ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خانه‌های روستایی مشمول مالیات می‌شوند؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

خانه‌های روستایی مشمول مالیات می‌شوند؟ / ۶ گروه معاف از پرداخت مالیات

خانوارها حدود یک ماه فرصت دارند تا وضعیت املاک خود را (چه اجاره‌ای و چه ملک شخصی) در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. چه کسانی از مالیات معاف هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس مصوبه دی ماه سال گذشته همه‌ی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلفند اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

این ثبت‌نام از روز ۱۹ فروردین امسال شروع شده و مردم تا روز ۱۹ خرداد یعنی حدودا تا یک ماه دیگر زمان دارند که اطلاعات املاک خود را چه در تملک و چه به صورت اجاره ثبت کنند.

این طرح شامل همه‌ی خانوارهای روستایی و شهری می‌شود و فرقی نمی‌کند، حالا این سوال برای روستاییان به وجود آمده آیا آنها نیز مشمول مالیات می‌شوند؟

  • خانه‌هایی که در شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت باشند
  • واحدهای نوساز تا ۱۲ ماه پس از اتمام کار
  • واحدهای طرحهای انبوه‌سازی تا ۱۸ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیلات ساختمانی
  • واحدهای وقفی
  • واحدهایی که ۱۲۰ روز خالی بودن در زمان دو مالک باشد(مثلا پس از ۶۰ روز خالی بودن ملک به فرد دیگری فرخته شود و ۶۰ روز بعدی در اختیار مالک دیگر باشد)
  • اقامتگاه دوم

همچنین در صورتی که مالک بیش از ۵ واحد مسکونی خالی باشد، مشمول مالیات دو برابری می‌شود و مهم‌ نیست که واحدهای مسکونی در یک شهر  یا در شهرهای مختلف باشند.

واحدهای مسکونی که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد در حکم خانه‌ خالی تلقی شده و مشمول جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد مالیات سال اول می‌شوند و واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت که ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی تلقی و مشمول مالیات می‌شود.

هر واحد مسکونی در شهرهای بالای صد هزا رنفر جمعیت که در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد و به ازای هر ماه بیش مشمول مالیات می‌شود که مبلغ این مالیات در سال اول، معادل شش برابر مالیات متعلقه؛ سال دوم، معادل دوازده برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه است.

زهرا بارانی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار