ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا متناسب‌سازی مشمول افزایش حقوق نشده است؟!

0

حسن صادقی:

چرا متناسب‌سازی مشمول افزایش حقوق نشده است/ بازنشستگان به شدت معترضند/ سازمان احکام بازنشستگان را جمع آوری و آن‌ها را اصلاح کند.

حسن صادقی می‌گوید: سازمان به سرعت احکام صادره را جمع‌آوری کند و آن‌ها را اصلاح نماید به گونه‌ای که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق ۹۹ منظور کنند و مشمول افزایش ۱۴۰۰ شود؛ جز این رفتار نمایند بازنشستگان اعتراض خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از صدور احکام فروردین ماه، بازنشستگان کارگری طی تماس‌های مکرر نسبت به‌عدم احتساب متناسب‌سازی دور اول در افزایش سال ۱۴۰۰ اعتراض کردند. این بازنشستگان می‌گویند: آنطور که وعده داده بودند متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق به حساب نیاورده‌اند و مبنای افزایش را حقوق تیرماه – قبل از اجرای متناسب سازی- قرار داده‌اند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با تایید این اعتراضات برحق به ایلنا می‌گوید: حرف بازنشستگان درست است و اعتراض‌شان کاملاً بجاست. متاسفانه سازمان تامین اجتماعی ما بازنشستگان را فاقد دانش و اطلاعات بیمه‌ای می‌داند. به نظر می‌رسد کارشناسان سازمان با این محاسبات ناعادلانه نه تنها بازنشستگان بلکه مدیریت مجموعه را هم فریب داده‌اند چراکه مدیرعامل سازمان در جلسات متعددی که داشتیم حرف‌ها و خواسته‌های ما را قبول داشتند و قول دادند که متناسب‌سازی جزو پایه حقوق باشند و مشمول افزایش شود.

وی ادامه می‌دهد: این محاسبه‌ای که صورت گرفته به روشنی خلف وعده است و از توافق‌های پیشین تخطی شده است. در توافق خردادماه قرار شده بود هرچه آورده متناسب‌سازی است در افزایش حقوق ۱۴۰۰ منظور شود و متناسب‌سازی جزو پایه حقوق قرار بگیرد اما اکنون می‌بینیم که خلاف این توافقات، حقوق تیرماه سال قبل را مبنای افزایش قرار داده‌اند و متناسب‌سازی مردادماه را در افزایش منظور نکرده‌اند.

تخلف صورت گرفته است آنهم تخلفی آشکار!

صادقی با بیان اینکه بدون تردید تخلف صورت گرفته، تاکید می‌کند: ما در مقابل این تخلف آشکار ساکت نمی‌نشینیم و از حق بدیهی و قانونی بازنشستگان کوتاه نمی‌آییم. اگر ثابت شود که این اقدام سازمان عمدی بوده، بدون تردید بازهم اعتراض خواهیم کرد و تا مطالبه حقوق خود از پای نخواهیم نشست. باید بدانند که خود کارشناسان سازمان با این رفتارها، بستر نارضایتی و اعتراض بازنشستگان کشور را عامدانه فراهم می‌کنند.

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان کارگری، کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بر این باور غلط هستند که بازنشستگان فاقد دانش محاسباتی هستند و از پس محاسبه چند عدد و رقم ساده هم برنمی‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه این باور از اساس اشتباه است، می‌افزاید: سازمان بیمه‌گری که منفعتش به صاحبان اصلی آن یعنی بیمه‌شدگان نمی‌رسد و تمام منافع آن فقط نصیب یک عده خاص یعنی پرسنل و کارشناسان خود سازمان می‌شود، نبودنش بعهتر از بودنش است؛ تا کی بازنشسته برای یک لقمه نان و برای حق قانونی خود کفش آهنین به پا کند و دوندگی نماید؟!

صادقی معتقد است؛ صداقت و کارایی کارشناسان بیمه‌ای صندوق‌های کشوری و لشگری به مراتب از صداقت کارشناسان سازمان تامین اجتماعی بهتر و بالاتر است با اینکه این صندوق‌ها پولی در بساط ندارند و حق و حقوق بیمه شدگان خود را با التماس از خزانه دولت می‌گیرند!

بسیار دوندگی کردیم اما…

او ادامه می‌دهد: متاسفم که اینهمه دوندگی و ممارست بازنشستگان کارگری به اینجا ختم شد؛ ما در سال گذشته رفتیم جلوی مجلس و بارها با تک تک نمایندگان مجلس صحبت کردیم؛ مقابل نهادهای دولتی از جمله سازمان برنامه و بوده رفتیم و فریاد دادخواهی سر دادیم؛ حرفمان یک چیز بود: بخشی از دیون انباشته سالیان ماضی را به سازمان بپردازید تا متناسب‌سازی دور دوم اجرایی شود و معاش بازنشستگان قدری از این حالت بحران خارج شود اما حالا می‌بینیم که خود کارشناسان سازمان در محاسبات خود خلف وعده می‌کنند و اسباب نارضایتی بازنشستگان را فراهم می‌نمایند!

او تاکید دارد اعتراض امروز بازنشستگان کاملاً برحق است: «اینکه افزایش متاثر از متناسب‌سازی مردادماه را در پایه حقوق نیاورده‌اند تا مشمول ضریب تورم و افزایش ۱۴۰۰ شود، ریشه اصلی اعتراضات ماست؛ ما به این شیوه محاسبه به شدت معترضیم و اگر این خبر صحت داشته باشد بازهم بازنشستگان اعتراض جدی صورت خواهند داد.»

به گفته او، مدیرعامل سازمان در جلسات برگزار شده قول داده بود خواسته‌های بازنشستگان کامل برآورده می‌شود و حالا مشخص نیست چرا کارشناسان خلاف این قول و وعده عمل کرده‌اند؟!

از مسیر رفته برگردند و احکام را به سرعت اصلاح کنند

او تاکید می‌کند: ناظران اجرای قانون یعنی نمایندگان مجلس و همه ارگان‌های دولتی به عنوان مجریان قانون باید به روند کار متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان نظارت کنند و نگذارند که حق بازنشستگان محروم کارگری بیش از این پایمال شود.

صادقی تاکید دارد که در فیش حقوقی صادره، آیتم‌ها به تفکیک مشخص نیست و مثل یک آش شله قلمکار می‌ماند ولی همین که متناسب‌سازی را مشمول افزایش قرار نداده‌اند، بزرگترین تخلفی است که صورت داده‌اند.

صادقی در ادامه به خواسته اصلی بازمی‌گردد: «از مسیر رفته برگردند و سریع احکام را اصلاح کنند. خواسته ما مشخص است؛ سازمان به سرعت احکام صادره را جمع آوری کند و آن‌ها را اصلاح نماید به گونه‌ای که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق ۹۹ منظور کنند و مشمول افزایش ۱۴۰۰ شود؛ جز این رفتار نمایند بازنشستگان اعتراض خواهند کرد. راه دیگری نیست و باید حتماً به وعده‌ها و توافقات پیشین عمل کنند.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار