ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا پیگیر بازگشت پول شستا از فدراسیون فوتبال نیستید؟

0

گلایه نمایندگان مجلس از وزیر کار/ چرا پیگیر بازگشت پول شستا از فدراسیون فوتبال نیستید؟

نمایندگان مجلس از وزیر کار گلایه کرده اند که بعد از پرداخت بدهی فدراسیون فوتبال از طریق منابع مالی شستا چرا برای بازگشت این پول اقدام موثری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت طلب ویلموتس از صندوق شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) باعث شد فریاد بازنشستگان به صدا درآید، بازنشستگانی که این روز‌ها وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

با توجه به این که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از سایر بازنشستگان کمتر است و اجرای متناسب سازی هم نتوانست آن طور که باید و شاید این قشر را راضی کند، به همین منظور، شنیدن خبر پرداخت طلب ویلموتس از جیب خودشان احساس نارضایتی را در آن‌ها ایجاد کرد.

نمایندگان مجلس به منظور حمایت از این بازنشستگان به دنبال حق و حقوق آن‌ها هستند و از وزیر کار به دلیل پرداخت این مبلغ از شستا به فدراسیون فوتبال سوال دارند، عباس مقتدایی خوراسگانی نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: مبلغی از اموال شستا برداشت شده بود و به مربی سابق تیم ملی پرداخت کردند. طبق چیزی که در گزارش‌ها است این اقدام به دستور معاون اول رییس جمهور اتفاق افتاده و پول بازنشستگان را برای پرداخت طلب ویلموتس داده‌اند. این موضوع واقعا ناراحت کننده است، چرا از پول بازنشستگان این کار انجام شده است؟ بازنشستگان در طول سالیان خدمت، حق بیمه پرداخت کردند و آن پول امروز برای آن‌ها سرمایه شده است.

وی در ادامه می‌گوید: از وزیر ورزش و جوانان سوال کردیم چرا پول را پس نمی‌دهید؟ پول را به عنوان قرض گرفتید و این یورو‌یی را که گرفتید پس دهید. از وزیر کار هم پرسیدیم چرا این پول را به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده‌اید؟ جوابی که دریافت کردیم این بود که در حال پیگیری و رسیدگی هستیم، تذکر کتبی در این خصوص دادم و در صحن علنی مجلس خوانده شد، اما وقتی دیدیم جواب درستی نمی‌دهند سوال پرسیدیم، جواب غیر رسمی که از طرف وزیر کار دریافت کرده‌ایم این بود که اموال فدراسیون فوتبال را توقیف کرده‌ایم. سوال من آن است که این اموالی که توسط شستا از فدراسیون فوتبال توقیف شده جوابگوی دو میلیون یورویی که پرداخت کرده می‌شود؟ حرف‌های قانع کننده‌ای نشنیدیم. مجلس یازدهم هم به دنبال این موضوع است به دادستان کشور هم نامه‌ای نوشتیم تا به صورت مدعی العموم در این خصوص ورود کنند، دادستانی هم در این خصوص ورود کرده است.

بعد از آن که به فدراسیون فوتبال گلایه کردیم که چرا پول شستا را باز نمی‌گردانید و از شستا بابت پرداخت این پول به فدراسیون فوتبال سوال پرسیدیم، که چرا شستا که یک نهاد دولتی نیست و هیچ ارتباطی به دولت ندارد این پول را پرداخت کرده است، حالا نوبت به آن رسیده که از وزیر کار بپرسیم چرا در طول این یکسال پیگیر طلب خود از فدراسیون نبوده اید؟ چرا زمانی که چک فدراسیون در فروردین ماه پاس نشد، اقدامی نکرده اید؟

پس از گذشت یکسال انگار قرار نیست این پول مجدد به صندوق شستا بازگردد، مسئولان فوتبالی هربار با ادعا‌های جدید سعی دارند طبق قرار از پیش تعیین شده عمل نکنند، همین چند روز گذشته، سلیمانی خزانه دار فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ فدراسیون فوتبال بدهی به شرکت شستا را تسویه کرده است و با همکاری وزارت ورزش و جوانان، ۴ میلیارد دیگر به شرکت شستا پرداخت شد، بدین ترتیب مجموع پرداختی فدراسیون فوتبال به این شرکت به ۲۵ میلیارد رسید که براساس نرخ روز هنگام استقراض دقیقا معادل ۲ میلیون یورویی است که در سال ۹۸ از این شرکت قرض گرفتیم.


بیشتر بخوانید:


درحالی که شستا از همان ابتدا اعلام کرد که فدراسیون باید ۲ میلیون یورو را براساس نرخ یورو روز به شستا بازگرداند و دو ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به همین منظور توسط شستا توقیف شده است.

همچنین نمایندگان مجلس هم پیگیر بازگشت پول براساس نرخ یورو روز به شستا هستند و از وزیر کار برای کوتاهی در دریافت طلب شستا از فدراسیون فوتبال در طول این مدت گلایه کرده اند، به همین منظور علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزیر کار در رابطه با پرداخت طلب ویلموتس از طرف شستا یک بار به مجلس آمد و توضیحات خود را ارائه داد. اما بحث ما لزوما با وزیر کار نیست، هرچند که به وزیر کار هم مربوط است، اما خطاب ما به دولت است، این پول که حق کارگر و بازنشسته مظلوم تامین اجتماعی است، که باید ساز و کار دیگری برای آن تعریف می‌شد و با تصمیم رییس جمهور در جای دیگری هزینه می‌شود، باید با قیمت یورو روز این پول را به شستا و سازمان تامین اجتماعی بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه این پول باید زودتر از این به شستا عودت می‌شد، بیان کرد: این پول حق الناس است، گلایه نمایندگان از دولت این است که چرا این پولی را که دریافت کرده اند زودتر برنمی‌گردانند و از وزیر کار گلایه داریم چرا پیگیر دریافت این پول نیستید؟ شستا مال کارگران است، دولت در تصمیم گیری برای شستا هیچ کاره است، مسیر پرداخت پول را وزیر کار توضیح داد، با توجه به شرایطی که جمهوری اسلامی در مسیر بین المللی و معاملات بانکی دارد قرار شد از این مسیر پرداخت شود، اما قرار نیست منبع تامین منابع مالی فدراسیون برای پرداخت بدهی خود سازمان تامین اجتماعی باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون اجتماعی پیگیر این موضوع هستند و مخاطب ما دولت است، از طریق مراجع قانونی اقدامات خودمان را در این خصوص انجام می‌دهیم.

اما محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۰ دی ماه سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از طلب شستا از فدراسیون فوتبال وصول شده است، طبق مذاکراتی که با وزیر ورزش داشتیم قرار شد فدراسیون فوتبال تا پایان سال، نسبت به پرداخت بدهی خود به شستا اقدام کند.

پیگیری مجلس شورای اسلامی برای عودت پول به شستا می‌تواند به بازنشستگان و کارگران که صاحبان اصلی این اموال هستند، کمک کند تا حق  برده شده از آن‌ها بازگردد. شستا پیگیر دریافت طلب خود از فدراسیون است و تمام اقدامات خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7654739

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار