ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نوبت واکسیناسیون هر ایرانی چه زمانی است؟

0

با راه‌اندازی سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir، افراد با وارد کردن کد ملی و شماره همراه از طریق پیامک زمان مراجعه برای تزریق واکسن به آن‌ها اعلام می‌شود.

بورسان: زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران مشخص شده است و بر مبنای آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، هر فرد می‌تواند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir که از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده، نسبت به زمان واکسیناسیون خود و اطرافیانش آگاه شود.

با راه‌اندازی این سامانه، افراد با وارد کردن کد ملی و شماره همراه از طریق پیامک زمان مراجعه برای تزریق واکسن به آن‌ها اعلام می‌شود.

در اینجا در قالب جدول‌ زمان‌بندی قصد داریم با سادگی بیشتری، زمان‌بندی کرونا را به هموطنان خود اعلام کنیم.

زمان‌بندی واکسیناسیون در ایران در نمایی کلی

زمان واکسیناسیون ایرانیان اعلام شد

وزارت بهداشت از اسفند ۹۹ تزریق واکسن کرونا به هموطنان ایرانی را آغاز کرده و تاکنون اندکی از افراد توانسته‌اند این واکسن را دریافت کنند، به همین ترتیب زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس ردیف شغلی و سنی در ایران به شرح زیر اعلام شده است.

 

فاز اول: حدود یک و نیم میلیون نفر

فاز اول واکسیناسیون کرونا در ایران: حدود ۱.۵ میلیون نفر

در فاز اول تزریق واکسن کرونا یعنی در اسفند ۹۹ کارکنان مستقیم تغسیل متوفیان کووید ۱۹، پرسنل آزمایشگاه‌های کووید و نمونه‌بردار‌ها و کارکنان خط اول حوزه بهداشت واکسینه شده‌اند.

کارکنان خط اول حوزه درمان و پزشکی، پرسنل عملیاتی اورژانسی کشور، مرکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین و کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی از اسفند ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ واکسینه شده‌اند و سایر کارکنان بیمارستان‌های بستری کننده کووید ۱۹ تا پایان اردیبهشت واکسینه خواهند شد که جمعا حدود یک و نیم میلیون نفر می‌شوند.

 

فاز دوم: حدود ۱۲ میلیون نفر

فاز دوم واکسیناسیون کرونا در ایران: حدود ۱۲ میلیون نفر

در فاز دوم واکسیناسیون کرونا حدود ۱۲ میلیون نفر واکسن را تزریق خواهند کرد.

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال از اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰ را شامل می‌شود. همچنین در خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۵ تا ۷۹ سال واکسینه خواهند شد که اولویت در ابتدا با سنین بالاتر است. همچنین تا پایان تیر ماه افراد ۱۶ تا ۶۴ سال که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند واکسیناسیون خواهند شد.

در تیر و مرداد ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۶۰ تا ۶۴ سال واکسن را دریافت می‌کنند.

 

فاز سوم: حدود ۴ میلیون نفر

فاز سوم واکسیناسیون کرونا در ایران: حدود ۴ میلیون نفر

در فاز ۴ واکسیناسیون کرونا حدود ۴ میلیون نفر واکسن تزریق می‌کنند.

در مرداد و شهریور امسال ساکنان در زندان‌ها و مراکز تأدیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل‌و‌نقل عمومی و آموزش واکسیناسیون می‌شوند و همین عمل در مرداد ماه برای معلمان و کارکنان مدارس انجام خواهد شد.

 

فاز چهارم: حدود ۴۰ میلیون نفر (با کسر جمعیت فاز دوم)

فاز چهارم واکسیناسیون کرونا در ایران: حدود ۴۰ میلیون نفر (با کسر جمعیت فاز دوم)

گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال در شهریور ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند و در مهر ۱۴۰۰ گروه‌های سنی ۵۰ تا ۵۴ سال و ۴۵ تا ۴۹ سال در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

در آبان ۱۴۰۰ هم گروه‌های سنی ۳۰ تا ۳۹ سال به ترتیب از سنین بالاتر واکسن را تزریق می‌کنند، همین عمل برای گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در آذر امسال انجام خواهد شد.

در دی ۱۴۰۰ هم گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال واکسن را دریافت خواهند کرد.

به گزارش بورسان، لازم به ذکر است هنوز برنامه مشخصی برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال اعلام نشده است.

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار