ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله به خاطر تبعیضی که بر آنها روا می‌دارند، از دریافت پاداش و عیدی سال به صورت عادلانه (کارگری) محرومند:

0

در دیدار تشکل‌های کارگری قزوین با نمایندگان مجلس مطرح شد؛

به‌جای افزایش نرخ ارز به داد کارگران و بازنشستگان برسید/ دلیل پافشاری دولت و مجلس بر تسریع تصویب افزایش نرخ ارز را درک نمی‌کنیم.

تشکل‌های کارگری قزوین با حضور در ساختمان مجلس با تعدادی از نمایندگان در ارتباط با تبعات افزایش نرخ ارز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگارایلنا، در دیدار اعضای تشکل‌های کارگری استان قزوین با برخی نمایندگان مجلس، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) نسبت به تبعات افزایش قیمت ارز در بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت و مجلس به شدت اعتراض کرد و اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص افزایش نرخ ارز به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در بودجه سال آینده موجب کاهش سرسام‌آور ارزش پول ملی در سال آینده و نیاز کارگران به افزایش حداقل ۶۰۰ درصدی دستمزد است که کارگران و بازنشستگان نسبت به آن واکنش خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه از نمایندگانی که ادعای انقلابی بودن را مکررا شعار خود قرار داده‌اند، این تصمیم غیرکارشناسی و غیراقتصادی عجیب و شگفت انگیز است، ادامه داد: در حال حاضر با وضعیت کنونی گرانی و تورم در مقابل دریافت حداقل حقوق بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمر کارگران و جامعه زیر خط فقر شکسته شده است.

وی با اظهار اینکه با توجه به تورم اقسارگسیخته‌ی فعلی کشور رسماً کارگران و حقوق‌بگیران به ۵۵۰ الی ۶۰۰ درصد افزایش دستمزد در سال بعد نیاز دارند، در ادامه افزود: تصمیم‌گیرندگان اصلاح نرخ ارز آیا می‌دانند این اتفاق بر سر زندگی مردم چه خواهد آورد؟ در عین حال چه بر سر پول ملی می‌آید؟ قطعا بعد از اجرای این طرح پول ملی رسماً به کاغذ پاره‌ای تبدیل می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین اطهار داشت: با این کار عملا برای اشتغال کشور جایی باقی نمی‌ماند و معتقدیم باید تصمیمات مجلس به نفع آحاد مردم باشد.

کریمی با تاکید بر اینکه در صورت اتخاذ این تصمیم تاریخ در مورد شما نمایندگان مجلس به بدی قضاوت خواهد کرد و بدانید که در آینده اعمال اقتصادی شما معیار تاریخ‌نویسان خواهد بود، افزود: مردم از شما انتظار دارند در جهت موافق فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید حرکت کنید.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص سرانه درمان به آحاد ملت در سال آتی که به ۷۵۰ هزار تومان می‌رسد، در ادامه درباره پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی به عنوان یک مطالبه چندین‌ساله کارگران و بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، گفت: شما نمایندگان به جای تصویب لوایحی که به اقتصاد کشور ضرب می‌زند، راهکاری برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی پیدا کنید تا مشکل معیشت زندگی چند میلیون بازنشسته با اجرای درست همسان‌سازی مرتفع شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در ادامه گفت: متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی هر ساله به خاطر تبعیضی که بر آنها روا می‌دارند، از دریافت پاداش و عیدی سال به صورت عادلانه (کارگری) محرومند. شما نمایندگان به جای فشار بر زندگی بازنشستگان در حمایت از معیشت آن‌ها فکری بکنید.

وی در پایان از نمایندگان بویژه نمایندگان کمیسیون اصل نود درخواست کرد برای ایجاد اشتغال و دفاع از تولید داخلی به مشکلات واحدهای بحران‌زده استان قزوین همانند واحدهای کنتورسازی، تولی پرس، پارس پامچال و… رسیدگی کنند.

در ادامه این دیدار عزیزالله اسدی (رییس کانون بازنشستگان استان قزوین) از نمایندگان مجلس درخواست کرد برای افزایش واقعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فکر اساسی کنند.

وی با اشاره به پایین بودن حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در مقایسه با سایر بازنشستگان کشوری و لشگری افزود: با وضعیت اقتصادی فعلی جامعه و تورم افسار گسیخته ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان کفاف تامین نیازهای اولیه زندگی یک بازنشسته ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی در کشور کم است، افزود: بازنشستگان با پرداخت حق بیمه خود در حال حاضر نمی‌توانند خدمات مناسبی از تامین اجتماعی بگیرند.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار