ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متاسفانه در کشور ما اجرای مالیات ناعادلانه است و متاسفانه سراغ کسانی می‌رویم که عملکرد شفاف و روشنی دارند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظام مالیاتی را نمی‌توان تکه تکه اصلاح کرد/ موفقیت مالیات بر عایدی سرمایه در گرو نحوه محاسبه/ در بانک اطلاعاتی ضعف داریم.

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما اجرای مالیات ناعادلانه است و متاسفانه سراغ کسانی می‌رویم که عملکرد شفاف و روشنی دارند اما کسانی که اطلاعات خود را پنهان می‌کنند، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

کامران ندری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این نوع مالیات درست است و پایه مالیاتی را گسترش می‌دهد، همچنین مانع سفته‌بازی در بازار می‌شود. منتها مسئله اصلی نحوه اجرای آن است چون ما همیشه تورم بالایی داریم و بخشی از افزایش ارزش دارایی‌ها مربوط به نرخ تورم است. از همین روی نحوه محاسبه باید به گونه‌ای باشد که این تورم بالا در مالیات بر عایدی سرمایه لحاظ نشود.

وی ادامه داد: لذا نحوه محاسبه این مالیات بسیار مهم است و بنده دقیقا نمی‌دانم که آیا نحوه محاسبه و بانک مالیاتی شامل همه دارندگان می‌شود یا خیر و چه تمهیداتی برای آن اندیشیده‌اند. لذا اگر به صورت درست اجرا نشود می‌تواند آسیب‌زا شود.

این کارشناس امور پولی و بانکی تصریح کرد: همچنین ممکن است این مالیات بیشتر شامل افراد شناسنامه‌دار باشد یعنی کسانی که اطلاعات آنها در سازمان مالیاتی موجود است و این می‌تواند تاثیر منفی در بخش رسمی داشته باشد. در این صورت کسانی که اطلاعات خود را افشا می‌کنند مشمول پرداخت غلط آن شوند.

ندری با بیان اینکه نظام مالیاتی ما معیوب است، اظهار داشت: ما ضعف بانک اطلاعاتی داریم و غیر از اینکه سیستم مالیاتی کامل نیست، پایه‌های مالیاتی هم کامل نیستند. متاسفانه در کشور ما اجرای مالیات ناعادلانه است و متاسفانه سراغ کسانی می‌رویم که عملکرد شفاف و روشنی دارند اما کسانی که اطلاعات خود را پنهان می‌کنند، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. لذا اگر مالیات بر عایدی سرمایه این مشکل را داشته باشد و برای آن راهکاری اندیشیده نشود، نهایتا مانند مالیات بر خانه‌های خالی، تاثیرگذار و اثربخش نخواهد بود.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی را نمی‌توان تکه تکه اصلاح کرد و باید فکر جامع برای آن بکنیم تا هم قانون جامع مالیاتی داشته باشیم و هم ساختار معیوب آن به ویژه در فقدان بانک جامع اطلاعاتی مناسب اصلاح شود.

این کارشناس امور پولی و بانکی در مورد خلاء برنامه‌های مالیاتی در صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که نامزدها برخلاف ادعاهای خود نسبت به مشکلات ساختار اقتصاد، واقف نیستند و باید از آنها پرسید چگونه اقتصاد را بدون نفت و چاپ پول اداره خواهند کرد. همه از ایجاد تعهدات جدید صحبت می‌کنند در حالی که منابع مالی آنها مشخص نیست، ما نباید سراغ خلق پول برویم.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار