ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نکات مهم درباره قبل از خرید و اجاره آپارتمان :

0

قبل از اجاره خانه این نکات را حتما چک کنید.

اقتصادنیوز : یک اشتباه کوچک در زمان انتخاب آپارتمان برای زندگی می تواند دشواری های بسیاری در آینده برای شما ایجاد کنند، بنابراین باید به نکات قبل خرید و اجاره آپارتمان توجه داشته باشید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،گاهی پیش می آید کسانی که مسکن را به شما ارائه می دهند آن قدر آن را جذاب و عالی جلوه می دهند که شما فرصت نمی کنید بدقت محل را بررسی کرده و بعد تصمیم بگیرید. گرچه کسانی که سال های متوالی از یک آپارتمان به یک آپارتمان دیگر اثاث کشی می کنند بسیار نکاتی را مد نظر قرار می دهند؛ اما برای زوج های جوان و کسانی که برای اولین بار به صورت مستقل می خواهند زندگی کنند و آپارتمانی را می خرند یا اجاره می کنند دانستن برخی از نقاط خالی از لطف نیست.

نکات خرید آپارتمان

۱٫ بررسی تعداد پریزهای برق

به پریز های برق حتما دقت کنید و در نظر داشته باشید که باید در تمام اتاقها پریز برق وجود داشته باشد زیرا اگر پریز به اندازه کافی وجود نداشته باشد به زودی با کلاف های کابل و سیم سیار های بسیاری در خانه مواجه خواهید شد.

تعداد پریزها را در آشپزخانه حتما بررسی کنید. تصور کنید که فقط یک پریز برق در آشپزخانه داشته باشید حال مجبورید با سیم سیار یخچال لباسشویی ظرفشویی و مایکروویو برق برسانید اما غافل از اینکه ولتاژ مورد نیاز برای کار کردن همه این لوازم با یک سیم سیار تهیه نمی شود و شما مجبورید فقط در زمانهای مشخصی از برخی از آنها استفاده کنید.

پریز خانه

۲٫ بررسی وضعیت اینترنت و اتصالات تلویزیون

حتما امکانات مخابراتی خانه را بررسی کنید ببینید آیا منزل خط تلفن دارد یا اگر ندارد امکان گرفتن خط تلفن وجود دارد. یعنی بررسی کنید که آیا مخابرات به این منطقه خدمات ارائه می دهد یا تمام پست های مخابرات پر شده است.

اگر از اینترنت adsl استفاده می کنید پرس وجو کنید که آیا می توانید در این منطقه به راحتی اینترنت adsl تهیه کنید. اگر از اینترنت همراه استفاده می کنید گوشی خود را در منزل به اینترنت متصل کنید و وضعیت سرعت آن را بررسی کنید چرا که برخی از منطقه ها در لبه های بیرونی پوشش اینترنتی اپراتورها هستند و بعد از سکونت در اینجا دیگر چاره ای به جز استفاده از اینترنت ضعیف ندارید.

حتما بررسی کنید که کابل کشی داخلی از طبقه شما به پشت بام برای اتصال آنتن تلویزیون وجود داشته باشد. اگر این مورد نقص داشته باشد شما یا بایستی آنتن خود را در تراس یا بیرون پنجره نصب کنید و یا از نمای ساختمان کابلی به پشت بام بکشید.

۳٫ بررسی عدم وجود رطوبت و قارچ

قارچ در آپارتمان – یک چیز بسیار ناخوشایند است. وجود قارچ در خانه باعث به راه افتادن بوی نامطبوع می شود و به تبع آن مشکلات تنفسی ایجاد خواهد کرد خصوصا برای کودکان و افراد مسن. برای یافتن قارچ ها حتما لکه های سیاه در خانه را بررسی کنید که اغلب در جاهایی که رطوبت زیاد می باشد مانند حمام و سرویس دستشویی میتوان پیدا کرد.

رطوبت خانه

۴ . بررسی کنتورهای برق و گاز و آب

حتما در مورد صحت کارکرد کنتورهای آب برق و گاز و البته تسویه کامل قبض های گذشته تا تاریخ تحویل منزل اطمینان حاصل کنید. گاهی پیش می آید که این کنتورها دستکاری شده یا خراب بوده و به شما تحویل داده شده است. شما از آن بی خبر بودید و زمانی که برای بازرسی کنتورها مراجعه کنند شما بایستی جریمه شوید و جور دیگران خواهید کشید !!!

۵٫ پارکینگ و وضعیت پارک ماشین

بررسی کنید که آیا واحدی که به شما ارائه داده می شود دارای پارکینگ برای اتومبیل شما هست یا خیر. اگر ساختمان دارای پارکینگ نیست محله و خیابانهای اطراف را بررسی کنید و ببینید که علائم پارک ممنوع و حمل با جرثقیل در اطراف شما نباشد. در ضمن میتوانید در طول روز محله را بررسی کنید و تعداد ماشینها را بسنجید که آیا مشکل پارک خواهید داشت یا خیر.

وضعیت پارکینگ

۶٫ نمای بیرونی از پنجره

از پنجره بیرون را نگاه کنید و مطمئن شوید که تابلوهای ال ای دی و چشمک زن در مقابل پنجره وجود ندارد چون اگر این مشکل برای شما پیش بیآید دچار بی خوابی  شبانه خواهید شد.

۷٫حیوانات خانگی در آپارتمان

اگر نسبت به حیوانات آلرژی  دارید مطمئن شوید که در آپارتمان و محل سکونت به شما حیوان خانگی وجود ندارد و در مشاعات رفت آمد نمی کند.

۸٫ قفل های درب و پنجره ها

از صحت عملکرد و مقاوم بودن قفل های درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید؛ اگر درها و پنجره ها استحکام کافی نداشته باشد هیچگاه با خیال راحت نمی توانید خانه را ترک کنید و همیشه نگران سرقت از منزل خود هستید.

قفل درب ها

۹٫ اقلام باقیمانده در آپارتمان

اگر آپارتمان را مبله تحویل می گیرید و یا اینکه یک سری از وسایل داخل آپارتمان باقی می ماند حتما لیستی از اقلام و وضعیت سالم و یا خرابی آنها تهیه کنید تا در زمان تحویل آنها به مشکل بر نخورید.

۱۰٫ در صورت اجاره؛ آپارتمان برای فروش نباشد

اطمینان حاصل کنید که مالک آپارتمان آن را برای فروش نگذاشته باشد؛ مثلاً به خاطر کسادی بازار آن را به شما اجاره دهد تا هر زمان که آپارتمان به فروش رفت شما را از منزل بیرون کرده و به خریدار تحویل دهد. برای پیشگیری از این قضیه می توانید در زمان قرارداد حق فسخ تعیین کنید.

۱۱٫ اگر چیزی در آپارتمان خراب شد.

اگر خرابی در آپارتمان به وجود می آید که تقصیر شما نیست و یا چیزی میشکند که شما عامل آن نبودید؛ قبل از تعمیر آن با صاحبخانه خود به توافق برسید که آیا هزینه آنرا پرداخت می کند و یا از اجاره ماهیانه کم می کند؛ بعد از آن اقدام به درست کردن خرابی کنید.

نکات اجاره خانه

۱۲٫تعیین زمان بازدید

برخی از صاحبخانه ها عادت دارند که به صورت دوره ای به منزل مستاجر می آیند و وضعیت خانه را بررسی می کنند. اگر گمان می کنید که صاحب خانه شما این عادت را دارد حتما در قرارداد قید کنید که به صورت دوره ای به طور مثال یک ماهه صاحب خانه می تواند فقط یک بار برای بررسی به منزل بیاید . این شرط ضامن حفظ آرامش شما از بررسی های سرزده ی صاحب خانه خواهد شد.

۱۳٫ محدود کردن طمع احتمالی صاحبخانه

اگر قرارداد را به صورت بلندمدت با صاحبخانه خود می بندید حتما قید کنید که چه زمانی صاحب خانه می تواند اجاره را افزایش دهد. چون در غیر این صورت امکان دارد با تنش های بازار صاحبخانه به طمع سود بیشتر اجاره خانه را افزایش دهد.

۱۴٫ برای بستن قرارداد عجله نکنید

برای بستن قرارداد عجله نکنید گاها پیش می آید که به دلیل وجود عجله خانه به صورت تمیز تحویل مستأجر نمی گردد و این به هم ریختگی و کثیفی خانه می تواند بسیاری از عیبهای خانه را از دید شما پنهان کنند.

نکات رهن آپارتمان

نکات مهم دیگر در رهن و اجاره منزل :

اولین نکته برای انتخاب ساختمان، بعد از قیمت این است که صاحب خانه در خانه نباشد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

اصل سند و شناسنامه مالک را هنگام عقد قرارداد ببینید تا مالکیت او برای شما اثبات شود.

اگر تنها به دنبال خانه های نوساز باشید ممکن است سال آینده مجبور به ترک این منزل شوید زیرا این منازل گرانترند و مالک آن برای تامین پول خرید خود؛ آن را اجاره می دهد.

با حوصله به دنبال خانه باشید و خانه ای را بیابید که رهن داده شود تا اجاره ای را پرداخت نکنید.

خرید آپارتمان

برای اینکه مجبور به هزینه کردن برای خریدن پرده جدید نباشید، هنگام انتخاب خانه به تعداد پنجره ها و ارتفاع آن ها نسبت به منزل کنونی خود توجه کنید.

از خانه هایی که در مجاورت ساخت و ساز هستند دوری کنید زیرا وجود ساخت و ساز در نزدیکی خانه موجب ایجاد سر و صدا در ساعات مختلف شبانه روز، گرد و خاک و عبور و … می شود.

برای اینکه در اسباب کشی دچار مشکل نشوید، به اندازه درِ ورودی واحد و یا درِ پارکینگ دقت کنید.

تکلیف ماندن یا جابه جا شدن را با مالک منزل قبل از به پایان رسیدن مدت اجاره منزل تان مشخص کنید.

خانه ای را انتخاب کنید که نزدیک محل کار شما باشد.

نکات خرید آپارتمان

در انتخاب خانه به تعداد واحد های آپارتمان توجه کنید. مزیت ساختمان های پر واحد این است که لازم نیست تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید و کارها را می توانید به مدیر ساختمان واگذار کنیداما ساختمان های کم واحد سکوت و آرامش بیشتری دارند.

در انتخاب خانه به نمای بیرونیِ ساختمان و نظافت، حیاط، باغچه و راه پله و وضعیت آسانسور دقت کنید.

انتخاب خانه های خیلی قدیمی مساوی است با خرابی وسایل و ترکیدگی لوله ها، پس خانه های ۳ تا ۱۰ سال ساخت را انتخاب نمایید.

هنگام انتخاب خانه به رفتار همسایه ها توجه کنید و از آنها درباره اخلاق صاحب خانه سوال کنید.

واحد هایی را انتخاب نکنید که اتاقک آسانسورشان داخل واحد مسکونی باشد زیرا صدای بالا و پایین رفتن آسانسورشما را اذیت خواهد کرد.

خانه های نورگیر با سالن های مربع شکل را انتخاب نمایید.

نکات رهن خانه

هنگام انتخاب خانه، آشپزخانه را خوب بررسی کنید و در ذهنتان جای وسایلتان را ترسیم کنید تا از جا شدن وسایل خود اطمینان حاصل کنید.

قبل از عقدقرارداد معایب احتمالی منزل را، شناسایی کنید و در پایین قرارداد اجاره قید کنید تا پس از تخلیه منزل، رفع کلیه عیوب خانه به عهده شما نباشد.

تعمیرات اساسی و ضروری ساختمان بر عهده مالک و تعمیرات جزئی و مصرفی خانه با مستاجر است. اگر مالک از انجام تعمیرات یا پرداخت هزینه هایی که بر عهده اوست سر باز بزند، مستاجر می تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف از مالک شکایت کند و اگر باز مالک مشکل ساختمان را برطرف نکرد، مستاجر می تواند، بنا بر حکم و نظارت دادگاه، تعمیرات لازم را انجام دهد و هزینه آن را از اجاره بها کسر کند و یا قرارداد را با حکم دادگاه فسخ کند .اگر مستاجر اجازه تعمیر کردن مشکلات اساسی ساختمان را به مالک ندهد، مالک می تواند به شورای حل اختلاف مراجعه و از مستاجر شکایت کند و با حکم دادگاه به تعمیر اشکالات ضروری ساختمان اقدام نماید.

در بنگاه یا دفاتر اسناد رسمی قرارداد اجاره خود را منعقد کنید.

منبع : https://www.eghtesadnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار