ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نارضایتی کارگران از خدمات درمانی تأمین اجتماعی:

0

فعال کارگری: دستگاه قضا به مشکلات تنظیم بازار ورود کند/ نارضایتی کارگران از خدمات درمانی تأمین اجتماعی.

گروه استان‌ها ــ فعال کارگری گفت: نخستین خواسته کارگران نگاه‌داشت مناسبات و تنظیم بازار است و لازم است توسط متولیان قوه قضائیه بالاخص تعزیرات حکومتی به این مهم ورود شود.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدسبا اشاره به اینکه خواسته جدی کارگران در شرایط فعلی کنترل بازار است، اظهار داشت: با توجه به مصوبه دستمزد ۱۴۰۰ باید ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نمایندگان شورای‌عالی کار دو نکته را مدنظر قرار داد.

فعال کارگری گفت: نخستین خواسته کارگران نگاه‌داشت مناسبات و تنظیم بازار است و لازم است توسط متولیان قوه قضائیه بالاخص تعزیرات حکومتی به این مهم ورود شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: باید جلوی رانت‌خواری و هرگونه سوءاستفاده از این شرایط گرفته شود و کارگران حلاوت این افزایش دستمزد ۱۴۰۰ را چندین ماه حس کنند.

وی ادامه داد: دومین نکته این است که با توجه به شرایط تحریم و بیماری منحوس کرونا تمکن و توان پرداخت شکاف دستمزد توسط کارفرمایان میسر نیست.

سهرابی با ابراز اینکه “اکنون نیاز به یک عزم جدی است که باید توسط حمایت‌های دولتی در قالب معافیت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و اعطای تسهیلات بانکی انجام شود اضافه کرد: امیدواریم در یک بازه زمانی محدود بتوانیم از حالت رکود و وضعیت نامناسب اقتصادی خارج شویم و میزان دستمزد به واقعیت‌های جامعه نزدیک شود.

وی در ادامه عنوان کرد: برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، درراه‌ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی و کارگران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

سهرابی خاطرنشان کرد: دولت مکلّف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای همه افراد کشور تأمین کند.

فعال کارگری بیان کرد: امروز باید یادی کنم از دکتر نوربخش که در حمایت صندوق تأمین اجتماعی ایستادگی کرد ولی عمرش کفاف نداد اکنون طرح ۳۰۷۰ که یادگار وی به بهره‌برداری رسیده است در زمان کرونا خدمت بسیار ارزشمندی است.

سهرابی تأکید کرد: کارگران درباره حذف دفترچه بیمه نیز مشکلاتی دارند که داروخانه‌ها و مطب دکترها هنوز فرایند لازم در این زمینه را ایجاد نکردند و برای بیمه‌شده مشکلاتی را به‌وجود آورده‌اند و کارگران دسترسی محدودی به این نوع خدمت دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت نرخ بسیار مناسب بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۶۳ تاکنون که ورود به درمان را مستقیم و غیرمستقیم کرده است، متأسفانه کارگران از پوشش درمانی رضایت ندارند.

سهرابی عنوان کرد: به‌عنوان مثال طرح تحول سلامت طرح خوبی است، ولی چرا منابعش را پیش‌بینی نکردند و بار مضاعفی را ایجاد کردند؟ نکته جالب‌تر این است که بیمه‌شدگانی که در حوزه کرونا درمان انجام می‌دهند از طریق طرح تحول سلامت رایگان این اقدام را صورت می‌دهند اما بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی باید هزینه‌اش را پرداخت کنند.

وی گفت: موقعی که صندوق دخل و خرجش همخوانی نداشته باشد و مدیریت نشود، قطع‌به‌یقین به‌سوی ورشکستگی هدایت می‌شود و خوش‌بینانه این است که دیگر توانایی پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی را ندارد و آن را کاهش می‌دهد و منجر به  پدیده بیمه تکمیل درمان ایجاد می‌شود که آن هم هفت‌خوانی دارد.

این فعال کارگری ادامه داد: امروز نوبت‌های طولانی دکتر، نبود پزشکان فوق‌تخصص، عدم اپراتورهای دستگاه، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن، هزینه‌های بالای پروتز، هزینه دندان، دندان مصنوعی و… مشکلاتی است که بازنشستگان کارگری مداوم نسبت به آن شکایت دارند. شاهدیم که صندوق تأمین اجتماعی توسط صاحبان اصلی‌اش اداره نمی‌شود و معمولاً نسخه آن را دولتی‌ها می‌پیچند.

سهرابی خاطرنشان کرد: هر موقع نسبت به این مسئله گلایه می‌شود، صحبت از دیون از دولت می‌شود که حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و عنوان می‌کنند “هر زمان بخشی از دیون را گرفتیم برای خودتان (کارگران) هزینه می‌کنیم”؛ اگر می‌خواهیم نه سلامت کارگران تهدید شود و نه نظام سلامت دچار چالش شود صندوق باید توسط صاحبان اصلی خود اداره شود.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/12/24/2469605

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار