ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حداقل حقوق بازنشستگان ۶ میلیون تومان می‌شود؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حداقل حقوق بازنشستگان ۶ میلیون تومان می‌شود؟

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که با انجام متناسب‌سازی حداقل حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده و همسر و دو فرزند دارد را ۴٫۳ میلیون تومان است، آیا به این مبلغ ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه نیز اعمال می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در روز ۲۳ اسفند سال قبل شورای عالی کار میزان افزایش حقوق کارگران در سال جاری را ۳۹ درصد اعلام کرد، بر این اساس پایه حقوق کارگران از ۱٫۹ میلیون تومان به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان افزایش یافت. معمولا هر ساله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند کارگران افزایش می‌یابد.

قرار است متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری اعمال شود و رئیس این سازمان اعلام کرده بازنشسته‌ای که حداقلی بگیر بوده، ۳۰ سال خدمت کرده و همسر و دو فرزند دارد حقوق فروردین چنین بازنشسته‌ای حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

حداقل حقوق چقدر است؟

حالا سوال بازنشستگان این است که آیا ۳۹ درصد افزایش حقوق امسال هم به این ۴٫۳ میلیون تومان اضافه می‌شود؟ در واقع بسیاری از آنها انتظار دارند که مبلغ اضافه شده به حقوق به سبب متناسب‌سازی باشد و باید به این مبلغ ۳۹ درصد دیگر (میزان افزایش حقوق سالانه کارگران) اضافه شود.

اگر ۳۹ درصد دیگر به حداقل حقوقی که رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده اضافه شود یک بازنشسته ۳۰ سال خدمت با همسر و دو فرزند باید در فروردین حدود شش میلیون تومان دریافت کند یعنی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بیشتر.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی حاکی از این است که قرار نیست ۳۹ درصد دیگر به مبلغ ۴٫۳ میلیون تومان اضافه شود و این مبلغ نهایی امسال است. در واقع این سازمان اعمال متناسب‌سازی و افزایش ۳۹ درصدی حقوق را به این مبلغ رسانده است.

زهرا بارانی

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار