ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مالکان کدام خانه‌ها و خودرو‌ها باید مالیات پرداخت کنند؟

0

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت تحت تملک تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و افراد تحت تکفل آنها، با ارزش روز بیشتر از صد میلیارد ریال باید مالیات پرداخت کنند.

محمود علیزاده در گفت‌وگو با میزان، در توضیح سازوکار شناسایی صاحبان خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و زمان اجرای آن گفت: با ساز و کاری که در پیش‌نویس آئین‌نامه موضوع بند‌های (خ) و (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دیده شده است، دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن از قبیل وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شهرداری‌ها و همچنین نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف شده‌اند به ترتیب داده‌ها و اطلاعات املاک و مالکیت آن‌ها و مشخصات خودرو‌ها و مالکان آن‌ها را به نحوی که سازمان امور مالیاتی کشور درخواست می‌کند از طریق بر خط (وب سرویس) و ظرف مدت پانزده روز از تاریخ درخواست، در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور پس از دریافت داده‌ها و اطلاعات واصله از مراجع مذکور، نسبت به تعیین دارائی‌های مشمول بند‌های مذکور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ارزش آن‌ها تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام و مراتب را به اطلاع مالکان آن‌ها می‌رساند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جواب به این سوال که آیا برای شناسایی مشمولین همانند شناسایی خانه‌های خالی قرار است سامانه‌ای راه اندازی شود؟ گفت: این سازمان موظف است با طراحی سامانه‌ای، امکان مراجعه، مشاهده و پرداخت مالیات و دریافت گواهی موضوع این آیین‌نامه را برای اشخاص مشمول فراهم کند.

علیزاده در توضیح خودرو‌ها و خانه‌هایی لوکس مشمول مالیات گفت: تمام مالکان (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودرو‌های سواری وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مجموع ارزش روز آن‌ها بیش از ده میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است مشمول پردات مالیات می‌شوند.

وی افزود: واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های گرانقیمت تحت تملک تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و افراد تحت تکفل آنها، با ارزش روز بیشتر از یکصد میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نیز باید مالیات پرداخت کنند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اینکه برخی از افراد مدعی شدند برایشان پیامکی در راستای اینکه مشمول پرداخت مالیات خانه‌ها و خودرو‌های لوکس هستند ارسال شده است گفت: تا زمانیکه داده‌ها وا طلاعات لازم توسط مراجع مربوطه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نشود، فرایند اعلام مراتب به اشخاص مشمول و وصول مالیات متعلقه امکان پذیر نخواهد بود لذا ادعای مطروحه فاقد اعتبار است.

علیزاده در خصوص پیش بینی میزان مالیات دریافتی از محل مالیات خودرو‌ها و خانه‌های لوکس گفت: مبلغ پیش‌بینی در لایحه تقدیمی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی در خصوص مالیات بر انواع خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی ۹.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بود که در نهایت به مبلغ ۶۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال مصوب شد.

منبع : https://www.mizan.news/fa/news/722919

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار