ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متاسفانه نقدینگی های کشور به جای تولید و کارآفرینی بیشتر به سمت فعالیت‌های دلالی و بازارهای ارز و سکه و طلا تمایل نشان می دهد:

0

در گفتگو با ایسنا مطرح شد؛

دلیل هجوم نقدینگی ها به سمت بازار ارز و طلا.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه سیاستگذاری های کشور باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار و تشویق کارآفرینان و سرمایه گذاران به سمت تولید برود، گفت: متاسفانه نقدینگی های کشور به جای تولید و کارآفرینی بیشتر به سمت فعالیت‌های دلالی و بازارهای ارز و سکه و طلا تمایل نشان می دهد.

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ایجاد اشتغال گسترده در کشور، اظهار کرد: در بحث اشتغال با دو نوع اشتغال زودبازده و پایدار روبرو هستیم؛ اشتغال پایدار سرمایه‌گذاری و هزینه بیشتری می‌طلبد ولی اشتغال زود بازده مقطعی است و طبعاً به هزینه کمتری نیاز دارد و در مواقع بحرانی سریع‌تر از بین می رود.

وی تاکید کرد: به طور کلی ایجاد اشتغال در کشور هزینه بر است و هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون سرمایه، تجربه و مهارت راه اندازی شود.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به هجوم نقدینگی ها به سمت بازارهای سکه و ارز، خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت تحریم ها و نوسان نرخ ارز شرایط کار و بازار اشتغال را نامساعد کرده و باعث شده بازار کار کشور آسیب ببیند، از طرفی به دلیل عدم توجه به این قضیه، اقتصاد به سمت بحث‌های دلالی و واسطه‌گری حرکت کرده و کمتر کسی خودش را درگیر تولید، کارگر و بیمه و دارایی می‌کند و ترجیح می‌دهد اگر پول و نقدینگی در اختیارش هست آن را برای خرید ملک و ارز و طلا و سکه هزینه کند.

به گفته بیات، سیاست گذاری ها باید در جهت ترغیب و تشویق  سرمایه گذاران و کارآفرینان به سمت ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت های کارآفرینی باشد ولی تا زمانی که مدیران کشور تولید محور نباشند نمی توان به این هدف دست یافت.

برگرفته از : https://www.isna.ir/news/1400032517990

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار