ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استخراج بیت کوین چیست و آیا با کامپیوتر یا گوشی امکان پذیر است؟

0

آیا به استخراج بیت کوین علاقه دارید اما اطلاعات زیادی در مورد ارزهای رمزپایه ندارید؟ این مقاله راهنمای گام به گام استخراج بیت کوین است و به سوالات مختلف در این از جمله امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی پاسخ می دهد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین، نوعی ارز دیجیتال است که سابقه یا تراز آن در یک پایگاه داده اشتراکی در اینترنت و در داخل فایل های دیجیتال یا کارت های اعتباری SVC ذخیره است.

کارت اعتباری اس وی سی یا stored-value card نوعی کارت پرداخت مانند کارت هدیه است که ارزش پولی آن در خود کارت ذخیره است نه درون یک حساب بانکی.

برای استخراج بیت کوین از کجا شروع کنیم؟

اگر می خواهید استخراج بیت کوین را شروع کنیدف مراحل زیر را انجام دهید:

خرید دکل استخراج بیت کوین Bitcoin mining rig

اگر می خواهید بیت کوین استخراج کنید، باید یک دستگاه استخراج بیت کوین داشته باشید. اگرچه در ابتدای تاریخ استخراج بیت کوین، استخراج کنندگان یا ماینرها (miners) از رایانه های معمولی و سپس از کارت های گرافیکی استفاده می کردند، امروز با این روش ها نمی توان هیچ بیت کوینی به دست آورد. به عبارت دقیق تر، ممکن است چیزی به دست آید، اما مقدار آن آنقدر ناچیز است که با توجه به مدت زمان بسیار طولانی که باید صرف آن شود، تقریبا هیچ محسوب می شود.

امروزه، بیت کوین توسط سخت افزار خاصی که فقط برای استخراج بیت کوین یا ارزهای دیگری که الگوریتم آنها مانند بیت کوین است، استخراج می شود. این  دستگاه آی سیک یاASIC (Application-Specific Integrated Circuit chips) نام دارد.

این دستگاه انرژی کمتری مصرف می کند و بیت کوین را بسیار سریع تر استخراج می کند.

دستگاه استخراج بیت کوین

دستگاه استخراج بیت کوین

این دستگاه گران و ساخت آن زمانبر است، اما سرعت آن حیرت انگیز است و می تواند برای حل یک بلوک ۱۰۱۲ تلاش در ثانیه انجام دهد. توسعه این دستگاه هنوز ادامه دارد.

چگونه دستگاه استخراج بیت کوین را انتخاب کنیم؟

اگر برنامه خرید دکل استخراج بیت کوین را دارید، برای انتخاب نوع دکی روی پارامترهای زیر تمرکز کنید:

عملکرد یا نرخ هش (hash raye) که عبارت است از؛ میزان مصرف برق و قیمت آن. نرخ هاش نشان می دهد که ماشین می تواند در هر ثانیه چند تلاش برای حل یک بلوک انجام دهد.

در این زمینه توصیه می شود دکل های مختلفی را بررسی و سپس موردی را که بیشترین سود را می دهد انتخاب کنید و ملاک انتخاب تنها قیمت نباشد. به بیان ساده ، کارآمدترین دکل استخراج کننده با توجه به قیمت و مصرف برق، بهترین آنهاست.


بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری به لحاظ بازدهی و سود کدام است؟


به طور خلاصه، مهمترین عواملی که برای خرید دستگاه‌ استخراج بیت کوین باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • قدرت دستگاه: اینکه دستگاه استخراج بیت کوین مورد نظر، چند هش در ثانیه بیت کوین تولید می‌کند؟ هش بیشتر برابر است با قدرت بیشتر.
  • مصرف برق: مصرف برق یک دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به طور مستقیم بر سوددهی تأثیر می‌گذارد. هر چقدر که مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است.
  • قیمت: قیمت دستگاه نیز مهم است و بازگشت سرمایه به‌ طور مستقیم با قیمت دستگاه گره خورده است.

مطالعه صفحه وب Asic Miner Value که اطلاعات دقیقی در مورد دکل های استخراج کننده ارائه می دهد، می تواند مفید باشد.

در جدول زیر بهترین دستگاه ‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید.

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰

به خاطر داشته باشید که تهیه این دستگاه ها بسیار دشوار است، زیرا تعداد متقاضیان زیاد است و این مساله روی قیمت این دستگاه ها که بین صدها یا حتی هزاران دلار متغیر است تأثیر می گذارد.

همچنین لازم است پیش از خرید دکل، افزایش سختی استخراج و کاهش سود آن در طول زمان را نیز در نظر بگیرید. این امر در عمل به چه معناست؟ اگر بعد از ۱۴ روز، سختی استخراج حدود ۱۰ درصد افزایش یابد، سود نیز تقریباً به همان میزان کاهش می یابد.

محاسبه سودآوری دستگاه استخراج بیت کوین

برای محاسبه سود سودآوری استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، بهترین کار مراجعه به یک ماشین حساب ماینینگ است. شما می‌توانید از بخش ماشین حساب استخراج سایت ارزدیجیتال، نسبت به قدرت دستگاه خود، میزان برق مصرفی دستگاه و تعرفه برق سود خود را محاسبه کنید.

محاسبه سودآوری دستگاه استخراج بیت کوین

محاسبه سودآوری دستگاه استخراج بیت کوین

به طور مثال، قیمت برق صنعتی کیلوواتی حدود ۱۰۰ تومان است و قیمت برق خانگی حدود ۳۰۰ تومان. به عنوان نمونه، دستگاه S9 حدود ۱۴ تراهش قدرت دارد و مصرف برق آن هم حدود ۱۳۵۰ وات است. بر همین اساس به راحتی می‌توان در ماشین حساب ماینینگ سودآوری این دستگاه را حساب کرد.

دکل استخراج را در مرکز داده حرفه ای استخراج بیت کوین قرار دهید

دستگاه استخراج بیت کوین خود را باید در یک مرکز داده حرفه ای استخراج بیت کوین قرار دهید، زیرا این دستگاه نه تنها انرژی الکتریکی زیادی مصرف می کند، بلکه به دلیل سر و صدای زیاد و گرمایی که ساطع می کند، نیازمند مکانی ویژه است.

یک مرکز داده حرفه ای، شما می توانید از قیمت پایین انرژی، دمای مطبوع و نظارت مداوم بهره مند شوید و سر و صدا شما را آزار نخواهد داد.

مرکز داده حرفه ای استخراج بیت کوین

مرکز داده حرفه ای استخراج بیت کوین

کیف پول بیت کوین Bitcoin wallet درست کنید

درمرحله بعدی، باید کیف پول بیت کوین درست کنید. کیف پول بیت کوین این امکان را می دهد که بیت کوین های به دست آمده را در آن قرار دهید و با آنها هر کاری می خواهید، بکنید.

کیف پول بیت کوین به شما امکان می دهد که آدرس بیت کوین های خود را مدیریت کنید (خود بیت کوین از نظر فنی در بلاک چین Blockchain ذخیره می شود).

هر آدرس بیت کوین دارای شکلی از یک کلید عمومی است که با یک کلید خصوصی منطبق است. کلید عمومی از ترکیبی منحصر به فرد از حروف، علائم و شماره هاست، مانند: ۱۸ukxpD1eqnVjux13ehEz8r4d8py1dSdzw.

این آدرس دقیقا مانند شماره حساب بانکی کار می کند. بنابراین اگر می خواهید از شخصی بیت کوین دریافت کنید، باید کلید عمومی خود را به او بگویید.

کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین

همه آدرس های بیت کوینی، عمومی هستند و هر معامله ای که از طریق آنها انجام شده است، قابل ردیابی است.

در مقابل، کلید خصوصی مخفی است و تنها به مالک آن تعلق دارد و می تواند از آن برای پرداخت استفاده کند.

اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، تمامی بیت کوین های خود که روی این آدرس خاص قرار دارند را برای همیشه از دست می دهید.

به طور کلی، انواع مختلفی از کیف پول وجود دارد و هر کیف پول مزایا و معایبی خاص خود را دارد. برخی از آنها می توانند چندین ارز را همزمان نگه دارند.

بهترین کیف پول بیت کوین برای مبتدیان کدام است؟

بهترین گزینه برای ماینرهای مبتدی، کیف پول نرم افزاری است. مدیریت آن ایمن و آسان است. به راحتی می توان این کیف پول را در رایانه شخصی بارگیری کرد و هیچ کس نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

دو کیف پول نرم افزاری وجود دارد: کیف پول کامل که کل بلاک چین را بارگیری می کند یا کیف های سبک که فقط تراکنش های مربوطه را ذخیره می کند.

گزینه نخست به فضای و حافظه زیادی در رایانه شخصی نیاز دارد، اما ایمن تر است. برعکس، نوع سبک آن به بلاک چینی که توسط شخص ثالث مدیریت می شود متصل است و کنترل آن به طور کامل در اختیار دارنده نیست.

بهترین کیف پول بیت کوین برای مبتدیان

بهترین کیف پول بیت کوین برای مبتدیان

اگر تصمیم گرفته اید که نسخه کامل کیف پول را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که باید هسته اصلی بیت کوین را دانلود کنید و این کار چند ساعت طول می کشد، زیرا بلاک چین در حال حاضر به اندازه ۱۰ گیگابایت ظرفیت دارد. رمز ورود خود به کیف پول را در برنامه تنظیم کنید و فراموش نکنید که یک نسخه از کیف پول خود را در دستگاه دیگری ذخیره کنید، در غیر این صورت، در صورت خرابی رایانه، بیت کوین های خود را برای همیشه از دست می دهید.

اگر کیف پولی را ترجیح می دهید که چندین ارز را مدیریت کند، می توانید Exodus  را امتحان کنید.

به استخر استخراج بیت کوین bitcoin mining pool بپیوندید

مرحله بعدی استخراج بیت کوینف پیوستن به یک استخر استخراج است. حتی با بهترین استخراج کننده ASIC ، امروزه به دست آوردن بیت کوین تقریباً غیرممکن است.

یک استخراج کننده واحد نمی تواند با مزارع بزرگ استخراج که در سراسر جهان وجود دارند، رقابت کند و استخراج بیت کوین به صورت شخصی  همیشه سودآور نیست.

اما جای نگرانی نیست، یک راه حل برای این وضعیت وجود دارد و آن وجود همکاری بین استخراج کنندگان در استخرهای استخراج است.

استخر استخراج بیت کوین

استخر استخراج بیت کوین

ماینرها قدرت محاسبه خود را در اختیار گروه قرار می دهند و هنگامی که بیت کوین استخراج می شود، سود بر اساس قدرت منتقل شده بین اعضا تقسیم می شود. به این ترتیب درآمد هر ماینر کمتر اما احتمال به دست آورن آن بیشتر است.

با این حال، اعضای یک استخر باید هزینه ای را به یک مجری استخر بپردازند. این کارمزد معمولاً تا ۲ درصد سود دریافتی است.

ماینر می تواند از بین استخرهای موجود یکی را انتخاب کنید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید به مقایسه استخرهای استخراج  Bitcoin Wiki  مراجعه کنید.

به افراد مبتدی توصیه می شود که استخر Slush را که اولین استخر موجود و یکی از معتبرترین استخرهاست را انتخاب کنند.

به محض انتخاب استخر استخراج، خود را در وب سایت آن ثبت نام کنید و حساب خود را تنظیم کنید. در ادامه، شناسه ماینر به شما داده می شود.

یک برنامه مایننینگ mining programme در کامپیوتر خود اجرا کنید

اکنون که سخت افزار، کیف پول بیت کوین و استخر استخراج را انتخاب کرده اید ، وقت آن است که یک برنامه استخراج  را در رایانه خود اجرا کنید.

این نرم افزار استخراج شما را به شبکه بلاک چین و بیت کوین متصل می کند، کار را به استخراج کنندگان تحویل می دهد، نتایج کاملی از کار آنها را جمع آوری می کند و تمامی اطلاعات را به بلاک چین ها اضافه می کند. علاوه بر این، نرم افزار استخراج بیت کوین، فعالیت ماینرها را رصد می کند و آمار اولیه مانند دما، خنک کننده، نرخ هش و متوسط ​​سرعت استخراج را نشان می دهد.

به طور کلی، برنامه های رایگان بسیاری وجود دارند که برای استخراج بیت کوین استفاده می شوند. بهترین برنامه ها تقریباً روی همه سیستم های عملیاتی قابل اجرا هستند و هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند.

برنامه مایننینگ

برنامه مایننینگ

برخی استخرهای استخراج نیز نرم افزار خاص خود را دارند.

مبتدیان از Nice Hash Miner استقبال زیادی کرده اند، زیرا استفاده از آن بسیار آسان است، ارزهای رمزپایه متعددی را استخراج می کند و به طور خودکار الگوریتمی را انتخاب می کند که بیشترین سود را در یک لحظه خاص دارد.

برنامه را بارگیری کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که می خواهید با آن بین کوین استخراج کنید.

 استخراج بیت کوین را شروع کنید

اکنون می توانید استخراج بیت کوین را شروع کنید:

  • ماینر خود را به یک پریز برق متصل کنید.
  • آن را با کامپیوتر متصل کرده و نرم افزار استخراج را نصب کنید.
  • اطلاعات خود در مورد کیف پول و استخر استخراج را در نرم افزار استخراج پر کنید.
  • اجازه دهید استخراج شروع شود.استحراج بیت کوین

توصیه های بیشتر:

اگر می خواهید با سودآوری استخراج کنید، اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را پیگیری کنید.

دستگاه استخراج خود را در یک مرکز داده حرفه ای قرار دهید تا از برق با قیمت مناسب و اینترنت پرسرعت بهره مند شوید و دستگاه شما  تحت نظارت و پشتیبانی متخصصان مجرب قرار گیرد.

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

کلود ماینینگ (Cloud mining) یا همان استخراج ابری به آن دسته از خدمات و شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که قدرت پردازش سخت‌افزارشان را به شما می‌فروشند و کارهای مربوط به استخراج و نگهداری تجهیزات را انجام می‌دهند.

در واقع کلود ماینینگ بدان معناست که بدون خریداری تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمت، می‌توان به نوعی تجهیزات ماینینگ شرکت‌های کلود ماینینگ را اجاره یا از این شرکت‌ها قدرت پردازش خریداری کرد. با این کار تنها چیزی که نیاز دارید فقط یک رایانه یا گوشی موبایل خواهد بود تا به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و سودتان را مشاهده کنید.

استخراج ابری بیت کوین

استخراج ابری بیت کوین

مزایای استخراج ابری:

  • عدم نیاز به مکان برای استخراج
  • عدم نیاز به مصرف برق
  • عدم نیاز به دستگاه و تجهیزات ماینینگ

معایب استخراج ابری:

  • ریسک کلاهبرداری
  • استخراج غیرشفاف
  • سود پایین‌تر: اپراتورها باید هزینه‌های خود را تأمین کنند.
  • نوسانات قیمت که ممکن است باعث کم شدن سود یا توقف فعالیت شود.
  • عدم کنترل و انعطاف پذیری: توجه داشته باشید که برخی شرکت‌های فعال در زمینه کلود ماینینگ، یا بر اساس مدل‌های کاری ناسالمی کار می‌کنند و یا تنها به دنبال خالی کردن جیب شما هستند. منظور از مدل‌های ناسالم این است که در پایان یا پولتان را از دست می‌دهید یا سود شما کمتر از هنگامی خواهد بود که به‌صورت مستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید. در استخراج ابری به دلیل عدم شفافیت بالا، خطر کلاهبرداری زیادی است، به این معنی که با پول شما هیچ‌گونه استخراجی انجام نمی‌شود بلکه فقط آرام آرام مقدار کمی بیت کوین به شما می‌دهند.

 مقررات ناظر بر ارزهای دیجیتال و استخراج آنها در ایران

استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری در ایران قانونی است، اما باید برای انجام آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت شود. استخراج ارزهای دیجیتال در ایران بدون مجوز غیر مجاز اعلام شده است.

واردات قانونی دستگاه‌های استخراج در سال ۹۸ ممکن شد اما این کار هم نیازمند اخذ مجوز است. به دلیل سخت بودنِ واردات قانونیِ دستگاه‌ها و مدت‌ها ممنوعیت واردات، عمده دستگاه‌های استخراج موجود در ایران قاچاق محسوب می‌شوند و قانون، حق ضبط و توقیف دستگاه‌های قاچاق را دارد.

 مقررات ناظر بر ارزهای دیجیتال

 مقررات ناظر بر ارزهای دیجیتال

بنابراین استخراج در ایران یک صنعت بوده و قانونی است اما باید مجوزهای لازم را از وزارت صنعت دریافت کرد، در غیر این صورت وزارت نیرو می‌تواند جلوی استفاده از برق برای این فعالیت را بگیرد و همچنین نیروی انتظامی حق ضبط دستگاه‌ها و حتی انجام اقدامات قضایی را دارد.

منبع: مستر دی سی
برگرفته از : https://vaghayerooz.com/fa/news/8269

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار