ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران باید در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری نقش اساسی داشته باشند:

0

درخواست کارگران از دولت آینده؛

کارگران باید در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری نقش اساسی داشته باشند/ سه‌جانبه‌گرایی باید جدی گرفته شود.

چنگیز اصلانی گفت: دولت آینده اگر اعتقاد به حمایت از کارگر و پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید دارد، باید همانطور که از کارگران توقع دارد در صحنه‌های اقتصادی و سیاسی حضوری فعال داشته باشند، در صحنه‌ی تصمیم‌گیری نیز برای کارگران یک رای قائل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی (دبیر اجرایی خانه کارگر همدان) در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مطالبات کارگران از دولت آینده چیست، گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات کارگران که ۴۲ سال است عقیم مانده، جدی گرفتن بحث سه‌جانبه‌گرایی است.

وی افزود: دولت آینده باید نقش کارگران در سیاست‌ها و اقتصاد کشور را به معنای واقعی به ظهور برساند. کارگران ایران که قریب به ۴۲میلیون جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و ۱۴ میلیون شاغل هستند، صاحبان اصلیِ سرمایه، صاحبان تولید و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و باید در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی داشته باشند.

اصلانی تاکید کرد: دولت آینده اگر اعتقاد به حمایت از کارگر و پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید دارد، باید همانطور که از کارگران توقع دارد در صحنه‌های اقتصادی و سیاسی حضوری فعال داشته باشند، در صحنه‌ی تصمیم‌گیری نیز برای کارگران یک رای قائل شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان تاکید کرد: درحال حاضر نقش کارگران در تصمیم‌گیری ضعیف است. دولت در این ۴۲سال در صحنه‌های تصمیم‌گیری دو رای را به خود اختصاص داده و یک رای را به کارگران که این باید تغییر کند. در شورایعالی کار که وظیفه‌ی تعیین حداقل دستمزد را برعهده دارد، ۹ حق رای وجود دارد، سه رای برای کارفرما، سه رای برای دولت که خود کارفرمایی بزرگ است و یک رای هم برای کارگران؛ در واقع کارفرما دو رای دارد و کارگر یک رای.

وی گفت: نیروی کاری که در همه‌ی سختی‌های این کشور حضور داشته، از کار در زمان جنگ گرفته تا کار در شرایط سخت تحریم و از جان و وقت و انرژی و زندگی خود مایه گذاشته است چرا نباید در سه‌جانبه‌گرایی از حق مسلم خود برخوردار شود؟! باید به نیروی کاری که سرباز پیاده نظام صنعت و اقتصاد است، به عنوان شهروند درجه یک توجه شود. رئیس‌جمهور باید به کارگران توجه کند نه اینکه رای آن‌ها را بگیرد و بعد برعلیه آن‌ها عمل کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: در این چندین‌ساله بیش از دوهزار کارخانه به دلیل تحریم و مدیریت‌های غلط به زانو درآمده‌اند و دولت مقصر اصلی این اتفاقات است و باید تصمیمات درستی اتخاذ کند. دولت باید برای سامان دادن به مشکلات اقتصادی کشور اقدامات اساسی انجام دهد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار