ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واقعاً ۱۳۰ درصد زیاد شد؟!!!

0

مدیران تامین اجتماعی مدعی افزایش حقوق بیش از ۱۳۰ درصدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود است اما بازنشستگان این ادعاها را باور نمی‌کنند.

به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چند درصد اضافه شد؟ و چرا باز هم دریافتی بازنشستگان اینقدر کم است؟

مدیران تامین اجتماعی مدعی افزایش حقوق بیش از ۱۳۰ درصدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود است اما بازنشستگان این ادعاها را باور نمی‌کنند، چرا بازنشستگان راضی نیستند؟

مسئولان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از ارقام بالای ۱۰۰ درصد صحبت می‌کنند. همچنین برای نشان دادن این افزایش حقوق آن را با حقوق دو سال پیش بازنشستگان مقایسه میکنن و از این طریق مدعی افزایش حقوق ۱۳۰ درصدی هستند

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار بود امسال چه تغییری کند؟

قرار بود حقوق این گروه از بازنشستگان امسال با دو نوع افزایش حقوق همراه باشد، اما نتیجه فقط یک افزایش حقوق را نشان می‌داد، افزایش حقوقی که مدیران تامین اجتماعی چند ماهی هست روی آن مانور می‌دهند.

قرار بود این حقوق‌ها یک بار با انجام طرح متناسب‌سازی افزایش یابد و یک بار هم افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه داشته باشد.

در نهایت حقوق دریافتی چقدر شد؟

مدیر کل مستمری‌های تامین اجتماعی گفته که متناسب سازی براساس دو فاکتور بیمه‌ای مدت سابقه پرداخت حق بیمه و دستمزد مشمول کسر حق بیمه در زمان اشتغال، انجام شده است.

به حداقل حقوق چند درصد اضافه شد؟

او همچنین گفته که افزایش حقوق هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نیست، یعنی در کمترین حالت حقوق مستمری‌بگیران در امسال نسبت به اسفند گذشته ۵۰ درصد اضافه شود.

در حال حاضر حداقل حقوق چقدر است؟

براساس ارقام اعلامی سازمان تامین اجتماعی بازنشسته‌ای که همسر و دو فرزند دارد اگر ۳۰ سال خدمت کرده باشد حداقل ۴٫۳ میلیون نومان و اگر ۲۰ سال خدمت کرده باشد حداقل ۳٫۹ میلیون تومان دریافت می‌کند.

ادعای سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق‌ها

مدیر کل مستمری‌های تامین اجتماعی مدعی شده که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ شورای عالی کار، مجموع حداقل پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور خواهد بود.

اما براساس همین مصوبه مبلغ دقیق حقوق برای کارگز با دو فرزند چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است، یعنی حداقل حقوق یک کارگر با یک بازنشسته با شرایط مشابه ۱۹۰ هزار تومان است؛ بنابراین آن اختلاف حقوقی که سازمان تامین اجتماعی مدعی آن است وجود ندارد.

چرا بازنشسته‌ها راضی نیستند؟

از یک سو روشن نبودن اظهارات مسئولان و استناد به ماده و بندی که برای بازنشستگان واضح نیست و از سوی دیگر نتیجه‌ای که بازنشستگان روی حقوق خود دیده‌اند باعث شده که باور نکنند حقوقشان هم مشمول متناسب‌سازی شده و هم افزایش حقوق ۳۹ درصدی.

در واقع احکام جدید نتوانسته بازنشستگان را راضی کند و آنها نسبت به افزایش حقوق امسال معترض هستند.

منبع : https://shayanews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار