ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبعیض آشکار در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی:

0

انتقاد رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ساری از عملکرد دولت؛

تبعیض آشکار در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/صدای مظلومیت ما به گوش مسئولان نمی‌رسد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ساری گفت:جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی از تبعیضات درون سازمانی نیز ضربه خورده است و بین بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش خود تبعیض قائل شده و در بخش هایی مانند درمان و ارائه خدمات بسیار کم لطف ظاهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی امروز همان کارگرانی دیروزی هستند که از اوایل انقلاب نقش به‌سزایی در عمران و آبادی کشور عزیزمان ایفاگر بوده اند.

کارگران همواره در خط مقدم انقلاب اسلامی ایران پای آرمان های مقدس بنیان گزار جمهوری اسلامی،امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با جان و دل ایستادگی کرده اند و هیچگاه از اعتقادات خود علی رغم تمامی فشارهای اقتصادی معیشتی عقب نشینی نکرده اند.

امروز اما حال بازنشستگان تأمین اجتماعی خوب نیست و یکی از بزرگترین دغدغه‌های این روزهای بازنشستگان تأمین اجتماعی  تبعیض و بی عدالتی بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان سایر صندوق ها از جمله کشور و لشکری است.

موضوعی که این روزها با واکنش فراوان بازنشستگان تامین اجتماعی مواجه شده است.

قرار است در بودجه سال آینده  ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اصلاح حقوق سایر صندوق ها در نظر گرفته شود در حالی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی که بیش از ۴۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد سهمی در نظر گرفته نشده است .

موسی داداشی رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان ساری ،گفت:با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی و اعضای آن از بودجه عمومی کشور نیز سهم دارند چرا بازنشستگان تأمین اجتماعی از بودجه عمومی کشور سهمی ندارند؟!

وی با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی در خصوص ارائه خدمات درمانی،گفت:دولت موظف است به آحاد مردم ایران خدمات درمانی به صورت مساوی ارائه دهد،اما این قانون شامل حال بازنشستگان تامین اجتماعی نشده است و دولت ها می گویند باید از تامین اجتماعی نیازهای درمانی اش را خود تامین کنیم .

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به مظلومیت و تبعیض در حق بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نسبت به سایر صندوق های بازنشستگی در کشور،ادامه داد: در بودجه عمومی دولت سایر صندوق های زیان ده و ورشکسته را حمایت می کند و به صندوق تامین اجتماعی بی توجه است چرا تبعیض قائل می شود ؟

او با اشاره به بدهی  ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی از دولت های گذشته تا به امروز به این صندوق تامین اجتماعی کشور،گفت:طبق مصوبه مجلس قرار بر این شد تا برای اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۲ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تخصیص یابد اما اخبار دریافتی ما این است که تنها ۱۷ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای همسان سازی اعمال شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت و عدم نظارت صحیح نمایندگان مجلس در اجرای صحیح این قانون،گفت:انتظار می رود نمایندگان مجلس نظارت بیشتری بر عدم اجرای صحیح مصوبات و قوانین داشته باشند.

داداشی در ادامه با اشاره به تبعیض آشکار دولت در بحث اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی،عنوان کرد:میانگین دریافتی ناشی از متناسب سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد:این در حالی است که این افزایش حقوق برای بازنشستگان  لشکری و کشوری  حدود ۳ میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان محاسبه شده است و این یعنی افزایش حقوق ۷ برابری!

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ساری ،افزود:سوال اینجاست که دولت با چه استدلال و منطقی برای اجرای طرح همسان سازی حقوق این تعداد بازنشسته تامین اجتماعی  ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است در حالی که این رقم برای جمعیت یک میلیون ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان لشکری و کشوری ۱۸ هزار میلیارد تومان است؟!

داداشی افزود: برای رساندن صدای اعتراضمان با مسئولین و نمایندگان زیادی جلسه گذاشته شده اما تاکنون فایده نداشته است و صدای مظلومیتمان بجایی نرسید.

او گفت:جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی از تبعیضات درون سازمانی نیز ضربه خورده است و  بین بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش خود تبعیض قائل شده و در بخش هایی مانند درمان و ارائه خدمات بسیار کم لطف ظاهر شده است.

این پیشکسوت جامعه کارگری مازندران با اشاره به عدم اجرای قانون ماده ۹۶ تامین اجتماعی که به صراحت اعلام می کند سازمان تامین اجتماعی مکلف است هر ساله با افزایش هزینه های زندگی و نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی به حقوق و مزایای بازنشستگی افراد اضافه کند،عنوان کرد: متاسفانه صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی طبق قانون به تعهدات خود عمل نکرده است و قانون گریزی می کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در پایان سال ۹۷ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی  ۳۹ درصد بوده اما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۳ درصد اضافه شد،که این بدین معنی است که ۲۶ درصد قدرت خرید ها کاهش پیدا کرده در پایان سال ۹۸ نیز با وجود تورم ۴۱ درصدی به حقوقما ۱۵ درصد اضافه شد و ۲۶ درصد دیگر قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی کاهش پیدا کرد.

داداشی افزود: روز به روز سفره بازنشستگان  و کارگران کوچک تر می شود و این بی عدالتی و نقض قانون موجب نارضایتی شدید کارگران بازنشسته شده است.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار