ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت هستند:

0

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی همدان به نادیده گرفتن مطالبات‌شان/ صدایمان را به گوش مسئولان خواهیم رساند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت هستند، از تجمع آتی این گروه از مستمری‌بگیران در روزهای آینده خبر داد.

چنگیز اصلانی‌ در گفتگو با خبرنگار ایلنا در همدان، با بیان اینکه تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت خانوار برابر با حقوق حداقل‌بگیران و میانه‌بگیران بازنشستگان کشوری هستند و تبعیض در ضوابط متناسب‌سازی و همسان‌سازی در میان بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی را نمی‌پذیرند، اظهار داشت: دولت به صندوق‌های بازنشستگی و به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان بدهکار است. دولت می‌تواند و باید بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی بپردازد تا منابع لازم برای تأمین هزینه بهداشت و درمان تمام بیمه‌شدگان و همچنین پرداخت مستمری‌ها تأمین شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در ادامه گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی تبعیضات و مشکلات از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر ما وارد شده، به دلیل این است که دولت مبلغ هنگفتی را که طی سنوات گذشته به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار است، پرداخت نمی‌کند.

او اظهار داشت: از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم است، تقاضا داریم در این زمینه اقدام عاجل انجام شود.

اصلانی بیان کرد: دولت باید بدهی گسترده خود به سازمان تامین اجتماعی را طبق برنامه ششم توسعه پرداخت کند که متاسفانه به این تعهد خود عمل نکرده است.

او تاکید کرد: ما خواهان اجرای کامل همسان‌سازی از طرف سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و همچنین همسان‌سازی بازنشستگانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد زیرا افزایش ۲۶درصدی مستمری‌ها تناسبی با تورم ۴۰ درصدی ندارد.

او در ادامه گفت: بیش از همه، کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از تورم افسارگسیخته و قانون‌شکنی‌ها آسیب دیده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار داشت: در این شرایط بد اقتصادی آسیب‌پذیرترین قشر جامعه بازنشستگان هستند چراکه شیب افزایش قیمت‌ها بسیار بیشتر از شیب افزایش حقوق بازنشستگان است و سفره مستمری بگیران تامین اجتماعی روز به روز کوچک‌تر می‌شود.

وی گفت: هدف ما رساندن صدای حق طلبی‌مان برای برآورده کردن خواسته‌هایی است که برای دست‌اندرکاران دولت و مسئولان صندوق بازنشستگی کار بسیار ساده‌ای است. ما عمر و جوانی‌مان را برای خدمت به این کشور گذاشته‌ایم و آنچه خواهان آن هستیم زیاده‌طلبی یا ناشی از عدم احساس مسئولیت در برابر مشکلات نیست از این رو تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی این استان قصد دارند در اعتراض به حقوق ناچیز و درخواست رفع تبعیضات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقابل این اداره تجمع کنند.

اصلانی گفت: بازنشستگان در این تجمع اعتراضی، علاوه بر‌ درخواست دوباره اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌های بازنشستگی، اعتراض خود را به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط معیشتی و همچنین حقوق نیز اعلام خواهند کرد.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار