ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

با افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی، افزایش متناسب‌سازی و مستمری‌ها کاملاً بی‌اثر شده است:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان کردستان؛

افزایش متناسب‌سازی توسط تورم بلعیده شد/ بازنشستگان همچنان زیر خط فقر هستند!

محمدعلی براتی می‌گوید: در بهار امسال به دلیل تورم افسارگسیخته سقوط معاش بازنشستگان ادامه داشته است.

محمدعلی براتی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری از قروه کردستان) با بیان اینکه آنچه برای حداقل‌بگیران به عنوان افزایش متناسب‌سازی منظور کرده‌اند، به شدت ناکافی‌ست، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ما حداقل‌بگیران حتی مشمول اصلاح متناسب‌سازی هم نشدیم و قرار نیست در خردادماه، مابه‌التفاوت بگیریم. با اینهمه در ماه‌های گذشته، با افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی، افزایش متناسب‌سازی و مستمری‌ها کاملاً بی‌اثر شده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی همه اقلام خوراکی در طول یکساله اخیر می‌گوید: همچنان آمارهای تورمی بالای ۴۰ درصد است و روز به روز همه کالاها و خدمات گران می‌شوند؛ حتی خدمات عمومی و دولتی نیز گران شده‌اند؛ مانند بلیط اتوبوس یا هزینه‌های حمل و نقل. در چنین شرایطی آنچه سازمان برای افزایش حقوق حداقل بگیران منظور کرده بود، به سادگی باد هوا شد و از میان رفت.

به گفته براتی، بازنشستگان کارگری همچنان زیر خط فقر هستند و نمی‌توانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی بربیایند.

او تاکید می‌کند: کل مستمری یک بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر به اندازه‌ی پول توجیبی یک هفته‌ی فرزندان مسئولان نیست؛ کسی درد بازنشسته را می‌فهمد که مجبور باشد با چهار میلیون تومان هم کرایه خانه بپردازد و هم زندگی کند!

این فعال صنفی با بیان اینکه اگر سبد معیشت را بازنگری کنند، درمی‌یابند که در همین سه ماه گذشته از سال، هزینه‌های زندگی دوبرابر شده؛ تاکید می‌کند: قادر به تامین حداقل‌های ضروری زندگی مثل مسکن، درمان و آموزش برای بازنشستگان و فرزندان آن‌ها نیستند؛ نمی‌توانند تورم را کنترل کنند و از صعود هزینه‌های زندگی جلوگیری نمایند. در چنین شرایطی، بازنشستگان هیچ امیدی به متناسب‌سازی یا دائمی شدن آن ندارند چون به هیچ‌وجه با این راهکارها وضع زندگی مستمری‌بگیران بهبود نمی‌یابد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار