ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش ناچیز حقوق به همراه متناسب‌سازی ناقص و ناکارآمد، مانند یخی در برابر فضای بسیار داغ گرانی و تورم روزافزون آب می‌شود:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان؛

حقوق بازنشستگان فقط یک هفته تا ده روز دوام می‌آورد/ صاحبان رانت چقدر از ثروت‌های ملی سهم دارند؟!

آیت نیافر افزایش عادلانه دستمزدها و تامین خدمات درمانی رایگان را از مطالبات بازنشستگان می‌داند.

آیت نیافر (فعال صنفی مستقل بازنشستگان کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با وضعیت معیشتی بازنشستگان و حداقل بگیران می‌گوید: پنج ماه از سال می‌گذرد؛ افزایش ناچیز حقوق به همراه متناسب‌سازی ناقص و ناکارآمد، مانند یخی در برابر فضای بسیار داغ گرانی و تورم روزافزون آب می‌شود. حقوق ما بیش از یک هفته تا ۱۰ روز دوام نمی‌آورد. گرانی متوالی و پی در پی تمامی کالاها از جمله «نان» کالای استراتژیک سفره ما بازنشستگان حداقل بگیر، زندگی را بسیار سخت و غیرقابل تحمل کرده است.

او اضافه می‌کند: افزایش قیمت‌ها، گرانی و تورم به ویژه افزایش اجاره بهای مسکن، هزینه خدمات و درمان، یکی پس از دیگری زندگی ما را واقعاً غیرقابل تحمل کرده و ما مستمری بگیران امروز تحت فشار مضاعف قرار گرفته‌ایم، چنان که هر روز با شرمندگی و درماندگی با خانواده و فرزندان خود مواجه می‌شویم. در این اوضاع، شیوع بیماری کرونا و افزایش غیرقابل تصور هزینه درمان آن نیز برای ما بازنشستگان مزید بر علت شده است. با توجه به آمار بالای ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت بازنشستگان که حداقل بگیران هستند و با مستمری چهار میلیون تومانی زندگی می‌کنند، دولت جدید باید فکری به حال بحران معیشت نماید.

نیافر با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی داریم و با اینهمه ثروت و دارایی شایسته نیست بازنشستگان زیر خط فقر زندگی کنند، تاکید می‌کند: ما باید در رفاه زندگی کنیم. چرا سازمان بیمه تامین اجتماعی، بزرگترین سرمایه کارگران و دارنده شرکت‌ها و کارخانه‌های گوناگون، حیاط خلوت و منبع برداشت دولت‌ها قرار می‌گیرد؟ حاصل ۳۰ سال کار و یک عمر زحمت ما زیردست دولت و مسئولان دولتی قرار می‌گیرد که بیشترین دستمزدها و ریخت و پاش‌ها را دارند.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: گروهی تمام ثروت جامعه را تصاحب کرده‌اند و زندگی لاکچری و افسانه‌ای دارند آنگاه برخی مدعی هستند که افزایش ناچیز حقوق ۴ میلیونی حداقل دستمزدها تورم‌زا است. این حرف کاملاً ناعادلانه و دروغ است چراکه حداقل دستمزد و حقوق‌های ناچیز بخور و نمیر ما، هیچ تاثیری بر تورم ندارد بلکه اختلاس‌ها، برداشت‌های بی‌رویه و سوءمدیریت‌هاست که جامعه ما را به ورشکستگی کشانده است. خصولتی‌ها و ناکارآمدها بیشترین ردیف بودجه را دارند اما وقتی نوبت تامین اجتماعی و پرداخت بدهی‌های آن می‌رسد ادعا می‌کنند بودجه و اعتبار نیست!

وی با بیان اینکه عده‌ای بر اساس منافع سودجویی آگاهانه، جمعیت ۹۹ درصدی را در فقر مطلق نگه می‌دارند که سهم خودشان از سودهای آنچنانی و زندگی فوق لاکچری تداوم داشته باشد، می‌افزاید: ما بازنشستگان خواهان افزایش دستمزدها به اندازه هزینه‌های زندگی هستیم. همچنین ما خواهان حذف بیمه تکمیلی و تامین بهداشت و درمان رایگان هستیم. ما خود را شهروندان محق جامعه می‌دانیم و حق مسلم خود می‌دانیم که در رفاه و آسایش زندگی کنیم.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار