ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگی کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد:

0

در گفت وگو با ایسنا مطرح شد،

کاری کنیم افراد پس از بازنشستگی دنبال کار نروند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار بر لزوم اصلاح و بروزرسانی قوانین کشور تاکید کرد و گفت: اگر حق و حقوق قانونی نیروهای کار به اندازه تورم داده شود هیچ فردی پس از بازنشستگی مجدد سرکار نمی رود.

علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در کشور این است که قانون به مرور زمان اصلاح نشده و همواره مقاومتهایی برای این مساله وجود داشته است در حالی که اگر قوانین به روز شود و موادی مثل ماده ۴۱ قانون کار مورد اصلاح قرار گیرد بسیاری از مسایل و مشکلات هم برطرف می شود.

وی ادامه داد: قانون کار در سال ۱۳۶۹ و زمانی مصوب شد که تنها ۴ درصد از نیروهای کار در بخش خدمات کار می کردند ولی اکنون ۵۳ درصد در بخش خدمات مشغول به کارند و هیچ قانونی هم ندارند. دیدیم که در بحث کرونا بیشترین آسیب را مشاغل خدماتی متحمل شدند ولی بحث بیمه بیکاری آنها به کجا رسید؟

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: اگر قانون به مرور زمان اصلاح و آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار نوشته می شد امروز به جایی نمی رسیدیم که خط معیشت را ۱۰ میلیون تومان اعلام کنند ولی به کارگران دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق بدهند.

مجلس با حرکتی جهادی قوانین را اصلاح کند

اصلانی تاکید کرد: قانونی که ۴۰ سال قبل نوشته شده برای آن زمان پیش بینی شده بود که ۹۳ درصد نیروها در شرکتهای دولتی استخدام بودند ولی اکنون بیش از ۹۰ درصد نیروهای کار قرارداد موقت دارند لذا وقت آن رسیده که مجلس حرکت جهادی انجام بدهد و موضوع اصلاح قوانین را در دستور کار قرار بدهد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار درعین حال با اشاره به طرح بازنشستگی پیش از موعد کارکنان و حذف شرط سنی در آن گفت: معتقدم این طرح باعث رونق و تقویت بازار کار می شود و می توانیم نیروهای جدید و جوان را جایگزین کنیم. با این طرح مشکلی در بحث بیمه پردازی ایجاد نمی شود و اگر شرط سنی حذف شود ایرادی ندارد، فردی ۲۰ سال یا ۲۵ سال حق بیمه اش را پرداخته و این حق قانونی را دارد که از مزایای آن استفاده کند.

وی ادامه داد: البته در جایی ایرادی در این خصوص داشتیم و اعلام کردیم که شرط سنی برداشته شود و آن مورد این بود که کارگری که ۳۰ سال سابقه کار دارد ولی از آن طرف ۵۰ سالش نشده و نمی تواند بازنشسته شود که درخواست کردیم شرط سنی را در این مورد بردارند.

حقوق بازنشستگی کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد

اصلانی افزود: در تامین اجتماعی کسی ۳۰ سال کار کرده و ۳۰ سال سابقه کار دارد، تقصیر ندارد که زودتر کارش را شروع کرده و ۵۰ سالش هم پر نشده ولی تامین اجتماعی می گوید باید ۵۰ سالش پر شود و نمی تواند بازنشسته شود و اگر پر نشده باید ۳۵ سال سرکار بماند، در حالی که وقتی او را ۵ سال اضافه سر کار نگه می داریم از آن طرف یک جوان جویای کار ۵ سال از کار باز می ماند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره احتمال ورود مجدد نیروهای کار به بازار اشتغال در صورت بازنشستگی پیش از موعد، گفت: مجلس می تواند به معیشت کارمندان و کارگران ورود کند تا چنین وضعیتی را شاهد نباشیم. اگر حق و حقوق قانونی نیروهای کار به اندازه تورم داده شود هیچ بازنشسته ای مجددا سرکار نمی رود. وقتی حقوق فرد در بازنشستگی کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد مجبور است دوباره سرکار برود.

۸۰ درصد جوانان بالای ۳۰ سال میلی به ازدواج ندارند

وی گفت: امروز ۸۰ درصد جوانان بالای ۳۰ سال ازدواج نمی کنند و امیدی به داشتن شغل و درآمد و مسکن ندارند که بخواهند زندگی را شروع کنند و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص آینده کشور با وضعیتی که در تولید مثل ایجاد شده از این جهت قابل توجه و تامل است.

این مقام مسئول کارگری در پایان تاکید کرد:در حال حاضر بسیاری از کشورها با پدیده سالمندی مواجه هستند ولی ما نیروی کار جوان بسیاری داریم که بزرگترین سرمایه کشور به شمار می روند و باید از آن به نحو شایسته استفاده کنیم. چاره ای جز حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان نداریم ولی متاسفانه هر طرحی در این خصوص که مقدمات اصلاح آن فراهم می شود بلافاصله با مقاومتهایی رو به رو می شود و اجازه اصلاح و بروزرسانی پیدا نمی کند.

برگرفته از : https://www.isna.ir/news/99102418490

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار