ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نیاز اصلی اقتصاد کشور اشتغال و ارزآوری است:

0

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

نیاز اصلی اقتصاد کشور اشتغال و ارزآوری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر حضور پر شور در انتخابات مطرح کرد:نیاز اصلی اقتصاد کشور اشتغال و ارزآوری هست. روش‌های متعددی برای این امر توسط کارشناسان مطرح می‌شود اما انچه که مغفول مانده اشتغال فراسرزمینی در کشورهای همسایه به منظور ایجاد یک شبکه مویرگی درآمد ارزی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حسین سلمانی با تاکید بر حضور پر شور در انتخابات پیش رو بیان داشت: در آستانه یک رویداد سیاسی و اجتماعی به سر می‌بریم و در آینده نزدیک دولت سیزدهم جمهوری اسلامی آغاز به کار خواهد کرد و همگان شاهد این موضوع هستیم که محور اصلی تبلیغات و مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری در دو حوزه اقتصاد و اشتغال است.

وی افزود: در مرور نامگذاری سال‌های یک دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری از سال ۹۰ تاکنون به نکات مهم و کلیدی بر خورد می‌کنیم. سال ۱۳۹۰ جهش اقتصادی، (۱۳۹۱) تولید ملی، حمایت از کارو سرمایه ایرانی (۱۳۹۲) حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی (۱۳۹۳) اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی (۱۳۹۴) اقتدار ملی و اشتغال آفرینی (۱۳۹۵) اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل (۱۳۹۶) اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال (۱۳۹۷) حمایت از کالای ایرانی (۱۳۹۸) رونق تولید (۱۳۹۹) جهش تولید (۱۴۰۰) و سال پیش رو هم از سوی معظم له، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها نام گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: کلید واژه مشترک تمام این نام‌ها در اقتصاد، اشتغال و فرهنگ کار است. مقام معظم رهبری دقیقا در سال ۱۳۹۰ که درآمد‌های ارزی کشور بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است، با جهش اقتصادی به دنبال سیاست‌گذاری خاصی بوده‌اند که بعد از یک دهه مدیران اجرایی به اهمیت آن پی برده اند.

وی گفت: منبع مالی دولت‌ها در دنیا از فروش منابع و ذخایر یا از طریق ایحاد ارزش افزوده شامل تولید محصول، دانش فنی و فروش خدمات تامین می‌شود. پس یکی از روش‌های تأمین منابع مالی فروش خدمات فنی و مهندسی است و نیاز به تکنسین ماهر چه در داخل کشور و یا کشورهای همسایه مهمترین بخش فروش خدمات فنی و حرفه‌ای است و این رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سایر بخش‌های آموزش عالی مهارتی است.

سلمانی تصریح کرد: نیاز اصلی اقتصاد کشور اشتغال و ارزآوری هست. روش‌های متعددی برای این امر توسط کارشناسان مطرح می‌شود اما انچه که مغفول مانده اشتغال فراسرزمینی در کشورهای همسایه به منظور ایجاد یک شبکه مویرگی درآمد ارزی است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در آمد یک تکنسین ماهر در کشورهای همسایه تا ده هزار یورو در ماه است و سهم ایزان از این بازار گسترده در کشورهای همسایه اندک است. خصوصا اینکه به دلیل بافت فرهنگی دانشجویان این دانشگاه که عموما از قشر متوسط و محروم جامعه هستند وابستگی خانوادگی و عاطفی مانع از مهاجرت دایم این افراد می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره بر تجربیات کشور‌هایی مانند چین و هندوستان بیان داشت: کشور چین در یک دوره چهل‌ساله ۸۰۰ میلیون شغل ایجاد نمود که قسمت مهمی از ان فراسرزمینی بوده است. بازار کار کشورهای همسایه جنوبی ما در حال حاضر بیشتر در اختیار تکنسین‌های ماهر هندی و افغانی است.

وی عنوان کرد: باراک اوباما در آخرین سخنرانی سالانه کنگره امریکا در سال ۱۳۹۴ اشاره کرده که برای رشد اقتصادی و برتری آمریکا نیازمند است که به آموزش مهارت محور توجه نماید و دوسال تحصیل در کالج‌ها (اموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای) را رایگان سازد و برای رسیدن به این هدف باید جنگید.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: همین مسیر را اقتصادهای نوظهور در کشور‌های برزیل، هند، روسیه، کشورهای آ س آن و چین نیز در سال‌های اخیر می‌پیمایند

دلیل اقبال دانش آموزان در کشورهای نظیر کانادا، فنلاند، آلمان و غیره به سمت کالج‌ها و انستیتوهای تکنولوزی همین نیاز بازار کار است، در حالی که در کشور ما ۵۰۰ هزار دانش آموز هر سال در رشته تجربی برای ۵۰۰۰ صندلی دانشگاه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی رقابت می‌کنند در حالی که همین رشته‌ها نیز با بحران اشتغال مواجه هستند.

سلمانی افزود: در حال حاضر بیشتر از سرمایه‌گذاری اقتصادی به سرمایه‌گذاری فرهنگی نیاز داریم. سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در آموزش و کارگاه‌ها با توجه به سرعت تولید تکنولوژی و فناوری در عین حال که ضرورتی مهم است اما همواره با محدودیت منابع مواجه است. اگر بتوایم فرهنگ آموزش‌های دوگانه را با صنایع که نمونه‌های موفق آن با همکاری شرکت جی پلاس و مجموعه گلدیران، سندیکا آسانسور ایران که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رقم خورد در سراسر کشور پیاده نماییم گام بلند و ماندگاری برداشته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد: قدمت آموزش عالی مهارتی در ایران به ۱۷۵ سال قبل و شکل گیری اولیه آن توسط امیرکبیر و میرزا حسین سپهسالار در سال ۱۲۲۵ برمی گردد، تاسیس هنرستان‌های صنعتی و هنرستان‌های عالی که بعدها به انستیتو تکنولوژی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تغییر نام یافت در ترویجگری آموزش مهارتی استفاده مطلوبی نگردید.

وی گفت: در برخی از استان‌ها حتی ساختمان‌های نهاد حاکمیتی مانند دیوان محاسبات جهت توسعه آموزش مهارتی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتقال یافته است پس معتقدم برای توسعه فرهنگی و هدایت تحصیلی دانش آموزان نباید منتظر مجلس، دولت یا مسول دیگری باشیم هر یک از ما می‌توانیم مروج این اقدام باشیم تا از هدر رفت انرژی و زمان جوانان جلوگیری نموده و با معظل اشتغال نه منفعلانه بلکه هوشمندانه برخورد نماییم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار