه آیا تبدیل طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان به لایحه و ضرورت تصویب آن از سوی مجلس خود به مانع جدیدی بر سر راه اجرای آن تبدیل شده گفت: از نظر من عامل همه مشکلات ما سیاست گذاری‌هایی است که دولت‌های ما داشته اند. اگر در چند دهه اخیر تورم واقعی ارائه می‌شد امروز ما یک برآورد واقعی از سبد هزینه خانوار داشتیم و می‌توانستیم تا حدود زیادی وضع معیشت مردم را اداره کنیم. امروز ما تلاش می‌کنیم تا به آن نقطه برسیم، اما نمی‌توانیم. الان اگر ما بخواهیم دنبال تامین تسهیلات مالی برای شهروندان باشیم منابع لازم برای این کار فراهم نمی‌شود. در همین بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان پنجاه و دو هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم. اما سوال اینجاست که این هزینه از طریق کدام منبع مالی باید تامین شود.

منبع : https://www.mizan.news/fa/news/750251

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار