ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت برق متوقف شد؟

0
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو تاکید کرد: در دوره چهار ساله برنامه ششم، توان تولید برق به میزان ۱۰ هزار و ۸۰۹ مگاوات افزایش یافته و تا پایان برنامه نیز به ۱۳ هزار و ۳۰۱ مگاوات افزایش می‌یابد. بدین ترتیب معادل ۵۴ درصد اهداف برنامه ششم محقق شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محسن بختیار در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که گفته است سیاست‌های اشتباه وزارت نیرو در سال‌های اخیر به عدم سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی منجر شده است، اظهار داشت: به استناد بند «ت» قانون برنامه ششم، دولت مکلف شده است از طریق وزارت نیرو در طول اجرای برنامه نسبت به افزایش تولید برق تا ۲۵ هزار مگاوات از طریق سرمایه‌گذاری موسسات عمومی غیردولتی، تعاونی و خصوصی اعم از داخلی و خارجی و یا منابع داخلی شرکت‌های تابعه و یا به صورت روش‌های متداول سرمایه‌گذاری از جمله ساخت، بهره‌برداری و تصرف (BOO) و ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) اقدام کند.

وی افزود: از جمله الزامات برنامه ششم که در سند تفصیلی برنامه ذکر شده، سرمایه‌گذاری خارجی و استفاده از ظرفیت فاینانس خارجی بوده که در طول برنامه ششم توسعه متوقف شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: در دوره چهار ساله برنامه ششم (۱۳۹۹-۱۳۹۶)، توان تولید برق به میزان ۱۰ هزار و ۸۰۹ مگاوات افزایش یافته و تا پایان برنامه ششم (پایان سال ۱۴۰۰) به ۱۳ هزار و ۳۰۱ مگاوات افزایش می‌یابد. بدین ترتیب معادل ۵۴ درصد اهداف برنامه ششم محقق شده است.

چرا سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت برق متوقف شد؟

بختیار متذکر شد: برنامه‌ریزی برای دستیابی کامل به اهداف برنامه با استفاده از منابع مالی خارجی به میزان ۱۵ هزار و ۱۷۰ مگاوات (۱۰ هزار و ۱۷۰ مگاوات فاینانس خارجی و ۵ هزار مگاوات سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی) انجام و تمامی مجوزهای مورد نیاز اخذ و به طور عمده دارای قرارداد تجاری است، بنابراین به دلیل جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، ادامه روند تامین مالی و اجرای پروژه‌ها متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره برنامه ششم عملیات اجرایی ۱۹ هزار و ۷۷۴ مگاوات نیروگاه حرارتی شروع شده که ۳ هزار و ۱۵۸ مگاوات آن در این دوره به بهره‌برداری رسیده و ۱۶ هزار و ۶۱۶ مگاوات دیگر نیز در سال‌های پیش رو وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

منبع : https://www.eghtesadnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار