ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابتدای سال آینده:

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه رونمایی از طرح اورژانس کسب و کار کشور در جمع خبرنگاران گفت: همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از سال ۱۴۰۰  اجرا می‌شود.

وی افزود: در بحث همسان‌سازی حقوق سازمان تأمین اجتماعی قدم به قدم جلو رفتیم که بعد از ۱۴ سال همسان‌سازی صورت گرفت و در مرداد ماه امسال ابتدا از بازنشستگان اجرا شد در قدم بعدی در صندوق‌های بازنشستگی همسان‌سازی اتفاق افتاد و ۱۰۰درصد منابع حاصل شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مذاکره‌ای که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده پیش‌بینی شده است که در قالب بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه پیش‌بینی شده و این لایحه در مجلس در حال رسیدگی است و جداول آن نیز شفاف و روشن شده است و با تصویب مجلس از اول سال ۱۴۰۰ این همسان‌سازی اجرا می‌شود و ادامه مسیر و گام جدیدی خواهد بود.

وی در مورد اینکه بین حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و حداکثر مستمری آنها چقدر خواهد بود گفت: هنوز مجلس تصویب نکرده است و بعد از مصوبه مجلس مشخص می‌شود. بنابراین همسان‌سازی حقوق و دستمزد روند طبیعی خود را طی می‌کند و در سایت صندوق‌های بازنشستگی هم انجام شده است.

شریعتمداری همچنین در مورد تعیین حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار گفت: امروز اولین جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود و روند بررسی با توجه به نرخ تورم در پایان سال بررسی می‌شود بنابراین نرخ تورم ماه‌های پایانی سال مانند بهمن و اسفند تعیین‌کننده است همچنین تورم انتظاری و پیش‌بینی بانک مرکزی از تورمی که در سال ‌آینده روی می‌دهد برای تعیین حداقل دستمزد تعیین‌کننده است و به همین خاطر معمولا جلسات تعیین دستمزد تا روزهای پایانی سال طول می‌کشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه گفته می‌شود آیا امکان افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران وجود دارد گفت:  جلسات شورای عالی کار هنوز تعیین تکلیف نکرده است و ارقامی که گفته می‌شود همه‌اش گمانه‌زنی است به هر حال در جلسات شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت حداقل دستمزد بررسی می‌شود دولت هم به طور جد معتقد است کارگران اصلی‌ترین ستون تولید در کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و جیب و درآمد آنها باید بتواند یک زندگی عزتمند برای آنها فراهم کند.

همچنین در این نشست حمید طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز گفت: امروز با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در زمینه علم و فناوری کمک می‌کنند اورژانس کسب و کار کشور در دانشگاه علم و فرهنگ راه‌اندازی شد و یکی از زمینه‌های موفق برای صیانت از کسب و کارهای کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین در مورد دستاوردهای جدید مؤسسه تحقیقاتی رویان گفت: در یکشنبه هفته قبل با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سه دستاورد خوب از پژوهشگران رویان رونمایی شد و همچنین مؤسسه رویان بر روی طرحی با استفاده از سلول‌های بنیادی برای بازسازی بافت‌های ریه در زمان درگیری با کرونا کار می‌کند و پروژه‌های دیگری دارند که باید از خود مسؤولان رویان سوال کنید.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13991212000441

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار