ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

امروز به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

امروز به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود؟

واریزی‌های دیروز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی راضی کننده نبوده و موجب اعتراض آنها شده، رئیس سازمان نیز دستور بازبینی داده است اما به نظر می‌رسد که باید به حقوق بازنشستگان مبلغ بیشتری اضافه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، از هفته گذشته تاکنون سوال «متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟» مهم‌ترین دغدغه بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته‌ی سازمان تامین اجتماعی است.

قرار بود امروز گروه‌های دوم بازنشستگان حقوق فروردین خود را دریافت کنند اما سازمان تامین اجتماعی دو فرایند متناسب‌سازی و افزایش حقوق سالانه را به نحوی انجام داده که موجب تعجب و اعتراض بازنشستگان و اعضای کانون شده است تا جایی که مدیرعامل تامین اجتماعی دستور داده که احکام مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی دوباره بررسی و نتیجه آن تا پایان امروز اعلام شود.

اما ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان به این شرح است:

بازنشستگان تامین اجتماعی در سنوات گذشته و به خصوص با ایجاد تجمع‌های مکرر در سال گذشته اعتراض خود را به فاصله معنادار بین حقوق خود با بازنشستگان لشگری و کشوری اعلام کردند و به دنبال دریافت حق و حقوق خود بودند.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی این بود که بودجه کافی برای انجام این متناسب‌سازی را ندارد، مجلس هم در جریان جزئیات بودجه مصوب کرد که دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را بپردازد تا طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود. به همین خاطر در پایان اسفند گذشته سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۱٫۲ میلیون تومان را به عنوان معوقه ۶ ماهه دوم به حساب بازنشستگان واریز کرد.

اما ماجرا از انجایی شروع شد که رئیس این سازمان حداقل حقوق یک بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند  را چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد که نشان می‌داد قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش محسوسی داشته باشد.

همچنین پس از این اظهارات بعضی از بازنشستگان تصور می‌‌کردند که به این مبلغ ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه امسال نیز اضافه می‌شود،  اما سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که با انجام هر دو فرایند متناسب‌سازی و افزایش سالانه حداقل حقوق ۴٫۳ میلیون تومان شده است.

در واقع خواسته به حق بازنشستگان این است که با انجام ۳۹ درصد افزایش سالانه حداقل حقوق به این میزان می‌رسد پس متناسب‌سازی که قرار بود انجام شود چه شد؟

دو ابهام بازنشستگان

همچنین روزنامه خراسان گزارش داده که سازمان تامین اجتماعی به جای این ‌که افزایش حقوق سالانه را با پایه حقوق اسفند ۹۹ حساب کند، حقوق تیر ۹۹ را در نظر گرفته‌ که قبل از مرحله همسان‌سازی بود و مبلغش پایین‌تر بوده است.

در واقع بازنشستگان الان دو ابهام یا سوال دارند:

۱- چرا برای افزایش حقوق سالانه، پایه حقوق قبل از مرحله اول همسان‌سازی ملاک قرار گرفته است؟

۲-چرا همسان‌سازی مرحله دوم غیرشفاف است و بازنشستگان نمی‌دانند دقیقا چه مبلغی شامل حال‌شان شده است؛ ضمن آن‎که چرا بخشی از همسان‌سازی در حق عائله‌مندی و مسکن لحاظ شده در حالی که باید در پایه حقوق اعمال شود؟

از دیروز که فرایند واریز حقوق فروردین بازنشستگان آغاز شد مبالغ واریزی آنها را شوکه کرد. نارضایتی و اعتراض بازنشستگان و اعضای کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را مجبور به واکنش کرد و رئیس سازمان دستور بررسی مجدد محاسبات احکام مستمری‌بگیران را داد.

قرار است نتیجه بازبینی مجدد، ظرف ۲۴ ساعت آینده یعنی تا پایان امروز اعلام شود.

آنطور که به نظر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی باید در حقوق بازنشستگان تجدید نظر کند و اضافه حقوق بیشتری را برای آنها در نظر بگیرد، اما باید دید تصمیم و نتیجه این بازبینی چه می‌شود؟

زهرا بارانی

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار