ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سکوت هیات رئیسه مجلس در قبال بازنشستگان:

0

بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند؛

سکوت هیات رئیسه مجلس در قبال بازنشستگان/«بار مالی لایحه دائمی شدن همسان سازی» لفاظی است.

جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به درخواست دبیرکل «حزب اسلامی ایران زمین» از هیات رییسه مجلس برای اعلام وصول لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اعلام کردند که هیات رئیسه مجلس در قبال خواسته بازنشستگان سکوت کرده و به جای حل مشکل بازنشستگان به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته خبرگزاری ایرنا به نقل از ابوالقاسم رئوفیان (دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین) گزارش داد که با توجه به قوانین موجود در کشور در زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، هیات رئیسه مجلس، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را اعلام وصول کند.

پیرامون این درخواست، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که هیات رئیسه مجلس بیشتر به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف‌های دولت است و نه رفع مشکلات و خواسته‌های بازنشستگان.

آن‌ها ضمن تاکید بر اینکه هیات رئیسه مجلس در قبال خواسته‌های بازنشستگان سکوت کرده است، یادآور شدند که هجمه‌هایی که این روزها از جانب نمایندگان مجلس به لایحه همسان‌سازی برده می‌شود، به دلیل انفعال هیات رئیسه مجلس است؛ در حالی که به گفته آن‌ها، اعضای هیات رئیسه در روزهای منتهی به انتخابات مجلس یازدهم، از فرصت استفاده کردند و با وعده پیگیری اجرای همسان‌سازی و پاسخگو ساختن دولت در قبال معیشت بازنشستگان، برای خود رای جمع کردند.

این بازنشستگان با اشاره به اظهارت محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد پیش‌بینی شدن بار مالی لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اصرار مجلس بر تامین نشدن بار مالی آن را یادآور شدند و اعلام کردند که ظاهرا در مورد ابتدایی‌ترین مسائل بودجه هم توافقی میان دولت و مجلس وجود ندارد و هر کدام آن‌ها به نحوی مسائل بودجه را تشریح می‌کنند؛ درحالیکه بار مالی اجرای همسان‌سازی پولِ خرد نیست که یکی بگوید در جیبمان هست و دیگری بگوید، نیست!

بنابه گفته بازنشستگان «بار مالی لایحه دائمی شدن همسان سازی» بازی با واژگان و در یک کلام لفاظی است؛ چراکه در بودجه ۱۴۰۰، اعتبارات اختصاصی و منابع پرداخت بدهی‌های صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی شده است؛ درحالیکه سازمان تامین اجتماعی صرفا از محل مطالبات سال جاری خود که تا سقف ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، باید متناسب‌سازی را اجرا کند و اساسا بار مالی برای کشور ندارد. با این حال به گفته آن‌ها، نمایندگان مجلس با مخلوط کردن مباحث بی‌ارتباط بهم کل لایحه دائمی شدن را زیر سوال برده‌اند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار