ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وعده های ضد و نقیض درمورد جاماندگان سهام عدالت:

0

از همان ابتدا پیرامون توزیع سهام عدالت بین افراد و اینکه چه افرادی باید مشمول سهام عدالت شوند حرف و حدیث های بسیاری مطرح بود، موضوعی که با آزادسازی سهام عدالت دوباره اوج گرفت و مجلس نشینان هر چند وقت یکبار صحبت جدیدی در این راستا میکنند که با صحبت های قبل در تناقض است.

به گزارش ایسنا، با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال جاری دوباره این موضوع که توزیع سهام عدالت عادلانه نبوده سر زبان ها افتاد و افراد بسیاری از دهک های پایین جامعه ضمن اعتراض به این موضوع که چرا مشمول سهام عدالت نیستند از مسئولان تقاضا کردند فکری به حال آن ها کنند.

بر این اساس، مجلس جدید از زمان روی کار آمدن پرونده ای برای جاماندگان سهام عدالت باز کرد و نمایندگان هر از چند وقت درمورد طرح جاماندگان سهام عدالت اطلاعاتی ارائه می کنند.

۲۰ میلیون از جمعیت کم درآمد کشور از سهام عدالت محروم هستند

به گفته پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس حدود ۲۰ میلیون نفر از کسانی که در زمان تصمیم برای عرضه سهام عدالت در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ مالک سهام عدالت شدند، افرادی بودند که جزو شش دهک پایین درآمدی کشور محسوب نمی‌شدند، یعنی ۲۰ میلیون از جمعیت کم درآمد کشور از سهام عدالت محروم هستند.

به گفته وی، براساس گزارش کمیته امداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش این کمیته در حال حاضر فاقد سهام عدالت و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز در حال حاضر فاقد سهام عدالت هستند.

نه تنها پورابراهیمی بر این موضوع که باید برای این افراد تدبیری اندیشیده شود تاکید کرده، بلکه دیگر نمایندگان نیز به این موضوع اشاره و از پیگیری آن در مجلس خبر داده اند.

در این راستا تابستان بود که محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که طرحی برای جاماندگان سهام عدالت ارائه شده و مجلس درحال بررسی آن است.

موافقت یا عدم موافقت با ثبت نام ۷ میلیون جامانده از سهام عدالت!

البته جمعیت جامانده از سهام عدالت نیز مشخص نیست و پورابراهیمی درحالی از جمعیت ۲۰ میلیون نفری صحبت کرده که زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠  به جمعیت هفت میلیونی اشاره کرده و گفته است که موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون ایرانی در این کمیسیون به تصویب نرسیده و جهت بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است.

اما در آن سوی ماجرا عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با پیشنهاد ثبت نام هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کل کشور خبر داده است!

این درحالی است که بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفته که ما این موضوع را از طریق مجلس از دولت پیگیری کردیم اما دولت می گوید سهام عدالت ندارد و علی القاعده اگر ما در این وضعیت این قانون را تصویب کنیم، شورای نگهبان رد خواهد کرد.

کاهش ارزش واقعی سهام عدالت

ضد و نقیض گویی های مجلس نشینان در مورد جاماندگان سهام عدالت درحالی ادامه دارد که ارزش واقعی این سهام تحت تاثیر نوسانات بازار همچنان درحال کاهش است. درصورتی که در مردادماه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۰ میلیون هم رسیده بود. البته مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و به آن ها اجازه داده شده بود ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند نیز به دلیل شرایط بازار شخصا امکان فروش ندارند و بسیاری از افرادی که سهام خود را فروختند هنوز پولی دریافت نکرده اند!

منبع : https://www.isna.ir/news/99102317181

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار