ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

انتقاد کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از همسان سازی مستمری‌ها:

0
کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی در نامه‌ای به مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، از نحوه متناسب سازی حقوق‌ها انتقاد و بیان کرد: همچنان تفاوت چشمگیری بین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی در نامه‌ای به مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، از نحوه متناسب سازی حقوق‌ها انتقاد و بیان کرد: همچنان تفاوت چشمگیری بین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد.
در این نامه که یک نسخه آن به شهرآرانیوز ارسال شده، آمده است: «علیرغم مکاتبات فراوان، مذاکرات متعدد، اعتراضات گسترده و درحالی که با پیگیری کانون‌های بازنشستگی و رایزنی با نمایندگان مجلس در بحث بودجه۱۴۰۰ پرداخت ۸۹هزارمیلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مصوب گردید و وزیر محترم کار، حضرتعالی و دوستان کانون عالی در اظهارنظرات و جلسات و مصاحبه‌ها بعد از این همه ظلم و تبعیض، باغ سرخ و سفید نشان دادید، اما متاسفانه با اعلام افزایش حقوق سنواتی همراه با متناسب سازی مرحله دوم نه تنها رضایتمندی ایجاد نگردیده، بلکه با این همه وعده ووعید، نارضایتی و اعتراضات، تشدید شده است.»
در ادامه این نامه آمده است: «باتوجه به قولی که در رسانه ملی و جلسات مختلف داده بودید، قرار بود باتوجه به تبعیض بسیار فراوان ایجادشده در سال۹۹ بین صندوق‌های بازنشستگی و عقب ماندگی میانگین حداقل ۲۸درصدی، از ابتدای اسفندماه۹۹ مرحله دوم متناسب سازی انجام شود و بعد از آن وارد سال جدید شویم و با تأثیر متناسب سازی در پایه حقوق سال۹۹ نسبت به افزایش حقوق سالیانه براساس ماده۹۶ و ۱۱۱ اقدام شود که این وعده جنابعالی انجام نپذیرفت و درقالب شعار باقی ماند. با وجود قولی که به جهت رفع تبعیض بین صندوق‌های بازنشستگی داده بودید، اما به هیچ عنوان این مورد محقق نگردیده است؛ چراکه حداقل بگیران کشوری و لشکری از مهرماه سال۹۹ از حقوق حداقل حدود ۴میلیون تومانی بهره‌مند شدند و امسال با اعمال افزایش ۲۵درصدی در فروردین ماه حقوقشان به حدود ۵میلیون تومان خواهد رسید و بازهم بیشتر از ۲۵درصد از حداقل بگیران تامین اجتماعی جلوتر هستند که متاسفانه این مورد را نادیده گرفته و لحاظ نکردید.»
در پایان نامه آمده است: «اعلام کردید که ۱۱۳درصد از مردادماه سال گذشته تاکنون، افزایش حقوق داشتیم، اما بهتر بود ابتدا به واقعیات جامعه اشاره می‌کردید. به خط فقر که درحال حاضر بیشتر از ۱۰ میلیون تومان شده، هم اشاره می‌کردید. به تورم واقعی و گرانی شدید مواد غذایی، پوشاک، درمان، مسکن و… هم اشاره می‌کردید. بهتر بود به شرایط سخت معیشتی اشاره داشتید و براساس واقعیات و حداقل نزدیک به واقعیات نسبت به افزایش حقوق و متناسب سازی حقوق به ویژه در حداقل بگیران اقدام می‌کردید. به هرصورت ضمن اعلام مخالفت شدید با افزایش‌های اخیر و ازآنجایی که اعتراضات شدید شروع شده است، تقاضای تجدیدنظر در شیوه همسان سازی مستمری‌ها را داشته و استدعا داریم خواسته برحق قشر هدف را مدنظر قرار دهید.»
درحالی کانون بازنشستگان خراسان‌رضوی به متناسب‌سازی مستمری‌ها انتقاد دارد که دیروز رئیس کانون بازنشستگان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: حداقل‌بگیران دارای ۳۰سال سابقه تأمین‌اجتماعی با حداقل‌بگیران بازنشسته کشوری باید دریافتی مشابهی داشته باشند که این مطالبه با دومین مرحله متناسب‌سازی محقق شد. علی دهقان‌کیا افزود: دومین مرحله متناسب‌سازی همراه با افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان در فروردین پرداخت می‌شود و حقوق بازنشستگان دارای فرزند به ۴میلیون‌و۳۰۰هزار تومان می‌رسد.
وی بیان کرد: بازنشستگانی که در سال۹۹ مبلغ ۲میلیون‌و۸۰۰هزار تومان دریافت می‌‎کردند، در سال۱۴۰۰ دریافتی ۴میلیون‌و ۲۰۰ هزار تومان خواهند داشت.
منبع : https://shahraranews.ir/fa/news/63126

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار