ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اشتباهاتی که هنگام مذاکره برای حقوق باید از آن‌ها پرهیز کرد:

0

هنگام صحبت کردن برای نحوه پرداخت حقوق و یا دیگر مشکلات مربوط به دستمزد، اشتباهاتی وجود دارد که باید از آن‌ها پرهیز کرد.

اگر بعد از مدت‌ها بالاخره مصاحبه استخدامی خود را موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشته‌اید و یک فرصت شغلی نصیبتان شده است و از این مسئله هیجان‌زده هستید که یک شرکت شما را می‌خواهد، شاید وقتی به مسئله  حقوق فکر کرده اید، کمی دلسرد شده و پیش خود گفته باشید که حقوق آن به اندازه ای که  انتظارش را داشته‌اید، نیست.

حالا بعد از مشخص شدن استخدامتان، شرایط پیچیده‌تر شده و زمان آن رسیده است تا درباره حقوق خود مذاکره کنید، اما این کار را باید از کجا  آغاز کنید؟


بیشتر بخوانید:


قطعاً اگر برای نحوه پرداخت و میزان حقوق خود به توافق نرسیدید، آخرین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، این است که از مسئول استخدام شرکت بخواهید تا شما را استخدام نکند، اما در این میان، اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد و در عوض، به این موضوع توجه کنید که اشتباهات رایجی که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است را انجام ندهید.

 مذاکره نکردن

تعجب آور است که چگونه بسیاری از مردم وارد دنیای هرچند دلهره‌آور مذاکره نمی‌شوند در صورتی که آن‌ها فقط معامله را با ارزش اسمی قبول می‌کنند یا از این مسئله کاملاً دور می‌شوند. یعنی یک فرصت را به طور کامل از دست می‌دهند.

اشتباهاتی در هنگام مذاکره برای حقوق باید از آن‌ها پرهیز کرد

یک نظرسنجی در CareerBuilder نشان داد که بیش از نیمی از کارگران ، هنگام پیشنهاد کار برای حقوق بهتر، مذاکره نمی‌کنند و کسانی که از این کار اجتناب کرده اند، گفته اند که برای بیان این موضوع احساس خجالت می کنند و در حقیقت، راحت نیستند که پول بیشتری بخواهند که این افراد حدود ۵۱ درصد را تشکیل می دهند.

درواقع، بیش از ۴۰درصد افراد می‌ترسند که کارفرما تصمیم بگیرد که آن‌ها را استخدام نکند و برخی دیگر از این افراد نمی‌خواهند جزء گروه حریص به نظر برسند.

دانشجویان و مدرسان از جمله افرادی هستند که ممکن است به خاطر موضوع ترس از دست دادن شغل، از مذاکره در خصوص حقوق خود امتناع کنند؛ به طوری که فقط ۳۸ درصد از این جویندگان کار در یک نظرسنجی NerdWallet و Looksharp هنگام دریافت پیشنهاد کار، با کارفرمایان خود در خصوص حقوق مذاکره کردند.

در همین حال، سه چهارم کارفرمایان در همین نظرسنجی گفتند که معمولاً در هنگام مذاکره، حدود ۵ تا ۱۰ درصد فضا را برای افزایش پیشنهادات حقوق فراهم می کنند و شایان ذکر است که اغلب شرکت‌ها منتظر مذاکره هستند.

اگر اوایل کار خود هستید، ممکن است اهرم فشار زیادی که بر شما وارد است را احساس نکنید، اما بدانید اگر شرکتی که شما را استخدام کرده برای توسعه و بهبود کار خود، پیشنهادی را تمدید کرده باشد، آن‌ها به شما نیاز دارند. بنابراین، از همین ضعف به عنوان اهرم فشار استفاده کنید.

قبول حقوق اولیه ۴۵ هزار دلار بدون مذاکره می‌تواند باعث ضرر ۴ هزار و ۵۰۰ دلاری در سال شود که در طی ۱۰ سال، این مبلغ ۴۵ هزار دلار افزایش چندانی نکند و این ضرر بزرگی برای شماست. بنابراین،بدانید که اگر به خودتان ضرر برسانید، به خودتان مدیون خواهید شد و باید برای به دست آوردن حقوق بیشتر تلاش کنید.

سوال این است که شما نمی‌خواهید مذاکرات را همان ابتدا شروع کنید؟

وقتی مسئول استخدام در مصاحبه می‌گوید، “آیا سوالی از من دارید؟ “، این دعوت برای پرسیدن حقوق نیست و ممکن است پیش خود فکر کنید اگر با او درمورد حقوق صحبت کنید، احساس بدی داشته باشید که خیلی زود سر اصل مطلب رفته اید.

بنابراین، می توانید منتظر بمانید تا پیشنهادی ارائه شود و فقط اگر در آن زمان جزئیات دقیق‌تری درباره حقوق و مزایا به شما داده نشد، از کارفرما در این خصوص سؤال کنید و  همچنین به یاد داشته باشید که گاهی، مزایای برخی از کارها از حقوق و دستمزدشان بیشتر است. مانند مزایای پزشکی، تعطیلات و سایر مزایا که تمامی این ها  باید در تصمیم شما برای فعالیت در یک شرکت تأثیرگذار باشد البته این مطلب به معنای این نیست که خود و مهارتتان را ارزان بفروشید و تن به هر کاری بدهید.

رهبری مکالمه

ممکن است قبل از اعلام شدن حقوق، نفس عمیق بکشید و به خود بگویید “من واقعاً از احتمال پیوستن به تیم این شرکت بسیار هیجان‌زده هستم، اما پیشنهاد آن ها برای حقوق کم است. ” که در این میان، نباید به سرعت انتظارات خود از حقوقی که باید به شما پرداخت شود را افشا کنید.

اکنون به جای رو کردن دست خود، زمان گوش دادن است؛ به طوری که شما باید در مورد عواملی چون ساختار رسمی پرداخت در بخش‌ها یا میزان حق آزاد آن‌ها، که می‌توانند در مذاکرات بعدی تأثیر بگذارند، اطلاعات بیشتری بدست آورید چراکه هرچه قبل از قرار دادن گزینه‌های روی میز خود بیشتر بدانید، بهتر است.

 زیاد پرداختن به موضوع حقوق

درصورت وجود فرصت برای مذاکره، آماده باشید تا درمورد دستمزد بالاتر صحبت کنید، اما بیان کردن یک رقم بالا و تصادفی که احساس می‌کنید لیاقت آن را دارید، ممکن است پیشنهاد خطرناکی باشد. بنابراین، تحقیق کنید، چون برای هر شغلی اطلاعاتی به صورت آنلاین در دسترس است و حتی ممکن است بتوانید از طریق سایت های مرتبط، میانگین حقوقی را که شرکت به طور واقعی به کارمندان خود پرداخت می‌کند را متوجه شوید و   سعی کنید داده‌ها را به اطلاعات مربوط به بازار خود محدود کنید.

اشتباهاتی در هنگام مذاکره برای حقوق باید از آن‌ها پرهیز کرد

به طور کلی، درخواست یک حقوق ۱۰ الی ۲۰ درصد بیشتر از آنچه که اکنون می‌گیرید، پیشنهاد مطمئنی است، اما اگر تحقیقات شما از این موضوع حمایت می‌کند، از درخواست حقوق بیشتر نترسید و بدانید که بسیاری از موارد به منطقه جغرافیایی، صنعت، حقوق فعلی شما و سایر عوامل بستگی دارد.

پرونده خود را برای حقوق دلخواهتان مستند کنید و آماده به اشتراک گذاشتن داده‌های خود با مسئول استخدام باشید.

اعتماد به نفس بیش از حد و یا در نظر نگرفتن خود

اگرچه شما باید ارزش خود را حفظ کنید و به آن اطمینان داشته باشید، اما نباید به عنوان مطالبه‌گر یا به صورت مغرورانه برخورد کنید؛ به طوری که سابقه خود را برای دستمزد بالاتر ارائه دهید، اما در تنظیم سایر جنبه‌های پیشنهادی مانند مقدار زمان تعطیلات یا کمیسیون فروش بالاتر، آزاد باشید.

اگر شرایط را بین دو گزینه صفر و صد بگذارید، ممکن است مسئولان استخدام به طور کامل شما را کنار بگذارند و باید به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید خودتان را به عنوان شخصی ارائه دهید که می‌خواهید در اختیار یک مجموعه قرار بگیرید و با آن ها همکاری کنید.

درواقع، کارفرمایان نیز “نگرش” و مهارت‌های هوش هیجانی افراد را استخدام می‌کنند و توانایی‌های ضعیف بین فردی می‌تواند تمام مهارت‌های تجاری و فنی جهان را از بین ببرد.

زیاد صحبت کردن

این موضوع مهم است که بدانید چه زمانی، هنگام مذاکره کردن صحبت را متوقف کنید چرا که ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مدیر استخدام نتواند به سرعت پاسخ دهد و همانطور که توپ را در زمین آن‌ها می‌اندازید، این مکث  می‌تواند به شما قدرت ظریفی دهد.

مذاکرات مربوط به حقوق نباید وحشت آور و استرس زا باشد چرا که شما قدرت تغییر جهت بحث را دارید، اما باید از این قدرت خود استفاده کنید و تحت فشار شرایط قرار نگیرید.

مدیران، تصمیم خود در مورد استخدام شما را فقط به این دلیل که سعی کرده اید حقوق اولیه بیشتری دریافت کنید، تغییر نمی‌دهند و در واقع، اگر مذاکرات شما در چارچوب منطقی باشد، عده ای از آن ها حتی اگر به روی خود هم نیاورند اما به این حق شما احترام می‌گذارند.

اگر در تلاش برای رسیدن به توافقی متفکرانه و حرفه‌ای هستید، از نظر کارفرمای احتمالی خود این روش را حفظ خواهید کرد. بنابراین، ریسک کنید، چون ممکن است این ریسک جوابگو باشد.


بیشتر بخوانید:


ترجمه از فاطمه میرزایی

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7748329

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار