ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مستمری‌بگیران از محاسبات صورت گرفته رضایت ندارند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

متناسب‌سازی سال ۹۹ در احکام ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود/ مستمری‌بگیران از محاسبات صورت گرفته رضایت ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران، گفت: «با توجه به اینکه مجموع مستمری اسفندماه ۹۹ ملاک افزایش مستمری سایر سطوح در سال ۱۴۰۰ قرار نگرفته و صرفا به اعمال افزایش تیر ماه اکتفا شده است، سازمان تامین اجتماعی به دنبال لحاظ کردن آخرین مستمری (با اعمال متناسب‌سازی مرحله اول) در افزایش مستمری ۱۴۰۰ است.»

علی دهقان‌کیا با اشاره به اعتراض بازنشستگان به احکام افزایش مستمری فروردین ماه ۱۴۰۰ به خبرنگار ایلنا، گفت: «احکام صادر شده مورد اعتراض بازنشستگان قرار گرفته است به همین دلیل موضوع را به مسئولان ذی‌ربط در سازمان تامین اجتماعی اعلام کردیم و نظر مدیرعامل هم این است که بازنگری صورت گیرد. در حال حاضر با مستمری سایر سطوح (مشمولان ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی) مشکل داریم؛ چراکه بر اساس حداقل مستمری به یک عدد مشترک با بازنشستگان کشوری رسیده‌ایم. برای حداقل‌بگیران که در اسفند ماه سال گذشته، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند، شاهد افزایش ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی مستمری‌ها هستیم که در نتیجه مستمری آن‌ها با ۲۵ درصد افزایش حقوق در صندوق کشوری در سال ۱۴۰۰ برابری می‌کند.»

وی افزود: «با این حال مستمری‌بگیران سایر سطوح از افزایش متناسب‌سازی مرداد تا اسفند ۹۹ در پایه مستمری خود بهره‌مند نشده‌اند و محاسبات به گونه‌ای صورت گرفته است که با اعمال متناسب‌سازی مرحله دوم، پایه مستمری آن‌ها پایین‌تر از سال گذشته قرار می‌گیرد. حرف ما این است که قرار بود مرحله دوم متناسب‌سازی را ارتقاء دهند و بر این اساس باید مستمری اسفند را ملاک قرار دهند تا مستمری امسال از سال پیش کمتر نشود. براساس محاسباتی که برای سایر سطوح در نظر گرفته شده است باید اعمال مبلغ متناسب‌سازی در مستمری اسفند ماه ۹۹ در نظر گرفته شود و حاصل آن با (۲۶ درصد به اضافه ۲۴۸ هزار تومان به اضافه مزایای جانبی) و در نظر گرفتن فاصله مبلغ مستمری از سقف در زمان برقراری و امروز، سنجیده شود تا میزان مستمری ۱۴۰۰ به دست آید؛ البته ۷۵ درصد فاصله تفاوت مبلغ مستمری در این دو بازه زمانی ملاک سنجش قرار می‌گیرد اما عددی که به دست می‌آید افزایش مستمری نسبت به ۹۹ ترجمه می‌شود. به هر شکل مدیرعامل سازمان موافق است تغییر مبنای محاسبه است و لازم است که این تفاوت برطرف شود و متناسب سازی در مستمری لحاظ شود.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار