ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

درباره افزایش ۱۳۰ درصدی دریافتی بازنشستگان «بزرگنمایی» نکنند!

0

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری:

درباره افزایش ۱۳۰ درصدی دریافتی بازنشستگان «بزرگنمایی» نکنند!

محمدعلی براتی می‌گوید: شاید مجموع دریافتی بازنشستگان سی سال سابقه در بازه یکساله، نزدیک به اعدادی که اعلام می‌کنند افزایش درصدی یافته باشد اما مهم خروجی است؛ خروجی، مستمری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است که برای بازنشستگان، به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

محمدعلی براتی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) در ارتباط با اخبار افزایش مستمری ۱۴۰۰ به خبرنگار ایلنا گفت: این چطور همسان‌سازی و اجرای ماده ۹۶ است که نتیجه آن شده است ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؟! ما انتظار داشتیم با همسان‌سازی و افزایش مستمری ها، دریافتی حداقل‌بگیران لااقل به سبد معاش حداقلیِ ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی برسد نه اینکه در نهایت کل دریافتی محدود شود به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان!

او ادامه داد: بعد از این همه رایزنی و مطالبه‌گری که بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها صورت دادند، بازهم راضی نشدند که دریافتی حداقل‌بگیران را به اندازه سبد هزینه‌های زندگی افزایش دهند؛ آخر من بازنشسته با دو فرزند، با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان چطور زندگی کنم؛ هر روز همه چیز در حال گران شدن است؛ شما فقط قیمت مرغ را درنظر بگیرید؛ ما بازنشستگان مدتهاست که گوشت قرمز را از سفره‌ها حذف کرده‌ایم، حالا با این قیمت‌ها و این مستمری‌های ناچیز، باید مرغ را هم از سفره‌هایمان قیچی کنیم و به نان خالی و سیب زمینی پخته بسنده نماییم!

براتی از وضعیت خود انتقاد می‌کند: «ادعا می‌کنند تبعیض را از میان برداشته‌اند درحالیکه اینگونه نیست. الان حقوق من فوق دیپلم با ۳۰ سال سابقه کارگری برابر با حقوق سال ۹۸ هم رتبه من در صندوق کشوری شده است یعنی فوق دیپلم کشوری با ۳۰ سال سابقه در سال ۹۸، حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گرفته است؛ من خودم فیش‌های حقوقی آن‌ها را دیده‌ام و مطابقت داده‌ام. پس اینقدر تبلیغ و بزرگنمایی نکنند که دریافتی بازنشستگان کارگری را ۱۳۰ درصد زیاد کرده‌اند!»

به گفته او شاید مجموع دریافتی بازنشستگان سی سال سابقه در بازه یکساله، نزدیک به اعدادی که اعلام می‌کنند افزایش درصدی یافته باشد اما مهم خروجی است؛ خروجی، مستمری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است که برای بازنشستگان، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست.

او ادامه می‌دهد: بیایند مرغ را به قیمت یکسال قبل برگردانند؛ تخم مرغ را به قیمت یک سال قبل برگردانند؛ بعد بگویند با افزایش مستمری‌ها گام بزرگی در بهبود معیشت بازنشستگان برداشته‌ایم؛ با این قیمت‌ها که روز به روز بالا می‌رود، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هیچ قدرت خریدی ندارد.

تبعیض تا کجا؟!

براتی از سقف حقوق کشوری‌ها شاکی است: «مجلس سقف حقوق ۱۵ برابری را برای مدیران مصوب کرده؛ دولت قصد داشت سقف حقوق ۲۰ برابر باشد اما مجلس ۱۵ برابر را مصوب کرد. بنابراین شما حساب کنید که چقدر تبعیض وجود دارد؛ افرادی هستند در این کشور که به اندازه من ۳۰ سال کار کرده‌اند اما ۱۵ برابر من حقوق و مزایای ماهانه دارند؛ یعنی ۱۵ برابر ۴ میلیون تومان؛ مگر ما برای این کشور زحمت نکشیده‌ایم؟! شاید زحمت و تلاش ما بیشتر از آن نجومی بگیران بوده باشد اما قرار نیست مزد این رنج‌ها را بپردازند؛ کسی که ۱۵ برابر من حقوق می‌گیرد، هیچ درکی از زندگی من کارگر حداقل بگیر ندارد و این در حالیست که هر دوی ما، گوشت و مرغ و تخم مرغ را به یک قیمت از بازار می‌خریم؛ برای او ارزانی است و برای من ناتوانی در خرید!»

براتی در پایان از زحمات تشکل‌های صنفی بازنشستگان از جمله اتحادیه پیشکسوتان که در طول ماههای گذشته اعتراضات بسیار ترتیب داده و رایزنی‌های مکرر کرده است، تشکر می‌کند و می‌گوید: ماه‌ها بازنشستگان و تشکل‌ها تلاش کردند اما در نهایت صدای دادخواهی آن‌ها به خوبی شنیده نشد؛ بازهم مستمری حداقل بگیران نصف خط فقر است و کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار