ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دستمزد کارگران یکجانبه تصویب نشود!:

0
یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد با ورود نمایندگان مجلس به اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار، تصمیم گیری در خصوص دستمزد کارگران یکجانبه و بدون تامین نظر نمایندگان کارگری صورت نگیرد.

کارگر آنلاین | فتح اله بیات در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از قوانین کشور نیازمند پویایی و بروزرسانی است، گفت: درست است که نمی توانیم به یکباره قانون کار را اصلاح کنیم و به هر ۲۰۳ ماده آن وارد شویم ولی تمام کارگران و حتی بازنشستگان حیات و مماتشان بسته به ماده ۴۱ قانون کار است.

وی افزود: ماده ۴۱ فی نفسه ایرادی ندارد بلکه در اجرا دچار مشکل است و همین مساله باعث شده تا حقوق و دستمزد کارگران به شکل واقعی و منطبق با شراط روز جامعه و اقتصاد تصویب نشود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه دستمزد کارگران نباید به شکل یکجانبه تصویب شود، ادامه داد: ناهمگن بودن ترکیب شورای عالی کار در تعیین دستمزد اثرگذار بوده و اشکال ساختاری دارد. وقتی گروه کارفرمایی و دولت به عنوان کارفرمای بزرگ در شورای عالی کار دو برابر گروه کارگری رای دارند و بدون حضور نمایندگان کارگری می توانتذ صورتجلسه مزد را امضا و دستمزد را تصویب کنند لازم است که این ناهمگن بودن اصلاح شود چون در واقع سه جانبه گرایی رعایت نشده است.

بیات گفت: وقتی برای جامعه کارگری تصمیم گیری می کنیم نباید ضلع سوم که کارگران هستند و ۵۰ درصد جمعیت کشور را در برمی گیرند نادیده گرفته شوند لذا از مجلس انتظار داریم به اصلاح ترکیب شورای عالی کار ورود کند.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری، اگر دولت تنها به بحث نظارتی بپردازد و کارگران و کارفرمایان در جلسات با یکدیگر مذاکره و چانه زنی کنند هزینه سبد معیشت کارگران ۱۰ میلیون تومان و حقوقشان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نمی شود.

به گفته وی در صورتی که اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار تا قبل از پایان سال توسط نمایندگان مجلس صورت گیرد، در جریان تعیین دستمزد ۱۴۰۰ کارگران قابل اجرا خواهد بود.

منبع : https://kargaronline.ir/fa/news-details/464320

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار