ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آغاز مذکرات دائمی شدن احکام متناسب‌سازی در تامین اجتماعی:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران تشریح کرد؛

جزییات میزان افزایش مستمری حداقل‌بگیران و سایر سطوح در ۱۴۰۰/ آغاز مذکرات دائمی شدن احکام متناسب‌سازی در تامین اجتماعی.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، جزییات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی که به عنوان کارشناس در برنامه‌ی اینترنتی کارگر ایرانی صحبت می‌کرد، با اشاره به مستمری حداقل‌بگیرانِ مشمول ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، گفت: «مستمری‌بگیران و بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند، با ۲ فرزند و یک همسر در سال ۱۴۰۰، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند که در صورت نداشتن این تعداد فرزند تحت تکفل مستمری آنها به حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.»

وی افزود: «این در حالی است که همین بازنشسته بدون داشتن فرزند در سال ۹۹، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد، که حاکی از افزایش ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی یعنی حدود ۸۰ درصدی است.»

قربانی در مورد افزایش مستمری بازنشستگان حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه‌ی بیمه‌پردازی که مشمول ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی می‌شوند، گفت: «این گروه از بازنشستگان، با ۳۰ سال سابقه و ۲ فرزند در سال جاری، حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ اما اگر این تعداد فرزند تحت تکفل خود نداشته باشند، میزان مستمری آنها به حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.»

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، افزود: «همچنین مستمری‌بگیرانی که ۳۵ سال سابقه‌ی بیمه‌پردازی داشته باشند، با داشتن دو فرزند تحت تکفل، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند اما بدون این تعداد فرزند، مستمری آنها به حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. همین عده از بازنشستگان یعنی بدون داشتن ۲ فرزند در سال ۹۹، بین ۲ میلیون و ۳۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند که این حاکی از افزایش ۷۵ تا ۸۰ درصدی مستمری آنهاست.»

افزایش مزایای جانبی مستمری در دل متناسب‌سازی

قربانی در مورد میزان مزایای جانبی مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۰، گفت: «کمک هزینه‌ی مسکن، به ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این در حالی است که میزان کمک هزینه‌ی مسکن بازنشستگان در سال ۹۸ تنها ۲۲ هزار تومان بود. در همین حال کمک هزینه‌ی معیشت که در سال ۹۸، ۴۰ هزار تومان بود به ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است. سایر مزایا مانند حق عائله‌مندی و کمک هزینه‌ی اولاد به ترتیب به ۳۷۰ هزار تومان و ۹۶ هزار تومان (برای هر فرزند تحت تکفل) در سال جاری، افزایش یافته‌اند.»

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه پایه‌ی مستمری و مزیای جانبی با اعمال مبلغ متناسب‌سازی افزایش یافته‌اند، گفت: «اگر متناسب‌سازی اجرا نمی‌شد، و روی مزایای جانبی قرار نمی‌گرفت، مستمری یک حداقلی‌بگیر در سال ۱۴۰۰، رقمی در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بود؛ درحالیکه امروز صحبت از افزایش کف مستمری برای مشمولان ماده ۱۱۱ به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در نتیجه حداقل حدود ۷۰۰ هزار تا حدود ۱ میلیون تومان از ناحیه متناسب‌سازی به مستمری بازنشستگان کف بگیر (ماده ۱۱۱) افزوده شده است.»

افزایش مستمری سایر سطوح

وی در مورد میزان افزایش مستمری سایر سطوح با در نظر گرفتن مبلغ متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰، گفت: «در بخش سایر سطوح اتفاق‌های خوبی رخ داده است؛  برای نمونه فردی که در سال ۹۸، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کرد، در سال ۱۴۰۰، ۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند که حاکی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به ۲ سال پیش است.»

وی با با بیان اینکه البته باید در نظر داشت که من در اینجا صرفا از ارقام اعمال شده بر روی مستمری‌ها صحبت می‌کنم، افزود: «کفایت مستمری موضوعی جداست و بازنشستگان حتما با خود می‌گویند که این ارقام پاسخگوی هزینه‌های سبد معیشت آنها نیست. در نتیجه آنها کاملا در این مورد حق دارند. بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی اجتماعی انتظار دارند که در سال‌های آینده مستمری‌ها را به گونه‌ای افزایش دهد، که افراد از کارافتاده که دیگر توان کار کردن ندارند و همچنین کف‌بگیران محروم از مزایایی مانند کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بهره‌مند شوند و در واقع شیب‌ افزایش‌ها به سمت این گروه‌ها باشد.»

دائمی شدن احکام متناسب‌سازی

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با اشاره به درخواست بازنشستگان برای دائمی شدن احکام متناسب‌سازی برای سال‌های آینده، گفت: «خوشبختانه، آقای صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری، با آقای نوبخت جلسه داشته‌اند. با برگزاری این جلسه، مذکرات در موردی دائمی شدن احکام متناسب‌سازی در تامین اجتماعی آغاز شده است. دائمی شدن احکام از این جهت حائز اهمیت است که که دولت بعدی به تعهدات دولت کنونی در زمینه‌‌ی تامین منابع متناسب‌سازی، متعهد می‌شود.»

قربانی با اشاره به مبنا قرار گرفتن مستمری محاسبه شده بر مبنای ۲ سال آخر بیمه‌پردازی، در محاسبه ضریب سال برقراری مستمری (فرمول اجرای متناسب‌سازی)، گفت: «با اینکه در تامین اجتماعی هر فردی بر اساس میزان مشارکت خود، مستمری دریافت می‌کند، اما حقوق برخی بازنشستگان در ۲ سال انتهایی اشتغال آنها تضییع شده است؛ به این معنی که آنها تا پیش از ۲ سال آخر، بالاتر از حداقل را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کردند، اما کارگاه محل اشتغال آنها در ۲ سال آخر با مشکل مواجه شد و حق بیمه‌‌های آنها متناسب با دستمزدشان پرداخت نشد یا اینکه آنها را به بیمه بیکاری معرفی کردند. در نتیجه ضریب سال برقراری مستمری آنها کاهش یافت و امروز حق آنها در متناسب‌سازی ضایع شده است. در سال آینده سازمان مکلف است که به وضعیت این گروه از بازنشستگان رسیدگی کند تا حق به حق‌دار برسد.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار