ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یارانه جدید نقدی و بن خرید برای تمام مشمولان:

0

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص یارانه جدید در قالب بسته حمایت معیشتی و به صورت بن خرید و یارانه نقدی در سال آینده – سال ۱۴۰۰ – به تمام دریافت کنندگان یارانه نقدی – ۴۵۵۰۰ تومانی – خبر داده است.

بعد از ناکام ماندن مجلس در ارائه یارانه کالای اساسی به مردم در سالجاری ، نمایندگان تغییر نظام یارانه ای کشور را در سال آینده با جدیت پیگیری می کنند.

مجلس امسال مصوب کرده بود در نیمه دوم سال – از ابتدای مهرماه – یارانه کالای اساسی به ۶۰ میلیون نفر از اقشار جامعه تخصیص داده شود اما دولت این یارانه را به یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و ۱۲۰ هزار تومانی کرونا تغییر ماهیت داد و پرداخت آن را نیز به ۳۴ میلیون نفر محدود کرد.

۲۶ میلیون جامانده از دریافت کمک معیشتی اعتراض های فراوانی انجام داده اند اما این اعتراض ها به جایی نرسیده است و به نظر می رسد پرونده افزایش یارانه ها در سالجاری را باید بسته شده بدانیم ، گرچه مجلسی ها نیز بعد از ناکام ماندن طرح آنها توسط دولت، بیکار ننشسته اند و با جدیت به دنبال تغییر در وضعیت پرداخت یارانه ها در سال آینده هستند.

تمام دریافت کنندگان یارانه نقدی ، یارانه جدید می گیرند

بر اساس آخرین اخبار، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از بسته معیشتی این کمیسیون برای مردم در قالب بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داده است. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در این باره گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه‌ای را برای تخصیص یک بسته جبرانی معیشتی در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای مردم در دستور کار دارند. به گفته حاجی دلیگانی، این بسته جبرانی معیشتی در حال حاضر در دست بررسی های کارشناسی است تا بعد از رفع ایرادات در صحن کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گیرد.

نکته مهمی که این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ به آن اشاره داشته این است که برخلاف طرح های قبلی که افرادی فراوانی از اقشار کم درآمد را نادیده می گرفتند این طرح جامعیت و پوشش دهی فراوانی دارد به گونه ای که براساس این برنامه تمام افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند مشمول دریافت بسته جبرانی معیشتی می‌شوند.

شایان ذکر است تعداد افرادی که در حال حاضر یارانه نقدی – ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی – را دریافت می کنند بیش از ۷۰ میلیون نفر برآورد می شود.

پرداخت بسته جبرانی معیشتی به صورت بُن کارت خرید و  نقدی

بنا به اعلام فارس، حاجی ‌دلیگانی در تشریح برخی جزئیات این طرح گفته است: براساس این برنامه بسته جبرانی معیشتی به صورت پلکانی و در سه بخش یا به صورت نقدی و یا به صورت بن کارت خرید به مردم پرداخت می‌شود و اعتبار آن از محل آزادسازی قیمت انرژی تأمین می‌شود که مبلغ آن بیش از ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است.

تخصیص سهمیه بنزین به تمام اعضای خانوار  

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات در دستور کار کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ ، بحث تخصیص سهمیه بنزین براساس تعداد اعضای خانوار است که افرادی هم که خودرو ندارند یارانه آن را دریافت کنند.

منبع : https://www.pendaronline.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار