ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رشد اقتصادی با دستمزد حداقلی ممکن نیست:

0

ضرورت جلب نظر کارگران در تعیین مزد ۱۴۰۰/ رشد اقتصادی با دستمزد حداقلی ممکن نیست.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه با تورم بیش از ۴۰درصدی یک کارگر چگونه می تواند با حداقل حقوق زندگی کند گفت:در تعیین دستمزد کارگران باید به قدرت خرید و تأمین معیشت توجه شود.

علی بابایی کارنامی, رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در تعیین حقوق کارگران باید اصل سه جانبه گرایی رعایت شود گفت:از زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰از سوی دولت به مجلس، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده که شامل افزایش ۳۵، ۴۰با ۳۰درصدی می‌شود.

وی ادامه داد: متأُسفانه سال گذشته سه جانبه گرایی در تعیین مزد رعایت نشد و دستمزد کارگران بدون توجه به سه جانبه گرایی تعیین شد، نمایندگان کارگران حاضر درجلسه صورت جلسه را امضا نکردند, اما دستمزد تعیین شد. دولت باید در تعیین دستمزد نقش تسهیل گر را داشته باشد, چرا که اگر در تعیین مزد دخالت کند,‌دستمزد به صورت عادلانه افزایش پیدانمی کند.

بابایی بیان کرد: امسال در بودجه مقرر شده است که حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد افزایش یابد، اما نکته قابل توجه این است که میزان افزایش حقوق کارگران عموماً ۵ درصد از حقوق کارمندان دولت بیشتر بوده است، اما نکته قابل تأمل دیگر این است که پایه‌های حقوق و دستمزد کارمندان دولت از کارگران بالاتر است. افزایش ۲۵ درصدی به مراتب منجر به دریافتی بیشترِ آنها نسبت می شود. این مسئله درباره کارگران باید جبران شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: درست است که کارفرمایان درشرایط فعلی کرونا مشکلات متعددی دارند اما به این موضوع هم باید توجه شود که قدرت خرید کارگران کاهش چشمگیری داشته است. جلساتی را درباره حقوق و دستمزد کارگران با وزیرکار ومجموعه تحت مدیریت وی داشته ایم.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست شورای عالی حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق کارگران تا پیش از پایان سال جاری، ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی خانواده ۴ تا ۵ نفره چگونه می‌توانند با حقوق دو میلیون و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی زندگی کنند؛ به طور قطع گذران زندگی با این شرایط سخت خواهد بود و امکان ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم یادآور شد: چگونه می‌توان از کارگری که حداقل حقوق را می‌گیرد باید انتظار داشت سهمی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد؟

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/10/28/2434400

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار